سئو سایت دندانپزشکی

چشم‌انداز دیجیتال در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری تغییر کرده است و کسب‌وکارهایی که سازگار نیستند، به ‌سرعت از بازار رقابت جا می مانند.
همین امر در مورد دندانپزشکان نیز صادق است ، کسانی که عصر دیجیتال را نمی پذیرند و از تکنیک های بازاریابی دندانپزشکی مدرن استفاده نمی کنند ، به زودی متوجه می شوند که مطب هایشان برای رقابت با مشکل مواجه می شود.

بازاریابی آنلاین مطب دندانپزشکی در عصر امروز بسیار مهم است. و یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی آنلاین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است.
در این مقاله به این خواهیم پرداخت که سئو سایت دندانپزشکی چیست و چگونه می تواند برای  کسب و  کار شما مفید باشد. ما همچنین یک راهنمای گام به گام در مورد بهینه سازی وب سایت دندانپزشکی شما برای حداکثر ترافیک و ورودی بیمار ارائه خواهیم داد .

سئو چیست؟

بهینه سازی یک وب سایت برای رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو (مانند گوگل) را سئو می نامند . هرچه رتبه وب سایت شما بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد سایت شما را پیدا کنند و روی آن کلیک کنند، که منجر به ترافیک ارگانیک (رایگان) بیشتر می شود.

ارتباط و اعتبار دو عامل مهم رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو هستند.
ارتباط به این اشاره دارد که محتوای وب سایت شما چقدر با هدف جستجوی بیمار مطابقت دارد.
اعتبار به این معناست که وب سایت شما چقدر معتبر و قابل اعتماد است. موتورهای جستجو مانند گوگل از بیش از 200 عامل برای تعیین اعتبار یک وب سایت استفاده می کنند، اما برخی از مهم ترین آنها بک لینک ها، سن دامنه و سیگنال های اجتماعی هستند.

• بک لینک ها : لینک هایی هستند که از سایر وب سایت ها به وب سایت شما می آیند. هرچه بک لینک های بیشتری داشته باشید، اعتبار وب سایت شما قوی تر می شود.

• سن دامنه : از زمانی که سایت شما در گوگل ایندکس شده باشد تا امروز محاسبه می شود. هر چه دامنه شما بیشتر ثبت شده باشد، اعتبار آن در ذهن موتورهای جستجو بیشتر می شود.

• سیگنال‌های اجتماعی : اندازه‌گیری می‌کنند که مردم چقدر درباره وب‌سایت شما صحبت می‌کنند و محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند ، همچنین شامل بررسی آنلاین است. هرچه سیگنال های اجتماعی بیشتری داشته باشید، وب سایت شما در موتورهای جستجو قابل اعتمادتر به نظر می رسد.

سئو سایت دندانپزشکی چیست؟

سئو سایت دندانپزشکی ، فعالیت های دندانپزشکی شما را بهینه می کند تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.
بهینه سازی وب سایت دندانپزشکی شامل سازگاری بیشتر با موبایل برای بیماران بالقوه و کاربرپسند کردن آن است.

اهمیت سئو برای دندانپزشکان

به عنوان یک دندانپزشک، برای دستیابی به رشد و موفقیت در کسب و کارتان به حداقل 20 بیمار جدید ماهانه نیاز دارید . اما با این همه رقابت، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که بیماران بالقوه وب سایت شما را می بینند؟
پاسخ سئو سایت دندانپزشکی است.

سئو کلیدی است که وب سایت شما ، در صفحات نتایج موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار می گیرد و در نهایت، بیماران بیشتری به شما مراجعه خواهند کرد.
مطالعه اخیر Hubspot نشان داد که 75٪ از مردم هرگز از صفحه اول گوگل عبور نمی کنند، به همین دلیل است که شما باید در صفحه اول رتبه داشته باشید.
اگر سایت دندانپزشکی شما برای سئو بهینه سازی نشده باشد، احتمالاً در نتایج جستجو در صفحه 2 یا 3 یا بالاتر قرار می گیرید، به این معنی است که تعداد زیادی از بیماران بالقوه را از دست می دهید.

برخی از مزایای سئو سایت دندانپزشکی عبارتند از :

• افزایش بازدید وب سایت شما.

• به شما کمک می کند تا به مخاطبان تارگت خود برسید.

• ایجاد اعتماد و اعتبار با بیماران بالقوه.

• بیماران جدیدی را جذب کنید که به دنبال خدمات دقیقی هستند که شما ارائه می دهید.

سئو سایت دندانپزشکی یک استراتژی بازاریابی بلندمدت است که به شما کمک می کند تا توسط بیمارانی که به طور فعال دندانپزشکان محلی را جستجو می کنند، به صورت آنلاین پیدا شوید.
هنگامی که وب سایت خود را بهینه کردید، حتی زمانی که شما خواب هستید، به ایجاد بیماران جدید ادامه می دهد!

اما به یاد داشته باشید، سئو با محتوا شروع می شود.
به اشتراک گذاری محتوای آموزنده و مرتبط ثابت می کند که شما در دندانپزشکی یک مرجع هستید و به روز رسانی بیشتر وب سایت خود می تواند نشان دهد که با آخرین به روز رسانی ها همراه هستید.

چگونه خدمات سئو می توانند هزینه ها را کاهش دهند؟

سئو سایت دندانپزشکی یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی دندانپزشکی است که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های بازاریابی و تبلیغات کمک کند.
تکنیک های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و تبلیغات تلویزیونی می توانند بسیار گران باشند و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها واقعاً بیماران جدیدی ایجاد کنند.
با سئو، شما فقط هزینه خدمات بازاریابی دیجیتال دندانپزشکی را پرداخت می کنید ، هزینه اضافی ندارد.
هنگامی که وب سایت شما بهینه شد و درنتایج جستجو شروع به رتبه بندی بالاتر کرد، به راحتی می توانید موقعیت خود را حفظ کنید.
البته، شما باید وب سایت خود را به روز نگه دارید و مرتباً محتوای تازه منتشر کنید. اما این هزینه کمی برای جریان مداوم بیماران جدید است که سئو سایت دندانپزشکی می تواند به همراه داشته باشد.
اگر به دنبال راهی مقرون به صرفه برای جذب بیماران جدید و رشد کسب و کار خود هستید ، سرمایه گذاری در سئو سایت دندانپزشکی خود را آغاز کنید.

سئوی محلی : 3 استراتژی موثر برای سئو دندانپزشکی

1. کلمات کلیدی محلی را هدف قرار دهید

مطمئن شوید که سئو سایت دندانپزشکی شما با هدف قرار دادن کلمات کلیدی محلی به پتانسیل کامل خود رسیده است. این به این معنی است که کلمات و عبارات مربوط به مکان مانند “دندانپزشک در تهران” یا “دفترهای دندانپزشکی در اصفهان” را درج کنید.
انجام این کار باعث می شود زمانی که فردی در منطقه شما به دنبال خدمات دندانپزشکی است، در نتایج جستجو ظاهر شوید.
می توانید از هر ابزار جستجوی کلمه کلیدی مانند Google Keyword Planner ، Moz Keyword Explorer یا SEMrush استفاده کنید تا به شما کمک کند کلمات کلیدی محلی مناسب را برای کسب و کار خود پیدا کنید.
نه تنها هدف قرار دادن کلمات کلیدی محلی به شما کمک می کند تا به بیماران بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو مرتبط تر نیز ظاهر شوید.

2. سئوی محلی خود را بهبود بخشید

سئوی محلی یکی از موثرترین استراتژی های سئو سایت دانپزشکی است.
اگر وب سایت دندانپزشکی خود را برای جستجوهای محلی بهینه کنید، به احتمال زیاد توسط بیمارانی که آماده رزرو نوبت هستند پیدا خواهید شد .
برای انجام این کار، باید اطمینان حاصل کنید که سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدفمند محلی رتبه بالاتری دارد.
همانطور که در بالا توضیح داده شد، برای بهبود سئوی محلی خود، مشخص کنید که کدام کلمات کلیدی را می خواهید که رتبه بگیرد.

محتوای غنی شده با کلمات کلیدی مبتنی بر مکان ایجاد کنید پس از تهیه لیستی از کلمات کلیدی اصلی مکان خاص خود، زمان آن رسیده است که آنها را در نسخه وب سایت خود ادغام کنید.
به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگی در مورد دندانپزشکان با عنوان “بهترین دندانپزشکان در تهران ” یا ” سفید کردن دندان در تبریز” بنویسید.
می توانید از پیشنهادات خودکار گوگل در مورد آنچه مردم به دنبال آن هستند ایده بگیرید.
گنجاندن این کلمات کلیدی در عناوین به شما کمک می کند تا در رتبه بالاتری در SERP برای آن شرایط قرار بگیرید.

صفحات فرود محلی در سایت خود ایجاد کنید

صفحات فرود محلی درست مانند سایر صفحات وب سایت هستند. با این حال، آنها برای جذب بازدیدکنندگان از یک منطقه جغرافیایی خاص طراحی و بهینه شده اند.
به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بیمارانی را از تبریز جذب کنید، می‌توانید یک صفحه وب با عنوان «خدمات دندانپزشکی تبریز» در سایت خود ایجاد کنید.
در این صفحه، اطلاعات مرتبطی در مورد مطب دندانپزشکی خود، مانند مکان، ساعات کار و اطلاعات تماس خود را درج خواهید کرد.
ایجاد صفحات فرود محلی یک راه موثر برای بهبود سئوی محلی شما و جذب بیماران از مناطق جغرافیایی خاص است.
این بدان معناست که فقط استفاده از خدمات دندانپزشکی در محتوا و آدرس های وب سایت شما کافی نیست.
از کلمات کلیدی مانند کانال ریشه، سفید کردن دندان و نام درمان ها یا روش هایی که انجام می دهید یا محصولاتی که ارائه می کنید استفاده کنید.
اگر این را از منظر سئوی محلی ببینیم، می‌توانید یک کلمه کلیدی بلند را هدف قرار دهید، مانند: «کانال ریشه در اصفهان» یا «بهترین مرکز سفید کردن دندان در تبریز».
کلمات کلیدی بلند کلمات یا عباراتی هستند که خاص تر اما اغلب طولانی تر از سایر کلمات کلیدی رایج هستند.
اگرچه ممکن است حجم جستجوی پایینی داشته باشند، اما به شما سرنخ‌های مرتبط‌تر و باکیفیت‌تری می‌دهند و در نتیجه بیماران بیشتری به شما مراجعه می کنند .

3. نمایه Google My Business خود را بهینه کنید

Google My Business (GMB) ابزاری قدرتمند برای فعالیت‌های محلی است، زیرا به شما امکان می‌دهد نحوه نمایش مطب دندان‌پزشکی خود را در Google Maps و جستجوی Google کنترل کنید .
هنگامی که بیماران برای مطب های دندانپزشکی در منطقه خود جستجو می کنند، نمایه GMB شما در نتایج جستجو ظاهر می شود. به همین دلیل اطمینان از کامل و دقیق بودن نمایه GMB شما مهم است.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی نمایه GMB خود آورده شده است:

• دسته بندی مناسب را برای کار خود انتخاب کنید. برای عمل های دندانپزشکی، این می تواند “دندانپزشک” یا “ارتودنتیست” باشد.

• نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) کسب و کار خود را اضافه کنید. از همان اطلاعات NAP در وب سایت و سایر لیست های آنلاین خود برای حفظ ثبات برند استفاده کنید.

• شرحی از کسب و کار خود ایجاد کنید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد.

• عکس های باکیفیت از دفتر کار، کارکنان و تجهیزات خود اضافه کنید.

• بیماران را تشویق کنید تا نظرات خود را در نمایه GMB شما بگذارند.

5 گام برای بهینه سازی سایت و دسترسی به بیماران بیشتر

مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی را اجرا کنید

کلمات کلیدی همان چیزی است که افراد هنگام جستجوی اطلاعات در موتورهای جستجو تایپ می کنند. کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید؛ شما به زودی قادر خواهید بود بیماران با کیفیت بالا را جذب کنید.
اساس هر استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی است. این به شما امکان می دهد تعیین کنید که بیماران شما به دنبال چه چیزی هستند و چگونه آنها را با زبان مناسب جذب کنید.
هنگام جستجوی کلمات کلیدی برای سئو سایت دندانپزشکی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1. کلمات کلیدی را که قبلاً در نتایج جستجو رتبه بندی کرده اید، شناسایی کنید.

2. فهرستی از رتبه بندی کلمات کلیدی رقبا تهیه کنید.

3. کلمات کلیدی مورد استفاده بیماران مورد نظر خود را درج کنید.

4. کلمات کلیدی هدفمند و مرتبطی را انتخاب کنید که بیشتر مرتبط با دندانپزشکی شما هستند.

5. هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، روندهای فصلی را در نظر داشته باشید.

همیشه هدف کاربر را پشت هر کلمه کلیدی مشخص کنید. به عبارت دیگر، جستجوگر وقتی کلمه کلیدی خاصی را تایپ می کند چه می خواهد؟
آیا آنها به دنبال اطلاعات هستند؟ آیا آنها آماده رزرو قرار ملاقات هستند؟
درک هدف کاربر به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید و محتوایی ایجاد کنید که نیازهای بیماران شما را برآورده کند.
هنگامی که هدف کلمه کلیدی را مشخص کردید، شروع به تولید محتوایی برای بیماران خود کنید که این هدف را برآورده می کند.

مرحله 2: یک سایت دندانپزشکی قوی و بهینه داشته باشید

وب سایت شما اولین نقطه تعامل بین شما و بیمارانتان است. آن را سازگار با موبایل و آسان برای پیمایش کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
بیماران عملکرد شما را بر اساس ظاهر و عملکرد وب سایت شما قضاوت می کنند، زیرا 90 درصد از کاربران یک تجارت را بر اساس طراحی سایت آن ارزیابی می کنند.
حتما وب سایت خود را با در نظر گرفتن بیمار طراحی کنید. اگر طراحی وب‌سایت شما جذاب نیست و برای پیمایش دشوار است، 38 درصد از مردم آن را ترک می‌کنند و دیگر برنمی‌گردند.

برای جذب بیماران جدید و بهبود حفظ بیمار از منوهای با قابلیت پیمایش آسان و یک طرح بندی تمیز استفاده کنید.

وب سایت شما باید موارد زیر را دارا باشد:

• یک صفحه اصلی جذاب که دقیقاً نشان دهنده برند شماست

• طراحی واکنشگرا برای اطمینان از مشاهده بهینه در همه دستگاه ها

• فراخوان برای اقدام واضح و مختصر (CTA)

• عکس ها و فیلم های با کیفیت بالا از دندانپزشکان، کارکنان و محیط مطب شما

• سیستم رزرو آنلاین ساده و آسان

• اثبات اجتماعی، مانند توصیفات و نظرات بیمار

• چت وب و سایر قابلیت های پیام رسانی تا بیماران بتوانند به راحتی با دندانپزشک خود ارتباط برقرار کنند.

جدا از طراحی، وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. از کلمات کلیدی مناسبی که در مرحله 1 جمع آوری کرده اید استفاده کنید.
سپس، آن کلمات کلیدی را در سراسر محتوای وب سایت خود، از جمله تگ های عنوان، توضیحات متا، تگ های هدر و بدنه، ادغام کنید.

علاوه بر این، صفحات مهم برای افزودن کلمات کلیدی مرتبط عبارتند از:

• صفحه نخست

• صفحه خدمات

• قیمت گذاری

• مناطق خدمت شده

• با ما تماس بگیرید

• درباره ما

مرحله 3: انتشار محتوای دندانپزشکی متقاعد کننده و کلیدواژه

مهم نیست که زیبایی وب سایت شما چقدر خیره کننده است، اگر محتوایی آن کلیدواژه محور و اصیل نداشته باشد، معنایی ندارد.
وبلاگ نویسی دندانپزشکی را شروع کنید. شما باید به دنبال ایجاد پست های وبلاگی بیشتر از رقیب خود باشید!
این بدان معناست که شما باید محتوای بیشتری نسبت به دیگران ایجاد کنید تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.
هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، صفحات بیشتری توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند و ترافیک بیشتری به سایت دندانپزشکی خود هدایت می کنید.

وقتی یک صفحه ایندکس می شود به چه معناست؟

هنگامی که یک صفحه ایندکس می شود، به این معنی است که خزنده گوگل یا Googlebot از صفحه بازدید کرده، محتوای آن را پردازش کرده و در فهرست جستجوی خود ذخیره کرده است. صفحات نمایه شده در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند.
حتی اگر 7 تا 10 پست در ماه بنویسید، کافی نیست. رقبای شما در حال نوشتن بیش از 17 پست وبلاگ در ماه هستند.
اگر می خواهید در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید، شما باید اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که می نویسید با کیفیت است و یک پست وبلاگ 500 کلمه ای که با عجله نوشته شده باشد کافی نخواهد بود.

به عنوان یک دندانپزشک، شما باید محتوای عمیق تری بنویسید که گام به گام بیماران خود را در حل مشکلاتشان راهنمایی کند.
محتوایی ایجاد کنید که قابل اجرا و جذاب باشد. شامل تصاویر، اینفوگرافیک ها و دستورالعمل های گام به گام برای هضم محتوا برای خوانندگان باشد.

برخی از دستورالعمل های دیگری که باید هنگام تولید محتوا برای وب سایت دندانپزشکی خود رعایت کنید عبارتند از:

• محتوای اصلی بنویسید گوگل محتوای کپی پیست را جریمه می کند، پس با کلمات خود بنویسید.

• روی نیت کاربر تمرکز کنید ، محتوایی بنویسید که به سوالات، نگرانی ها و نیازهای بیماران شما پاسخ دهد.

• محتوای بهینه شده برای کلمات کلیدی ایجاد کنید ، برای بهبود رتبه وب سایت خود، باید تحقیقات گسترده ای در مورد کلمات کلیدی برای هر صفحه انجام دهید. سپس، از آن کلمات کلیدی در سرفصل ها، توضیحات متا و در سراسر متن استفاده کنید ، اما زیاده روی نکنید.

• بهینه سازی برای جستجوی صوتی ، با افزایش محبوبیت دستاورد های دیجیتال افراد بیشتری از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات آنلاین استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای جستجوی صوتی با استفاده از کلمات کلیدی بلند و زبان طبیعی بهینه شده است.

مرحله 4: نظرات دندانپزشکی بیشتری دریافت کنید

بررسی های بیماران به عنوان اثبات اجتماعی عمل می کند. این یکی از قوی ترین عوامل روانشناختی در مورد تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مردم است.
یک مطالعه نشان می دهد که 93٪ از مصرف کنندگان می گویند که بررسی های آنلاین بر ترجیحات خرید آنها تأثیر می گذارد.
اگر می خواهید بیماران جدیدی را به دست آورید، مهم است که روی دریافت نظرات مثبت از بیماران فعلی خود تمرکز کنید. راه ایده آل برای انجام این کار این است که از آنها بپرسید.
پس از اینکه بیمار درمان را کامل کرد، چند دقیقه وقت بگذارید و از او بپرسید که تجربه او چگونه بوده است و آیا مایل است در گوگل یا پلتفرم دیگری نظری ارائه دهد.

مرحله 5: بک لینک های با کیفیت دریافت کنید

همانطور که بررسی ها به دیگران در مورد تخصص کار شما می گویند، بک لینک ها به موتورهای جستجو در مورد اعتبار وب سایت شما می گویند.
بک لینک چیست؟ بک لینک ها لینک هایی هستند که از سایر وب سایت ها به وب سایت شما می آیند. ایجاد بک لینک یکی از مهم ترین اجزای هر استراتژی سئو سایت  دندانپزشکی است.

پیوندهای سایر وب سایت های معتبر نشان می دهد که عملکرد شما قابل اعتماد است. آنها همچنین به افزایش رتبه وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک می کنند.
هرچه رتبه شما بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بیماران بالقوه هنگام جستجوی آنلاین دندانپزشک، وب سایت شما را پیدا کنند.

راه های زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد:

• مقالات را به فهرست مقالات ارسال کنید

• نظرات خود را در سایر وب سایت های مرتبط بنویسید

• به وب سایت های دیگر مراجعه کنید و درخواست لینک کنید

چرا باید شرکتی را برای سئوی دندانپزشکی استخدام کنید؟

سئو سایت دندانپزشکی پیچیده است. برای اجرای یک استراتژی سئوی دندانپزشکی موفق، زمان، تلاش و تخصص زیادی لازم است.
به همین دلیل است که اغلب بهترین کار این است که یک سئوکار با تجربه را استخدام کنید تا بهینه سازی وب سایت شما را انجام دهد.
یک شرکت سئوی دندانپزشکی خوب، تیمی از متخصصان را در اختیار خواهد داشت که در آخرین شیوه های سئو به خوبی مسلط هستند. آنها می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

برخی از مواردی که هنگام استخدام یک سئوکار باید به آن توجه کنید عبارتند از:

• تیمی از متخصصان با تجربه با سالها تجربه

• سابقه موفقیت آمیز اثبات شده

• یک مدل قیمت گذاری شفاف

• یک برنامه خدمات سفارشی متناسب با نیازهای شما

وقتی نوبت به سئو سایت دندانپزشکی می رسد، به شرکتی نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید. تحقیق کرده ومطمئن شوید که یک شرکتSEO با سابقه موفقیت آمیزپیدا کنید.
در آوین سئو ، کارشناسان سئوی دندانپزشکی ما از سالها تجربه خود استفاده می کنند تا مطب شما را از رقبای شما جلوتر نگه دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *