تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز که قبلا گوگل ادوردز نامیده می شد، یک سرویس تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل است که به کاربران اجازه می دهد کمپین های تبلیغاتی مختلفی ایجاد کنند. این سیستم تبلیغاتی، به ازای هر کلیک به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که هزینه هر کلیک روی تبلیغات خود را تعیین کنند.

از طریق Google Ads، تبلیغات را می توان در موتور جستجوی Google، YouTube، Google Play و همچنین در وب سایت ها و برنامه های شریک که بخشی از Google AdSense و Google AdMob هستند نمایش داد. گوگل ادز به عنوان سرویس تبلیغاتی اولیه برای گوگل عمل می کند و منبع اصلی درآمد شرکت را تشکیل می دهد.

در سال 2011، 96 درصد از درآمد گوگل از تبلیغات به دست آمده است. این سرویس تبلیغاتی به مشتریان این امکان را می دهد که نه تنها وب سایت های خود را در نتایج جستجو بر اساس رتبه بندی های تعیین شده توسط الگوریتم های گوگل نمایش دهند، بلکه سایت های خود را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به عنوان تبلیغات کوتاه در قالب های مختلف برای کاربرانی که جستجوهای مرتبط با آنها را انجام می دهند به نمایش بگذارند.

در نتیجه، صاحبان ‌سایت‌ها می‌توانند کسب‌وکار خود را با هزینه‌ نسبتاً پایین به کاربران معرفی کنند، حتی اگر موقعیت مطلوبی در نتایج جستجو نداشته باشند.

شرکت آوین سئو میتواند ایجاد کمپین های تبلیغاتی گوگل را برای شما انجام دهد شما میتوانید برای اطلاع از قیمت و یا اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان آوین سئو تماس بگیرید.

گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگل ؟

گوگل ادز که با نام تبلیغات گوگل ادوردز نیز شناخته می شود، پلتفرم تبلیغاتی است که توسط گوگل توسعه یافته و به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا تبلیغات خود را از طریق وب سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل به مشتریان بالقوه ارائه دهند. شناخته شده ترین شکل تبلیغات گوگل، تبلیغات نمایش داده شده در خود گوگل است.

در این روش، تبلیغ‌کنندگان عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در Google Ads وارد می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که تبلیغات آنها برای کاربرانی که آن عبارات خاص را جستجو می‌کنند ظاهر می‌شود. علاوه بر این، تبلیغ‌کنندگان هزینه به ازای هر کلیک را مشخص می‌کنند، و Google تبلیغات خاصی را از بین پیشنهادات مختلف ارائه‌شده توسط تبلیغ‌کنندگان بر اساس معیارهای خاص انتخاب می‌کند تا به کاربرانی که در جستجوی کلمه کلیدی هستند، نمایش دهد.

گوگل ادورز

نحوه عملکرد گوگل ادز به چه شکل میباشد؟

گوگل ادز نوعی از تبلیغات است که سایت شما بالاتراز ده نتیجه ای که در گوگل توسط الگوریتم آن دارای رتبه هستند قرار میگیرد. از طریق گوگل ادز، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای نمایش لینک‌های تبلیغاتی سفارش دهند و به کاربران این امکان را می‌دهند که مشخص کنند وقتی عبارتی مانند «موبایل» جستجو می‌شود، یک وب‌سایت خاص با آدرس و عنوان تعیین‌شده به کاربر ارائه شود.

سپس تبلیغ‌کنندگان با یکدیگر رقابت می‌کنند، جایی که کسی که بالاترین پیشنهاد را ارائه می‌دهد، جایگاه برتر را تضمین می‌کند. هزینه های مرتبط با تبلیغات گوگل با کلمات کلیدی انتخاب شده توسط کاربران و حجم جستجوی آن عبارات تعیین می شود. اساساً این روش به عنوان رقیبی برای سئو عمل می کند.

هزینه می تواند بر اساس عواملی مانند کیفیت متن آگهی، جذابیت موضوع و نرخ کلیک (CTR) متفاوت باشد. تبلیغات به عنوان موثرترین تبلیغات به ازای کلیک، به ویژه برای مشاغلی که در بازارهای رقابتی فعالیت می کنند، در نظر گرفته می شود.

جذابیت و هدفمندی تبلیغات تحت تأثیر شرایط مختلفی قرار دارد.


تفاوت گوگل ادز و تبلیغات سئو چیست؟

تفاوت بین تبلیغات گوگل ادوردز و سئو در درجه اول در جنبه مالی پرداخت های انجام شده به گوگل است. به گفته جواد یاسمی، با اختصاص چند هزار دلار به گوگل ادز می توان سئوی وب سایت را ارتقا داد. تمام اقدامات انجام شده برای سئو، مانند استفاده از متا تگ ها، ساخت عناوین و پیاده سازی پیوند مناسب به صفحه هدف، باید در تبلیغات گوگل نیز رعایت شود. 

با این حال، اگر کاربر در هر دو زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت مهارت داشته باشد، ممکن است متوجه شود که بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجوی گوگل مقرون به صرفه تر از اتکا به تبلیغات گوگل است.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط گوگل در دستورالعمل های خود، سه معیار مشخص شده است که امتیاز تبلیغات را تعیین می کند. این معیارها شامل تعریف تبلیغات، کیفیت صفحه فرود و رفتار کاربر است.

در تعریف تبلیغات، گنجاندن تمام کلمات کلیدی مرتبط در عنوان و توضیحات ضروری است. باید از جملات جذاب استفاده کرد و تمام مزیت های رقابتی باید به وضوح در توضیحات تبلیغات بیان شود. برای به حداقل رساندن هزینه های تبلیغات گوگل، توصیه می شود محصولات یا خدمات را به عنوان صفحه فرود در Google Ads دسته بندی کنید و از استفاده از صفحه اصلی به جز در موارد خاص خودداری کنید. علاوه بر این، صفحه فرود تعیین شده باید به طور موثر بهینه شود.

دلیل استفاده از تبلیغات گوگل چیست ؟

اهمیت استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز را نمی توان نادیده گرفت. بدیهی است که بین انواع بازدیدکنندگان یک وب سایت تفاوت وجود دارد.

بازدیدکنندگانی که سایت را از نتایج ارگانیک پیدا کرده اند در مقایسه با کسانی که ازGoogle AdWords وارد می شوند، رفتار متفاوتی نشان می دهند.

ترافیک ایجاد شده از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) معمولاً شامل افرادی است که عمدتاً به دنبال اطلاعات هستند. برعکس، بازدیدکنندگانی که از تبلیغات پولی وارد سایت میشوند عموماً مشتری ان که روی تبلیغ کلیک می کنند و فعالانه به دنبال خرید محصولات هستند.

در نتیجه، جذب میلیون ها بازدیدکننده گاه به گاه از طریق نتایج ارگانیک ضروری نیست. بلکه تمرکز باید بر جذب بازدیدکنندگان هدفمند و هدفمندی باشد که از طریق AdWords به سایت می‌رسند.

گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

 مزایای گوگل ادز این است که به شما امکان می دهد تبلیغات سریع و موثر را تجربه کنید. وب‌سایت‌هایی که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می‌شوند، سال‌ها زمان و منابع را برای دستیابی به این رتبه‌بندی صرف کرده‌اند. رقبای که برای موقعیت‌های مشابه هدف قرار می‌دهند نیز باید تلاش و صبر مشابهی را بدون هیچ نتیجه تضمینی انجام دهند!

گوگل ادز باعث میشود از رقبای خودتان رد شوید و بالای آنها باشید، بدون آنکه نیازی به ایجاد بک لینک در صفحات فرود داشته باشید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این بدان معنا نیست که فقط وب‌سایت‌های جدید یا بهینه‌شده ضعیف به Google Ads مراجعه می‌کنند. گاهی اوقات، موضوع رقابت نزدیک است که در آن حتی یک رتبه بالاتر می تواند به طور قابل توجهی بر سودآوری تجارت تأثیر بگذارد. بنابراین، نتیجه می گیریم که تبلیغات در گوگل نوعی تبلیغات سریع است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *