سختی کلمات کلیدی

 

 سختی کلمات کلیدی که به آن رقابت کلمات کلیدی یا چالش کلمات کلیدی نیز گفته می شود، یک معیار مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است. این نشان دهنده سطح تخمینی دشواری در دستیابی به رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص است. همانطور که  این اصطلاح نشان می‌دهد، دشواری کلمه کلیدی بالاتر به معنای رقابت بیشتر برای آن کلمه کلیدی است و حفظ موقعیت برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) را چالش‌برانگیزتر می‌کند. عوامل داخلی و خارجی متعددی بر میزان سختی کلمات کلیدی تأثیر می‌گذارند. این مفهوم معمولاً به دو روش مجزا مورد استفاده قرار می گیرد. اولی سختی کلمه کلیدی را به عنوان یک معیار کمی تعریف می کند که با نمره ای از 0 تا 100 نشان داده می شود. دومی سختی کلمه کلیدی را به عنوان یک اصطلاح کلی با در نظر گرفتن تمام جنبه های داخلی و خارجی در نظر می گیرد.

اکثر ابزارهای رایج تحقیق کلمات کلیدی امتیازی بین 0 تا 100 برای سختی کلمه کلیدی ارائه می دهند. با این حال، روش های محاسبه ممکن است در میان ابزارهای مختلف متفاوت باشد. یک روش رایج برای ارزیابی سختی کلمات کلیدی در Ahrefs شامل تجزیه و تحلیل ده صفحه برتر رتبه بندی برای کلمه کلیدی انتخابی شما است. این رویکرد تعداد بک لینک هایی که هر یک از ده نتیجه برتر دریافت کرده اند را بررسی می کند. هرچه صفحات با رتبه بالاتر برای کلمه کلیدی شما بک لینک بیشتری داشته باشند، امتیاز KD (سختی کلمه کلیدی) بیشتر در نظر گرفته می شود. این یک روش ساده و بسیار مؤثر است که  امتحان خود را پس داده است!

چرا سطح سختی کلمات کلیدی در سئو مهم است ؟

ارزیابی سختی کلمه کلیدی جنبه مهمی از فرآیند تحقیق کلمه کلیدی است.دشواری کلمات کلیدی در کنار معیارهایی مانند حجم جستجوی ماهانه، به انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای سئو کمک می کند. هیچ بازاریابی نمی خواهد کلمات کلیدی را هدف قرار دهد که شانس کمی برای رتبه بندی دارند. متأسفانه، این سناریو اغلب اتفاق می افتد. اصل اساسی هر استراتژی، به ویژه در سئو، طراحی برنامه ای است که بر اساس منابع موجود، پتانسیل موفقیت را داشته باشد. هر تلاشی نیاز به سرمایه گذاری دارد. سختی کلمه کلیدی نشان دهنده منابع لازم برای دستیابی به رتبه است. در نتیجه، از همان ابتدا می توانید تعیین کنید که آیا سرمایه گذاری در یک موضوع خاص ارزشمند است یا خیر.

روش هایی برای تعیین سختی کلمات کلیدی

همانطور که قبلاً گفته شد، دشواری یک کلمه کلیدی در سئو تا حد زیادی با حجم جستجوها و کیفیت بک لینک های مرتبط با ده نتیجه برتر در صفحه اول موتورهای جستجو تعیین می شود. حجم جستجو در سئو تعداد جستجوهای انجام شده ماهانه برای کلمه کلیدی انتخابی شما را نشان می دهد. به طور کلی، حجم جستجوی بالاتر، احتمال افزایش سختی کلمات کلیدی را نشان می دهد. توجه به این نکته ضروری است که برای پاسخ به تمام سوالات خود نمی توانید تنها به ابزارهای رایج سئو اعتماد کنید. این ابزارها برای ارائه یک تصویر اولیه و یک نمایی کلی  طراحی شده اند.

بنابراین، ضروری است که از تحلیل صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) غافل نشوید. علاوه بر معیار سختی، همیشه نتایج SERP و وب‌سایت‌های واقعی که برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند را بررسی کنید. مثل همیشه، ما شما را تشویق می کنیم که در این مرحله جسور باشید! هرگز از سختی زیاد نترسید! معیار دشواری کلمه کلیدی به تنهایی نباید شما را از تلاش برای رتبه بالاتر منصرف کند. می توان محتوای برجسته، استثنایی و با کیفیتی ایجاد کرد که تخصصی تر باشد یا موضوع را به طور قابل توجهی عمیق تر پوشش دهد. علاوه بر این، توصیه می شود از بک لینک های با کیفیت بالا برای بهبود سئو استفاده کنید. یکی دیگر از جنبه های مهم سئو مرتبط با سختی کلمات کلیدی، مفهوم “قصد در سئو” است.

به طور معمول، کاربران با سه هدف مجزا وارد موتورهای جستجو می شوند. گروه اول شامل افرادی است که قصد خرید محصول یا دریافت خدمات را دارند. گروه دوم برای رسیدن به یک مقصد یا صفحه خاص جستجو می کنند، در حالی که گروه نهایی به دنبال اطلاعات هستند. بهینه سازی کلمات کلیدی با سختی های مختلف برای هر سه نوع هدف جستجو ضروری است. صفحات مهم شما باید بتوانند از طریق کلمات کلیدی مناسب، کاربران را به سمت اهداف تجاری شما راهنمایی کنند. علاوه بر این، شما همچنین باید کلمات کلیدی اطلاعاتی را برای کاربران گروه سوم بهینه کنید. اگرچه ممکن است این کلمات کلیدی کمتر رقابتی باشند، اما همچنان می توانند ارتباط نزدیکی با برند و محصولات شما داشته باشند. بنابراین، تعیین سختی کلمات کلیدی در هر یک از این مراحل می تواند به استراتژی سئو شما کمک قابل توجهی کند.

از چه ابزارهایی می توان برای سختی کلمات کلیدی استفاده کرد؟

توجه به این نکته مهم است که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مختلفی در دسترس است و توصیه می‌شود که سختی کلمات کلیدی را در چندین ابزار مقایسه کنید، زیرا ممکن است نتایج به‌طور قابل توجهی متفاوت باشد. در این بخش به معرفی برخی از معروف ترین ابزارها برای محاسبه سختی کلمات کلیدی می پردازیم.

SEMRush:

این ابزار نه تنها برای تعیین سختی کلمات کلیدی مفید است، بلکه لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را نیز ارائه می دهد. از طریق این ابزار ، کاربران می توانند کلمات کلیدی بلند و ایده های گروه تبلیغاتی را کشف کنند، روند سالانه کلمات کلیدی را مشاهده کنند، به مجموعه ای جامع از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دسترسی داشته باشند و دشواری کلمات کلیدی مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کنند.

KWFinder:

این پلتفرم توسط  Mangools، ارائه دهنده معروف ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، توسعه داده شده است، این پلتفرم به ویژه برای شناسایی کلمات کلیدی با سطوح مختلف دشواری موثر است. رابط کاربری آن منحصر به فرد و کاربر پسند است که به کاربران امکان می دهد آمارهای لازم را مشاهده کنند و گزینه هایی را از لیست کلمات کلیدی قدرتمند انتخاب کنند. KWFinder همچنین دارای فیلترهایی برای اصلاح فهرست کلمات کلیدی پیشنهادی است.

Ahrefs:

این ابزار به عنوان یکی از برترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و ارزیابی سختی کلمات کلیدی در حال حاضر در دسترس بازاریابان است. این پلتفرم گزارش های فصلی را در مورد کلمات کلیدی به کاربران ارائه می دهد و برای ارائه معیارهای کلیک منحصر به فرد به داده های جریان کلیک متکی است. از مزایای قابل توجه این پلتفرم می توان به دقت آن در اندازه گیری سختی کلمات کلیدی، مجموعه ای متنوع از کلمات کلیدی پیشنهادی و پشتیبانی از 171 کشور در سراسر جهان و غیره اشاره کرد.

Google Keyword Planner:

این یک ابزار کلمه کلیدی ساده است که چندین ویژگی ضروری را ارائه می دهد. علیرغم محدودیت های آن در جنبه های مختلف، یکی از دقیق ترین منابع داده های کلمات کلیدی در بازار باقی مانده است. یکی از مزایای کلیدی آن این است که داده های آن مستقیماً از گوگل تهیه می شود. برخی از کارشناسان معتقدند که این پلتفرم بهترین نتایج را به خصوص برای وب سایت های تجاری دارد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که برخلاف بسیاری از ابزارهای دیگر، استفاده از این پلتفرم کاملا رایگان است.

جمع بندی

حوزه دیجیتال مارکتینگ مفاهیم مختلفی را به دست اندرکاران خود ارائه کرده است که یکی از آنها سختی کلمات کلیدی است. این مفهوم روش های خاص خود را برای محاسبه دارد. برای رتبه بندی و بهبود سئوی وب سایت خود، ضروری است که کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید. با این حال، استفاده موثر از همه این کلمات کلیدی کار ساده ای نیست.

در این مقاله مشاهده کردیم که با افزایش سختی کلمات کلیدی، رقابت برای رتبه بندی مرتبط با آن نیز افزایش می یابد. با این وجود، در این مرحله نیازی به احساس ناامیدی نیست! ما استراتژی هایی برای استفاده از کلمات کلیدی با سختی بالا ارائه کرده ایم. در بسیاری از موارد، ارائه محتوای استثنایی و با کیفیت، کلید موفقیت است. این رویکرد می تواند صعود سریعتر در نردبان رتبه را تسهیل کند. تجزیه و تحلیل نمودارها و معیارهای دشواری کلمات کلیدی بدون شک بینش های ارزشمندی را برای استراتژی سئو شما ارائه می دهد. بسیاری از ابزارهای معرفی شده در این مقاله ویژگی هایی مانند تخمین دشواری، نمودارهای بصری و حتی پلتفرم های پیشنهاد محتوا را برای بازاریابان ارائه می دهند. بسته به نیاز و پیشرفت کارتان می توانید از این ابزار نهایت استفاده را ببرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *