لینک فالو و نوفالو

برخی افراد بر این باورند که لینک‌های نوفالو هیچ تاثیری بر سئوی وب‌سایت ها ندارند و باعث می‌شود که آنها ترجیح دهند تمام لینک‌هایی که به سایتشان هدایت میکنند فالو باشد که این تصور غلط رایج می تواند منجر به از دست دادن دائمی رتبه در نتایج شود بهتر است بدانید هر دو لینک جزء سئوی خارج از صفحه است و به عنوان پایه ای برای موفقیت یک وب سایت عمل می کند. در این مقاله از شرکت آوین سئو به بررسی این مفاهیم و تفاوت بین لینک‌ فالو و نوفالو تاثیر آنها در سئو سایت میپردازیم.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

لینک فالو و نوفالو چییست؟

لینک نوفالو

به طور پیش فرض، همه پیوندهای موجود در اینترنت به عنوان پیوندهای فالو در نظر گرفته می شوند. با این حال، زمانی که ویژگی rel=Nofollow به تگ <a> اضافه می‌شود، پیوند را به پیوند NoFollow تبدیل می‌کند. این ویژگی به ربات‌های گوگل دستور می‌دهد که انتقال اعتبار از صفحه پیوند داده شده منتقل نشود. به عبارت دیگر، این روش تضمین می کند که هیچ مرجع یا ارزشی به صفحه مقصد منتقل نمی شود.

لینک فالو

گوگل شاخصی به نام PageRank برای محاسبه نقاط پیوند ایجاد کرد. بسیاری از افراد از نقاط پیوند به عنوان “لینک جویس” یاد می کنند. لینک جویس از طریق سایت ها و از طریق لینک ها به سایت های جدید جریان می باشد. هر چه سایت معتبرتر باشد، سایت پیوند داده شده به آن، از لینک جویس می تواند بیشتر شود. پس لینک‌های فالو، لینک‌هایی هستند که به حساب می‌آیند و به سایت کمک می‌کنند و رتبه صفحه سایت‌های لینک‌شده را افزایش می‌دهند، و در نتیجه به آن کمک می‌کنند در SERP بالاتر بروند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست ؟

درک درست تفاوت بین لینک فالو و نوفالو به شما امکان می دهد از آنها در زمینه های مناسب استفاده کنید و در نتیجه ارزش و اعتبار وب سایت خود را از طریق این دو نوع پیوند افزایش دهید. تفاوت بین لینک‌ فالو و نوفالو عبارتند از:

1. مهمترین تفاوت بین لینک‌ فالو و نوفالو در نقش آنها در ایجاد بک لینک نهفته است. هنگامی که یک وب سایت با استفاده از لینک فالو به سایت دیگری لینک می دهد، شناخته می شود و می تواند به میزان قابل توجهی در رتبه بندی سایت لینک شده کمک کند. برعکس، زمانی که یک سایت از یک لینک nofollow استفاده می کند، یک بک لینک واقعی ایجاد نمی کند و در نتیجه تاثیر کمتری بر سئو سایت و موقعیت آن در نتایج موتورهای جستجو دارد. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، لینک های nofollow می توانند به طور غیر مستقیم بر سئو سایت مقصد تاثیر بگذارند و ترافیک آن را افزایش دهند.

2. یکی دیگر از تفاوت بین لینک‌ فالو و نوفالو عدم وجود تگ rel=”nofollow” در لینک های فالو یا دوفالو است. این نشان می دهد که لینک می تواند یک بک لینک به وب سایت مقصد ارائه دهد و توسط خزنده های گوگل تایید شده است.

تاثیر لینک فالو نوفالو در سئو سایت

وقتی یک پست یا صفحه جدید اضافه می‌کنید، ربات‌ها یا خزنده‌های Google آن محتوا را فهرست می‌کنند. فرض کنید در حال نوشتن یک مقاله هستید و لینک های داخلی یا لینک های خارجی به وب سایت های دیگر را در پست خود قرار می دهید. در این صورت، وقتی گوگل پست شما را می خزد، این لینک های داخلی و خارجی را نیز دنبال می کند. پیوند dofollow نشان می دهد که شما محتوای لینک شده را ارزشمند می دانید. به طور پیش فرض، همه لینک ها dofollow هستند و گوگل لینک های داخلی و خارجی را ردیابی می کند.

هنگامی که پیوندهای داخلی یا خارجی را برای سئو سایت در مقاله قرار می دهید و یک برچسب نوفالو را روی این پیوندها اعمال می کنید، Google آنها را دنبال نمی کند. این بدان معنی است که این پیوندها خزیده نخواهند شد و بنابراین به آنها پیوندهای nofollow می گویند. در این سناریو، شما این پیوندها را تایید نمی‌کنید و فقط توسط بازدیدکنندگان دنبال می‌شوند نه توسط گوگل.

بنابراین، اکنون می‌دانیم که اگر به Google اجازه دهیم پیوندهای خارجی (پیوندهایی که از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت ما اشاره می‌کنند) را در محتوای ما (پست) بخزد، این پیوندها به عنوان dofollow طبقه‌بندی می‌شوند.

لینک های فالو در سئو چه تاثیری دارند؟

برای درک تمایز بین پیوندهای فالو و نوفالو، بررسی نحوه عملکرد موتورهای جستجو ضروری است. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم به دنبال سرنخ هایی در صفحات وب هستند که بالاترین رتبه را در نتایج جستجو دارند. یکی از عوامل مهمی که موتورهای جستجو در نظر می گیرند، تعداد لینک هایی است که به یک صفحه خاص از وب سایت های دیگر اشاره می کنند.

به عنوان مثال، دو پست را در سایت‌های جداگانه در نظر بگیرید که موضوعات مشابهی را پوشش می‌دهند. هر دو پست با کیفیت بالا، خوش نوشته و سرشار از محتوای ارزشمند هستند. با این حال، یکی از این پست ها صدها لینک طبیعی از سایت های خارجی دارد، در حالی که دیگری فقط یک یا دو لینک دارد.

در این سناریو، موتور جستجو تاکید بیشتری بر روی پست با لینک های متعدد دارد، زیرا نشان می دهد که بسیاری از کاربران محتوا را شایسته استناد می دانند. در نتیجه، پیوندهایی که موتور جستجو در صورت مواجهه آنها را دنبال می کند، پیوندهای فالو نامیده می شوند. این پیوندها به افزایش رتبه صفحه کمک می کنند و هر چه یک وب سایت یا صفحه لینک های فالو طبیعی بیشتری داشته باشد، احتمالاً رتبه بالقوه آن بالاتر خواهد بود. همانطور که قبلا ذکر شد، به طور پیش فرض، هر لینک به عنوان لینک فالو در نظر گرفته می شود.

لینک های نوفالو در سئو چه تاثیری دارند؟

از آنجایی که افراد اهمیت بک لینک به وب سایت ها را تشخیص دادند، برخی از سایت ها و افراد شروع به سوء استفاده بیش از حد از آنها کردند و از هر طریق ممکن به دنبال پیوند بودند. آنها به خرید لینک متوسل شدند و سعی کردند از هر وب سایت موجود بک لینک بگیرند، حتی از نظرات سوء استفاده کردند.

این رویکرد به آنها اجازه داد تا رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش دهند. موتورهای جستجو از این تاکتیک ها آگاه شدند و تگ nofollow را برای کاهش چنین فعالیت هایی معرفی کردند. در نتیجه، مت کاتس و جیسون شلن، کارشناسان گوگل، تگ nofollow را در سال 2005 معرفی کردند.

یک لینک nofollow دارای ارزش HTML است و به ربات های موتور جستجو دستور می دهد که آن را دنبال نکنند. با استفاده از این دستورالعمل، پیوندی از یک وب‌سایت دیگر به وب‌سایت ما تأیید نمی‌شود، و به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که این پیوند نباید در محاسبات رتبه صفحه لحاظ شود، اگرچه نمایه‌سازی این صفحات همچنان انجام می‌شود. این پیوند در درجه اول برای کاهش اثربخشی انواع خاصی از هرزنامه ها در موتورهای جستجو و در نتیجه بهبود کیفیت نتایج جستجو معرفی شده است. در نهایت، به عنوان ابزاری برای افزایش یکپارچگی موتور جستجو عمل می کند.

روش تشخیص لینک نوفالو چیست ؟

برای شناسایی یک لینک nofollow، زمانی که درگیر گزارشی هستید یا می‌خواهید وضعیت لینک‌ها را در سایتی که دسترسی مستقیم به آن ندارید بررسی کنید، کافی است روی پیوند مورد نظر راست کلیک کرده و “Inspect” را انتخاب کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود، می توانید لینک مشخص شده را مشاهده کنید. اگر متوجه تگ nofollow در انتهای لینک شدید، نشان دهنده این است که این لینک یک لینک nofollow است و توسط موتورهای جستجو مانند گوگل دنبال نمی شود. این روش معمولاً توسط مبتدیان و افراد تازه کار در سئو مورد استفاده قرار می گیرد. برای یک رویکرد حرفه‌ای‌تر، می‌توانید از افزونه‌های سئوی موجود برای Google Chrome برای تعیین دقیق وضعیت پیوندهای فالو و نوفالو استفاده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *