کارشناس سئو

کارشناس سئو کیست؟

یک کارشناس سئو شخصی است که در درجه اول با بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو سر و کار دارد که از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود دید وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند.
به عنوان یک کارشناس سئو، شما می دانید که چگونه به یک وب سایت نگاه کنید و بفهمید که کجا می توان آن را بهبود بخشید تا ترافیک بیشتری داشته باشد و در موتورهای جستجوی اصلی رتبه بالاتری داشته باشد.
یک سئوکار چندین کار انجام می دهد، از جمله:

  1.  کلمات کلیدی مرتبطی را پیدا کنید که می توانند ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو هدایت کنند
  2.  بهینه سازی محتوای وب سایت و متا تگ ها
  3. بهبود معماری سایت و تجربه کاربری (UX)
  4.  ساخت بک لینک با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر

یک متخصص سئو چه میکند

کارشناسان برتر سئو همچنین مراقب عملکرد یک وب سایت هستند.
ردیابی معیارهایی مانند رتبه بندی و ترافیک و تصمیم گیری بر اساس آن داده ها می تواند به بهبود حضور جستجوی وب سایت کمک کند.

مسئولیت های شغلی کارشناس سئو چیست؟

مسئولیت‌های شغلی کارشناس سئو بر اساس اینکه در چه زمینه ای کار می‌کند، یعنی در بخش دیجیتال مارکتینگ یک شرکت یا پروژه ها برای یک مشتری متفاوت است، اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق متخصصین سئو شامل همه یا بیشتر موارد زیر می‌شود:

  1.  استراتژی های بهینه سازی را توسعه می دهد که باعث افزایش رتبه بندی در نتایج موتور های جستجوی وب سایت شرکت میشود
  2.  هنگام برگزاری کمپین های جستجوی پولی، کارشناسان سئو تست ها را نجام میدهند، داده ها و نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل خواهند کرد، برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه روندها و بینش ها را شناسایی می کند.
  3.  هزینه های کمپین های سئو، حفظ بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق تفاوت ها را مدیریت میکنند
  4.  برای اینکه اطمینان حاصل کنند که بهترین شیوه های SEO به درستی در محتوای وب سایت دنبال می شود با تیم توسعه وب همکاری نزدیک دارند
  5.  با تیم های تحریریه و بازاریابی برای هدایت سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا کار می کند
  6.  مسئولیت بهینه سازی صفحه برای بهبود عملکرد موتورهای جستجو را بر عهده میگیرید
  7.  انجام تحقیقات مداوم، بهینه سازی کلمات کلیدی، کشف کلمات کلیدی مرتبط جدید برای استفاده در وب سایت شرکت
  8.  درمورد توصیه های بهینه سازی موتور جستجو تحقیق و آن را اجرا میکنند
  9.  ایجاد و اجرا استراتژی ساخت لینک
  10.  تغییر معماری وب سایت، محتوا، پیوند و سایر عوامل برای بهبود موقعیت سئو برای کلمات کلیدی هدف
  11.  اهداف قابل اندازه گیری را تعیین میکند که بهبود تلاش های بازاریابی را نشان می دهد
  12.  با ابزارهای SEO مانند تجزیه و تحلیل گوگل برای درک عملکرد راهکار سئو معیارهای عملکردی روزانه را بررسی میکند
  13. برای مدیریت استراتژی سئو با دیگران در قسمت بازاریابی همکاری میکند
  14.  محتوای وب سایت جذاب و با کیفیت، از جمله پست های وبلاگ و توضیحات صفحه را برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت مینویسد

کارشناسان سئو دارای چه مدرکی هستند؟

سایر متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو، ابتدا کار خود را در زمینه دیگری آغاز می کنند.قبل از اینکه روی مهارت های فنی خود کار کنند و مهارت های قابل انتقال و سوابق تحصیلی خود را در سئو بکار بگیرند.
هیچ مدرک دانشگاهی مستقیماً به سئو مرتبط نیست – و مطمئناً هیچ برنامه آموزشی چهار ساله ای مهارت های فنی خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو نیاز دارید به شما ارائه نمی دهد – به ندرت می توان مشاهده کرد که یک متخصص سئو مدرک لیسانس یا معادل آن را در زمینه های مرتبط مانند تجارت، بازاریابی یا ارتباطات فهرست کند.
اکثر کارشناسان سئو که در این زمینه کار می‌کنند نوعی گواهینامه های آمورشگاهی را دریافت می‌کنند تا به کارفرمایان نشان دهند که مهارت‌های خاص مورد نیاز برای اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را دارند.
توجه نمایید که حتی اگر مدرک مرتبطی داشته باشید، برای اثبات این موضوع که شما در صدر دنیای همیشه در حال تغییر سئو هستید، نیاز به ارتقاء مهارت با سایر دوره های به روزدارید.

ویژگی های یک کارشناس سئو موفق و حرفه ای چیست؟

در این مقاله به برخی از ویژگی های کلیدی که کارشناسان سئو موفق و حرفه ای باید داشته باشند تا در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی موتورهای جستجو پیشرفت کنند پرداخته ایم:

درک سه سطح سئو

سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئوی خوب باید در توسعه یک استراتژی سئو هر سه را در نظر داشته باشد:

• فنی:

به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این قسمت شامل راهکارهایی برای بهبود ساختار پایه یک وب سایت است. قسمتی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که فرصت هایی را برای SEO فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با موبایل، خزیدن و معماری وب سایت در اختیارتان میگدارد. سئوی فنی همینطور خوانایی یک وب سایت را به شدت بهبود می دهد، که به نوبه خود به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت خوب است و تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

• سئو داخلی:

به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.

• بهینه سازی خارج از صفحه:

درباره ایجاد رابطه بسیار قوی بین وب سایت شما و دیگر وب سایت ها از طریق انواع روش های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت منبع قابل اعتمادی است . بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.
کارشناسان سئو عموما باید بدانند که چگونه همه سطح های بهینه سازی موتورهای جستجو در رتبه بندی وب سایت ها در مابین نتایج جستجوی گوگل نقش دارند.

تمایل به تغییر

روشی که کاربران از طریق آن در اینترنت جستجو می کنند دائماً در حال تغییر است. بنابراین، الگوریتم موتور جستجو نیز به طور مداوم در حال تغییر است،پس دستورالعمل هایی که قبلاً به آنها عادت کرده ایم دیگر مرتبط نیستند. در حال حاضر الگوریتم های گوگل حتی چند صد بار در سال تغییر می کنند. ماه ها وجود دارد که به روز رسانی های کوچک باعث می شود یک کارشناس سئو دوباره دست به کارشود و وب سایت را بهبود بخشد،در سئو تنها چیز ثابت تغییر است. شما هرگز نمی توانید یک پیروزی نهایی را جشن بگیرید زیرا نتایجی که به دست می آورید نیز موقتی هستند.

هر به روز رسانی، تغییر قوانین و دستورالعمل ها مستلزم آن است که کارشناسان سئو آماده باشند تا فرآیند را به گونه ای انجام دهند که انتظارات کاربران را برآورده کند. با این حال ، بیشتر این تغییرات واقعاً مفید و سودمند هستند، آنها به ما کمک می کنند تا اطلاعات لازم را بهتر و کارآمدتر پیدا کنیم. این صنعت به قدری پویا در حال توسعه است که اگر کسی روندهای جاری را دنبال نکند، نمی تواند به درستی در سئو کار کند. به همین دلیل است که به روز ماندن بسیار مهم است. شما دائماً باید مراقب بازار، رقابت و صنایع باشید تا عقب نمانید.

تطبیق پذیری

این چیزی است که ارتباط نزدیکی با تمایل فوق الذکر برای تغییر دارد. در سئو باید مدام خود را با تغییرات محیط آنلاین وفق دهید. بدیهی است که برخی از فعالیت ها به طور منظم در کارهای روزانه یک کارشناس سئو تکرار می شوند، اما اگر انعطاف پذیر نباشید و آمادگی سازگاری با تغییرات اجتناب ناپذیر را نداشته باشید، رقابت به سرعت از کار شما پیشی می گیرد که برای وب سایت مضر خواهد بود. جنبه دوم سازگاری با منحصر به فرد بودن هر سایت مرتبط است. باید به خاطر داشته باشید که هر وب سایتی متفاوت است و گاهی اوقات راه حل هایی که برای یک صفحه کار می کنند ممکن است برای صفحه دیگر کاملاً بی اثر باشند.

یک وب سایت ممکن است نیاز به پیوندهای زیادی داشته باشد، دیگری ممکن است فاقد محتوای منحصر به فرد باشد و سومی ممکن است با برخی مسائل فنی دست و پنجه نرم کند ، شناسایی مشکل و توانایی تنظیم اقدامات خود با نیازهای مشتری برای دستیابی به آن ضروری است. بنابراین، یک کارشناس سئو باید به طرز ماهرانه ای استراتژی را انتخاب و تنظیم کند که موثرترین و مناسب ترین برای یک وب سایت باشد.این اتفاق می افتد که چیزی در یک وب سایت خوب کار می کند اما در سایت دیگر یک فاجعه کامل است.
جدای از آن، سازگاری هنگام کار با مردم بسیار مفید است و مشتریان نیز معمولاً از آن قدردانی می کنند. هر وب سایت و هر صنعت مانند گچ و پنیر متفاوت است . لازم است تجارت مشتری را درک کنید و اقدامات خود را با آن تنظیم کنید. علاوه بر این، شما همچنین باید بیاموزید که چگونه مانند کاربران فکر کنید تا بتوانید انتظارات آنها را برآورده کنید.

چند وظیفه ای

اگر کارشناس سئو هستید، توانایی انجام چند کار بسیار مهم است. تمرکز روی یک کار خاص غیرممکن است، زیرا در این شغل اغلب اتفاق می‌افتد که ناگهان باید با چند موضوع کنار بیایید و سپس بتوانید کار خود را بدون دیوانگی سازماندهی کنید. متخصصان خوب سئو ویژگی های بسیاری را با هم ترکیب می کنند ، آنها می توانند به صورت تحلیلی فکر کنند، هماهنگ کنند و پیوندهای قوی ایجاد کنند، تغییراتی را در جدیدترین CMS ایجاد کنند، آنها می دانند چگونه محتوا ایجاد کنند و در عین حال، با انجام همه اینها، به مشتری نیز گوش می دهند. مشخص شده است که بیش از 200 عامل بر سئو تاثیر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید همه آنها را کنترل کنید، چگونه ممکن است چند کار را انجام ندهید؟

مهارت های سازمانی

در این شغل غیرممکن است که خسته شوید، زیرا همیشه در حال انجام یک کار جدید هستید. سرعت کار سریع است و به نظر می رسد لیست کارهایی که باید انجام دهید هرگز پایان نمی یابد. بنابراین مهارت های سازمانی خوب مطمئنا مفید خواهد بود. به خاطر داشته باشید که کارشاسان سئو به نوعی موظف هستند که مشتری را از پیشرفت کار مطلع کنند، بنابراین ضروری است همه چیز را به موقع انجام دهید و به تعهدات انجام شده عمل کنید . در این شغل، قطعاً مهارت های سازمانی خوب به نفع شما خواهد بود.

مقاومت در برابر استرس

این یک عنصر حیاتی در هر حرفه ای است که با خدمات مشتری سروکار دارد. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که هر شغلی مستلزم سطح معینی از استرس است و همه چیز در مورد پایین نگه داشتن آن تا حدی ممکن است. اما در مورد سئو، مقاومت در برابر استرس تنها به تماس با مشتریان شما محدود نمی شود. به عناصری که قبلاً در مورد آنها بحث کردیم فکر کنید : تغییرات مداوم، سازگاری و (بیشتر اوقات) سرعت فوق العاده سریع کار ، در سئو باید موثر و پویا باشید. فاصله گرفتن یک امر ضروری است.

زندگی یک کارشناس سئو شامل بسیاری از عناصر استرس‌زا است: زمانی که موقعیت‌های وب‌سایت‌های شما کاهش می‌یابد، زمانی که وب‌سایت هنگام ارائه تغییرات از کار می‌افتد (همیشه نسخه پشتیبان را به خاطر بسپارید!) یا زمانی که یک مشتری ناراضی با شما تماس می‌گیرد. با این حال، احتمالاً بیشترین استرس زمانی ایجاد می‌شود که گوگل یک به‌روزرسانی بزرگ و غیرمنطقی از الگوریتم خود را معرفی می‌کند و چیزی که به خوبی کار می‌کرد، ناگهان اثربخشی خود را متوقف می‌کند. سپس، مقاومت در برابر استرس و آرامش خاطر می تواند هر متخصص سئو را نجات دهد.

مهارت های ارتباطی

کارشناسان سئو با طیف گسترده ای از افراد همکاری می کنند . سایر متخصصان سئو، کارشناسان بازاریابی، توسعه دهندگان وب یا به سادگی مشتریان و شما باید با همه آنها زمینه مشترک پیدا کنید. در اینجا، ترکیب دو ویژگی اساسی مهم است ، گوش دادن و گوش سپردن. مهارت های ارتباطی خوب میتواند کلید موفقیت باشد . در این کار، ارتباط با مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این گذشته، شما نه تنها برای آنها بلکه با آنها نیز کار می کنید.

شما نمی توانید از صحبت کردن بترسید. وظیفه اصلی ما فقط آموزش به مشتری نیست، بلکه ایجاد رابطه ای است که امکان همکاری خوب و رضایت بخش را فراهم می کند. شما باید راحت باشید و درک کنید که مشتری شما فردی است که می توانید با او هم شوخی کنید و این در واقع رایج ترین راه ایجاد رابطه فوق است. همچنین باید صبور باشید و یاد بگیرید که چگونه بدون استفاده از زبان تخصصی سئو، دانش خود را به طور دقیق منتقل کنید.

میل مداوم به توسعه

در سئو، پرشور بودن، آماده بودن برای چالش های جدید و داشتن میل همیشگی به یادگیری و پیشرفت بسیار مهمتر از سطح تحصیلات شماست. بدیهی است که دانش فناوری اطلاعات کسب شده در طول تحصیل در این حرفه مفید خواهد بود و سپس بهینه سازی های فنی، تماس با توسعه دهندگان وب یا درک واژگان تخصصی برای شما ضروری خواهد بود. اما از طرف دیگر، پس از مطالعاتی مانند ویرایش، احتمالاً با ایجاد محتوای منحصر به فرد مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این، تخصص در انواع بازاریابی نیز قطعا مفید خواهد بود

صبر

آیا به نظر شما این است که شما چندین سال است که کاری انجام می دهید و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است؟ صبر و حوصله در فرآیند سئو ضروری است، گاهی اوقات پیش می‌آید که خیلی دیرتر از آنچه می‌خواهید به نتایج رضایت‌بخشی می‌رسید. با این حال، در نهایت ارزش صبر و تلاش را دارد. در سئوی کنونی جایی برای فعالیت‌هایی وجود ندارد که به سرعت وب‌سایت شما را در عبارات رقابتی در سه رتبه برتر قرار دهد. اکنون آنچه شما نیاز دارید صبر، تجزیه و تحلیل داده ها، یک استراتژی سنجیده و ثبات در اقدامات خود است.

مهارت های تفکر منطقی

در فعالیت های سئو، متخصصان در درجه اول بر درک الگوریتم های گوگل و تطبیق اقدامات خود با آنها تمرکز می کنند. در حال حاضر، الگوریتم‌های جستجوی گوگل پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های جهان هستند: آنها عوامل متعددی را در نظر می‌گیرند و زمینه را درک می‌کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که توانایی استفاده از آنها را با توجه به موقعیت  برای مشتری و صنعتی که با آن سر و کار داریم به دست آوریم.

با توجه از مطلب فوق، یک کارشناس سئو ایده آل مهارت های فنی، تحلیلی و انسانی را ترکیب می کند. یک متخصص سئو باید ویژگی های شخصیتی را نشان دهد که برای بسیاری از افراد چندان واضح نیست. و هنگام تجزیه و تحلیل این ویژگی‌ها، ممکن است به نظر برسد که برای یک نفر غیرممکن است که همه آنها را ترکیب کند. پس امکانش هست؟ آیا انسانی وجود دارد که بتواند همه این صفات را با هم ترکیب کند؟ هیچ کس بلافاصله پس از ورود به این حرفه متخصص سئو کامل نیست. بر اساس تجربه و اشتباهات متعدد، متخصصان سئو به تنهایی مهارت ها و ویژگی های خود را توسعه می دهند. اما، از سوی دیگر، احتمالاً کسی نیست که قبول نداشته باشد که یادگیری از طریق آزمون و خطا بهترین راه برای متخصص شدن در یک زمینه خاص است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *