جریمه گوگل

جریمه های گوگل یا همان پنالتی شدن پیامدهای استفاده وب سایت ها از روش های غیرمجاز در بهینه سازی موتورهای جستجو است که معمولاً به عنوان تکنیک های سئو کلاه سیاه از آن یاد می شود. متعاقباً، گوگل این سایت ها را شناسایی کرده و جریمه هایی را اعمال می کند و در نتیجه آنها را به صورت دائمی و یا همیشگی از نتایج جستجو حذف می کند. در این مقاله از وبلاگ شرکت آوین سئو دلایل جریمه های گوگل و پنالتی شدن و راه حل های رفع آنها را بررسی خواهیم کرد.

پنالتی گوگل یا همان جریمه گوگل چیست ؟

جریمه گوگل در اصل تحریمی است که توسط گوگل بر وب سایتی که محتوای آن با استراتژی های بازاریابی اینترنتی تعریف شده توسط گوگل در تضاد است، اعمال می شود. این جریمه ممکن است ناشی از به‌روزرسانی الگوریتم‌های Google یا استفاده وب‌سایت از تاکتیک‌های سئو «کلاه سیاه» باشد. پس از جریمه، باید یک تحلیل حرفه ای سئو برای شناسایی خطاهای انجام شده انجام شود.

یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری از جریمه‌های گوگل، پایبندی به دستورالعمل‌های آن است. ضروری است که الگوریتم های گوگل فعالیت های وب سایت شما را به عنوان غیرقانونی طبقه بندی نکنند. برای جلوگیری از جریمه گوگل باید سئو سایت اصولی انجام شود.

گوگل به طور فعال وب سایت هایی را شناسایی می کند که سعی در ارتقای رتبه خود از طریق اقدامات فریبنده و غیراخلاقی دارند و جریمه هایی را برای آنها اعمال می کنند. بنابراین، توصیه می شود که با الگوریتم های ضد هرزنامه گوگل آشنا شوید.

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل و جریمه چه زمانی اتفاق میفتد ؟

اگر یکی از الگوریتم های گوگل مشخص کند که فعالیت های سایت شما با هدف دستیابی به رتبه های بالا غیرقانونی تلقی می شود. در نتیجه، سایت شما رتبه خود را در گوگل از دست می دهید وباید از طریق ابزار گوگل سرچ کنسول در مورد دلایل حذف سایت خود از نتایج جستجو مطلع می شوید.

برای رفع جریمه گوگل، باید با کارشناسان گوگل در ارتباط باشید، توضیحی ارائه دهید و آنها را متقاعد کنید که سایت شما در هیچ اقدام غیرقانونی شرکت نکرده است. توجه به این نکته ضروری است که این پیام‌ها توسط کارشناسان Google بررسی می‌شوند و صحت ادعاهای مطرح شده را تأیید می‌کنند.

وب‌سایت‌هایی که توسط Google جریمه می‌شوند و به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌شوند، بسته به ماهیت جریمه، پیامدهای خاصی را تجربه می‌کنند. به عنوان مثال، سایتی که توسط الگوریتم پنگوئن به عنوان هرزنامه شناسایی شده است ممکن است از نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با پیوندهای ورودی هرزنامه حذف شود.

چه الگوریتم هایی باعث پنالتی شدن در گوگل میشود؟

جریمه گوگل مرتبط با الگوریتم پاندا

این الگوریتم تضمین می کند که محتوای وب سایت شما ارزشمند است. این الگوریتم مشابه یک پاندا واقعی عمل می کند که می تواند ماهی های قابل توجهی را شناسایی کند. محتوای وب سایت شما را بر اساس تعداد کلمات، نسبت کلمات به تگ های HTML ارزیابی می کند و اصالت را بررسی می کند. اگر سایت شما این معیارها را داشته باشد، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. در مقابل، عدم رعایت ممکن است منجر به جریمه شود.

پنالتی گوگل مرتبط با الگوریتم پنگوئن گوگل

 وب سایت های هرزنامه و آنهایی که صرفا برای تبلیغ سایت های دیگر ایجاد شده اند را شناسایی می کند. این الگوریتم وظیفه نظارت بر لینک های ورودی و خروجی به یک وب سایت را بر عهده دارد. تعداد بیش از حد لینک های ناگهانی می تواند منجر به جریمه های گوگل شود.

پنالتی گوگل مربوط به الگوریتم مرغ مگس خوار

رابطه بین محتوا و کلمات کلیدی را بررسی می کند. مکانیسم این الگوریتم کلیدواژه اصلی شما را به عنوان اولین کلمه کلیدی در نظر می گیرد و اتفاقات آن را در محتوا می شمارد. الگوریتم مرغ مگس خوار به پر کردن کلمات کلیدی نیز حساس است. اگر محتوا حاوی کلمات کلیدی بسیار کم یا بیش از حد باشد، ممکن است به عنوان هرزنامه طبقه بندی شود.

چگونه می توانیم تشخیص دهیم که پنالتی گوگل شدیم ؟ 

با توجه به اینکه جریمه های گوگل ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد، شناسایی علت اصلی اغلب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در زیر چندین روش برای تشخیص جریمه گوگل وجود دارد که باید مرحله به مرحله بررسی و رسیدگی شود:

۱- گوگل آنالیتیکس را نگاه کنید. اگر یک روز ترافیک وب سایت شما عادی به نظر برسد و روز بعد کاهش قابل توجهی داشته باشد، ممکن است نشان دهنده جریمه شدن سایت شما باشد.

2-  بررسی کنید که آیا گوگل همچنان صفحات وب سایت شما را ایندکس می کند یا خیر. site:yourdomain.com را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. اگر تعداد صفحات ایندکس شده کمتر از تعداد کل صفحات سایت شما باشد، ممکن است نشان دهد که سایت شما جریمه شده است. بررسی دلیل این موضوع ضروری است، زیرا ممکن است به دلیل محدودیت های اعمال شده در این صفحات در فایل robots.txt باشد.

3-بررسی آخرین تغییرات الگوریتم گوگل هنگامی که گوگل الگوریتم های خود را با اهداف خاصی به روز می کند، آگاهی از این به روز رسانی ها می تواند به طور قابل توجهی به جلوگیری از جریمه برای وب سایت هایی که ممکن است مستعد هستند کمک کند. به عنوان مثال، در مورد الگوریتم پاندا گوگل، تمرکز بر محتوای با کیفیت بالا است و صفحات یا سایت‌هایی با محتوای پایین‌تر احتمالاً با مجازات‌های شدیدی مواجه خواهند شد. بنابراین، افزایش کیفیت محتوای یک وب سایت می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر مجازات های گوگل عمل کند. 4- تجزیه و تحلیل ابزارهای کنسول جستجوی گوگل در موارد خاص، گوگل از طریق ابزار گوگل سرچ کنسول مدیران وب‌سایت‌ها را از جریمه‌ها مطلع می‌کند. در نتیجه، مدیران وب‌سایت‌هایی که از این ابزار استفاده می‌کنند، می‌توانند جریمه‌های اعمال‌شده را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای اصلاح وضعیت انجام دهند.

چگونه می توانیم پنالتی گوگل را حذف کنیم؟

هنگامی که ما تشخیص دادیم که وب سایت ما دچار جریمه گوگل شده است، رسیدگی به این مشکل ضروری است. برخی از جریمه ها به طور خودکار توسط الگوریتم های گوگل اعمال می شوند، در حالی که برخی دیگر به صورت دستی اعمال می شوند.

در موارد جریمه های دستی، باید موارد شناسایی شده را اصلاح کرد و متعاقباً درخواست حذف جریمه به Google ارائه داد. 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *