سئو سایت بین‌المللی

سئو سایت بین‌المللی


سئو سایت بین‌المللی پروسه بهینه‌سازی وب‌سایت‌های چند زبانه است تا بتوانید به راحتی کشو‌رها و زبان‌های مختلف را مورد هدف قرار دهید. به عبارت دیگر با استفاده از سئو سایت بین المللی می‌توانید در چندین کشور مختلف خدمات ارائه دهید و دامنه فعالیت خود را چندین برابر گسترش دهید.

 

سئو سایت بین‌المللی چیست؟

سئو سایت بین‌المللی فرآیند افزایش رتبه و ترافیک وب‌سایت است. باعث می‌شود سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در زبان‌ها و کشورهای مختلف رتبه بالاتر بگیرد. سئو سایت بین المللی به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا با محتوای خود مخاطبان بین المللی را جذب کنند.

 

تفاوت بین سئو عادی و سئو بین‌المللی

سئو سایت‌های تک زبان ساده‌تر از سئو بین‌المللی است. سئو عادی معمولاً بر مشاغل کوچک یا وب‌سایت‌های فردی متمرکز است و شامل بهینه سازی یک وب‌سایت یا تعداد کمی از وب‌سایت‌ها برای بهبود رتبه‌بندی و ترافیک جستجوی گوگل است.
تکنیک های سئو عادی آنقدر پیچیده نیستند که شامل مدیریت یک وب‌سایت یا چندین وب‌سایت مرتبط می‌شوند. با این حال، سئو سایت بین‌المللی در مورد رتبه‌بندی وب‌سایت شما در تمام کشورها و زبان‌هایی است که می‌خواهید هدف قرار دهید.

 

سئو سایت بین‌المللی چگونه انجام می شود؟

این بدان معناست که گوگل نتایج را بر اساس زبان و موقعیت جغرافیایی کاربران نمایش می‌دهد. کارشناسان سئو و موتورهای جستجوگر بین‌المللی سئو تعیین می‌کنند که محتوا، محصولات و خدمات سایت در کدام کشورها برای استفاده و فروش مناسب است.
در سئو سایت بین‌المللی باید متا تگ ها، زبان صفحه، ساختار صفحه و آدرس آن و موقعیت ثبت شده برای صفحه را بررسی کنید.

 

آیا شرکت من به سئو سایت بین‌المللی نیاز دارد؟

اهمیت سئو سایت بین‌المللی به دلیل کاستی‌های موتورهای جستجو است. اگر برای رفع ناکامی‌های آن‌ها اقداماتی انجام ندهید، وب‌سایت شما بهای آن را خواهد پرداخت. به عنوان مثال، اگر سایتی ساختار لینک مناسبی نداشته باشد، موتورهای جستجو آن را به درستی نمی‌خزند و ایندکس نمی‌کنند که می‌تواند منجر به رتبه پایین شود.

 

بهترین روش ها در سئوی بین المللی

اقدامات زیر در سئوی بین المللی مناسب است:
بازارهای بین المللی خود را شناسایی کنید
با در نظر گرفتن تمام زبان‌هایی که در هر بازار بین‌المللی صحبت می‌شود.
ساختار  URL
نصب یک شبکه تحویل محتوا (CDN)
تحقیقات کلیدی برای هر بازار خارجی
هر صفحه را به یک زبان محدود کنید
اطمینان حاصل کنید که پیوندهای داخلی فقط به محتوایی به همان زبان منتقل می‌شوند
پیاده سازی hreflang
یک نمایه بک لینک برای هر کشور هدف ایجاد کنید

 

چرا سئو سایت بین‌المللی مهم است؟

با اجرای استراتژی‌های سئو سایت بین‌المللی ، کسب‌وکارها می‌توانند بر بازارها و زبان‌های خاصی تمرکز کنند تا به مشتریان در سراسر جهان دست یابند. دسترسی بیشتر منجر به افزایش ترافیک، قرار گرفتن در معرض محصول و فروش بین بازاری می شود. مزایای سئو سایت بین‌المللی عبارتند از:

 

گسترش بازار برای شرکت شما

پیش بینی می‌شود که بازار تجارت الکترونیک جهانی در پنج سال آینده 20 درصد رشد کند. یک استراتژی سئو سایت بین‌المللی بازار کسب و کار شما را گسترش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد مخاطبان بیشتری را ببینید.

 

افزایش درآمد

معرفی شرکت خود به مخاطبان جدید از طریق استراتژی سئو سایت بین‌المللی ، شانس شما را برای جذب مشتریان جدید افزایش می‌دهد که به نوبه خود باعث افزایش درآمد شرکت شما می شود.

 

فرصت‌های جدید ایجاد کنید

با یک استراتژی بازاریابی سئو سایت بین‌المللی خوب اعتماد مشتری افزایش می‌یابد و برند شما مشهور می‌شود. با گذشت زمان شما می‌توانید کسب و کار خود را برای کشف فرصت‌های جدید در آن کشور گسترش دهید.

 

فرصتی برای رقابت با برندهای محبوب

یک استراتژی سئو سایت بین‌المللی ساده به کسب و کار شما کمک می‌کند تا وارد بازار بین‌المللی شود.

 

فرصت‌هایی برای رشد فراهم کنید

هنگام ایجاد یک استراتژی سئو بین المللی، بهتر است اهداف خود را مشخص کنید تعریف اهداف خود، برنامه ریزی استراتژی ها و مراحل رسیدن به آنها را آسان تر می‌کند.

سئو سایت بین المللی
سئو سایت بین المللی

استراتژی سئو سایت بین‌المللی چیست؟

گسترش بین المللی نیازمند یک رویکرد استراتژیک برای دستیابی موثر به مخاطبان جهانی است. مراحل توسعه یک استراتژی سئو سایت بین‌المللی عبارتند از:

 

1- انجام تحقیقات بازار برای مناطق مختلف

برای درک عادات جستجوی مخاطبان جدید و تنظیم استراتژی‌های سئوی بین‌المللی خود، باید تحقیقات بازار را در این زمینه انجام دهید. شما می‌توانید از اکسپلورر بازار Semrush برای پیدا کردن رقبای خود در یک بازار خاص، آشنایی با مخاطبان خود، کشف فرصت‌های کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کنید.

 

2- شناسایی اهداف کلیدی برای توسعه بین‌المللی

تحقیق کلمات کلیدی به مخاطبان جدید شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی در مورد موضوعات مرتبط با کسب و کار شما پیدا کنند. تحقیقات کلیدواژه باید تنوع زبان، تفاوت‌های فرهنگی و رفتارهای جستجوی خاص در بازارهای جهانی را در نظر بگیرد.
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا فرصت‌های تجاری ارزشمندی را ارائه می‌دهد. از ابزار Keyword Gap برای مقایسه رتبه فعلی خود با رقبای خود در بازارهای جدید استفاده کنید.

 

عوامل موثر بر سئو سایت بین‌المللی

موارد زیادی وجود دارد که بر سئو سایت بین‌المللی تأثیر می‌گذارد، از جمله:

 

مطالب سایت

محتوای بیشتر به معنای رتبه بندی بهتر است و به افزایش ترافیک سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کند. علاوه بر این، برای موفقیت در سئو سایت بین‌المللی ، باید محتوای سایت خود را ترجمه کنید. اگر مخاطبان زیادی را در کشور دیگری هدف قرار می‌دهید، باید روی چند نکته مهم تمرکز کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای آن بازار بهینه شده است.

 

کیفیت محتوا

یک محتوای وب سایت خوب باید برای بازدیدکنندگان جذاب باشد، نرخ تبدیل بالایی داشته باشد و متناسب با فرهنگ و زبان کشور باشد. شما باید وب‌سایت خود را متناسب با بازار کشور هدف تنظیم کنید. در غیر این صورت مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. بهتر است کشورهایی را هدف قرار دهید که محصولات شما قانونی هستند.

 

نیازهای کاربر

نیازهای کاربر مهمتر از کلمات کلیدی است و ایجاد محتوا برای یک کلمه کلیدی باید منعکس کننده نیازهای کاربر باشد. برای درک نیاز کاربران باید کلمه کلیدی را جستجو کنید و وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل را ببینید.
بیشتر اوقات، گوگل وب‌سایت‌هایی را نشان می‌دهد که نیازهای کاربران را برآورده می‌کنند. بهتر است با تجزیه و تحلیل وب‌سایت‌های برتر و محتوای آنها به نیازهای کاربر پاسخ دهید.
البته تغییر نیازهای کاربران در طول زمان باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، هدف کاربران از جستجوی کلمه موبایل، یافتن دستگاه‌های تلفن همراه بوده است، اما ممکن است این نیاز در طول سال‌ها تغییر کرده باشد و امروزه هدف از جستجوی این کلمه، یافتن اپلیکیشن‌های موبایل است.

 

تجزیه و تحلیل و گزارش

هیچ چیز در یک برنامه سئو بین المللی مهمتر از گزارش دقیق نیست. در اکثر کسب و کارها نیازی به گزارشات روزانه و تحقیق هفتگی کلمات کلیدی نیست. کسب و کار به مدت 6 ماه به کالا نیاز ندارد.
اما اگر کسب و کار شما به سرعت در حال تغییر است، ممکن است نیاز داشته باشید که تحقیقات ماهانه کلمات کلیدی را انجام دهید تا با نیازهای مشتریان جدید همگام شوید.

سئو سایت بین المللی

استراتژی سئو بین المللی

در این قسمت با نحوه پیاده سازی سئوی بین المللی آشنا می شوید.

 

1-تصمیم بگیرید که کجا و به چه کسی می‌خواهید بفروشید.

اولین قدم در پیاده سازی سئو سایت بین‌المللی ، تعیین مکان و مخاطب هدف شماست. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک بازار بزرگ در یک کشور اروپایی را هدف قرار دهید و روی گروه خاصی از مشتریان در آن بازار تمرکز کنید که احتمالاً از شما خرید می‌کنند.
انتخاب هدفمند دو عامل از جمله «کجا» و «چه کسی» به نتایج بهتری منجر خواهد شد.

 

2- تحقیق کلیدواژه در بازارهای بین المللی

کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند. در تحقیقات کلمات کلیدی برای نتایج جستجوی خارجی، ترجمه ساده کلمات قابل قبول نیست زیرا کلمات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و احتمالاً بر نحوه جستجو و ایجاد تغییرات مشتریان تأثیر می گذارد. حجم جستجوی کلمات کلیدی در هر کشور متفاوت است. از آنجایی که جمعیت و تقاضای جستجو در کشورها متفاوت است، در نتیجه نتایج جستجوی کلمات کلیدی برای یک کشور متفاوت است. در برخی موارد نیازی به ترجمه کلمه یا عبارتی ندارید زیرا در بین کاربران و مشتریان این دامنه رایج است.
شرکت‌هایی که در بخش سلامت یا فناوری اطلاعات کار می کنند اغلب از اصطلاحات انگلیسی استفاده می‌کنند. ترجمه این کلمات معنی ندارد. برای انتخاب کلمات کلیدی می توانید از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید.

 

3- بهینه سازی ساختار URL وب سایت برای سئو سایت بین‌المللی.

ساختار دامنه یک سایت تاثیر بسزایی بر سئو سایت و نحوه نمایش محتوای آن در نتایج جستجو برای یک کشور خاص دارد. یکی از استراتژی های انتخاب دامنه ما برای سئوی بین المللی را انتخاب کنید.

 

ccTLD  برنامه افزودنی کشور

این نوع دامنه دارای پسوند دو حرفی مخصوص کشور است. برای بهبود سئو سایت بین‌المللی ، باید برای هر کشوری که می‌خواهید محصول یا خدمات خود را در آن بازاریابی کنید، یک وب سایت با یک ccTLD خاص ایجاد کنید. ایجاد چنین دامنه ای در سئوی بین المللی رایج است. زیرا کاربران دامنه سطح بالای کشور خود را می‌شناسند و متوجه می‌شوند که روی صفحه درست کلیک کرده‌اند.

 

سئو محتوا برای یک زبان و منطقه خاص

اولین شرط بهینه سازی درون صفحه وب سایت، توجه به زبان و سبک نوشتاری کاربران یک کشور خاص است، زیرا کاربران می‌خواهند در گوگل به زبان مادری خود جستجو کنند و زبان محتوا در یک کشور یا کشورها بومی سازی شده است.

 

استفاده از تگ های hreflang

یکی از مهمترین مراحل در سئو سایت بین‌المللی، تعیین زبان اصلی وب سایت شما به موتورهای جستجو است.

 

لینک سازی

سئوی بین المللی شامل ایجاد پیوند به وب سایت های مرتبط به هر زبان و کشوری است. کسب و کارها باید روی ایجاد پیوند به وب سایت های محبوب در هر کشور و منطقه تمرکز کنند.
یک شرکت نرم افزاری جهانی ممکن است برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجوی محلی نیاز به پیوند به وبلاگ‌های فناوری در هر کشوری که در آن فعالیت می‌کند داشته باشد. سئوی محلی می تواند بر ایجاد پیوند به وب‌سایت‌ها در منطقه محلی تمرکز کند.

 

بودجه

از آنجایی که سئوی محلی بر روی یک حوزه تمرکز دارد، معمولاً ارزان تر از سئو سایت بین‌المللی است. هزینه های سئو بین المللی بسته به اینکه شرکت از چند کشور و زبان استفاده می کند متفاوت است.

 

ابزارهای سئو بین المللی

برخی از ابزارهای سئو بین المللی عبارتند از:

 

SEMrush

SEMrush یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی ورودی است که می توانید از آن برای نظارت بر اثربخشی استراتژی سئوی بین المللی خود، بهبود موقعیت وب سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنید.
این یک نسخه رایگان است و امکانات آن محدود است، اما می توانید از آنها برای نظارت بر عملکرد استراتژی SEO International خود استفاده کنید.

 

Screaming Frog

Screaming Frog یک نوع ابزار سئو سایت بین‌المللی است. کار این ابزار تجزیه و تحلیل ساختار سایت و یافتن مشکلات فنی است که رتبه سایت را پایین می آورد.

 

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس با بینش ارزشمندی از عملکرد وب سایت و داده های بازدیدکنندگان، ابزاری ضروری در جعبه ابزار یک بازاریاب سئو بین المللی در نظر گرفته می شود.
این ابزار با توانایی خود در به دست آوردن بینش های ارزشمند در مورد عملکرد وب سایت و داده‌های بازدیدکنندگان، یک ابزار ضروری در جعبه ابزار سئو سایت بین‌المللی هر بازاریاب در نظر گرفته می شود.

 

سخن پایانی

سرمایه گذاری در سئو بین‌المللی به شرکت‌ها کمک می کند تا حضور خود را در بازارهای آنلاین تقویت کنند و به مخاطبان جدیدی دست یابند. با شناسایی کلمات کلیدی که بیشترین سهم از ترافیک صفحه را دارند، از به روزرسانی صفحات بعدی بیشتر آگاه شوید و سرمایه‌گذاری‌های لازم را روی کلمات کلیدی دیگر انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *