سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه تاکتیکی است که برای بهبود رتبه وب سایت با استفاده از موتورهای جستجو استفاده می شود. تکنیک‌های سئو کلاه سیاه تلاش می‌کنند تا الگوریتم‌های موتورهای جستجو را دستکاری کنند تا رتبه وب‌سایت را در  SERP افزایش دهند.

موتورهای جستجو، مانند گوگل تا بینگ، به خوبی مشخص می‌کنند که کدام نوع از روش‌ها با شرایط آنها مخالف است. آنها همچنین در مورد نتایج احتمالی در صورت نقض دستورالعمل های آنها کاملاً واضح هستند. استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت شما شود. این به معنای رتبه پایین تر است و احتمالاً ترافیک ارگانیک را کاهش می دهد.

خطرات سئو کلاه سیاه

خطرات قابل توجهی در استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه برای رتبه بندی وب سایت شما وجود دارد، به همین دلیل است که اکثر سئوکاران ترجیح می دهند چنین رویکردهایی را در نظر نگیرند.

اکثریت صنعت سئو این اقدامات را کاملا غیراخلاقی می دانند.اما حقیقت این است که درصد کمی از بازاریابان وجود داشته و خواهند داشت تا سیستم را فریب دهند.با این حال، حتی اگر تکنیک های سئو کلاه سیاه برای وب سایت شما مفید باشد، نتایج اغلب کوتاه مدت هستند.

3 دلیل برای پیشگیری از سئو کلاه سیاه

اما اگر سایتی از سئو کلاه سیاه برای رتبه بندی استفاده کند، بدترین سناریوها چیست؟

با بررسی عمیق‌تر دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل ، می‌توانیم ببینیم که این دستورالعمل‌ها به وضوح بیان می‌کنند که چنین تخلفاتی «ممکن است منجر به حذف کامل یک سایت از فهرست گوگل یا تحت تأثیر هرزنامه‌های الگوریتمی یا دستی شود».این دستورالعمل همچنین بیان می کند که “اگر سایتی تحت تأثیر یک اقدام هرزنامه قرار گرفته باشد، ممکن است دیگر در نتایج گوگل یا در هیچ یک از سایت های شریک  گوگل نمایش داده نشود.”

در حالی که سئو تماماً در مورد افزایش دید ارگانیک و ترافیک یک وب سایت است، تاکتیک های کلاه سیاه در واقع می توانند برعکس این اتفاق بیفتند. برای کمک به درک اینکه چرا باید از چنین رویکردهایی اجتناب کنید، این را به سه نکته کلیدی تقسیم کرده ایم…

1.می تواند بر رتبه بندی و دیده شدن جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد

دلیل اصلی استفاده نکردن از تکنیک های سئو کلاه سیاه این است که باعث می شود سایت شما رتبه بندی جستجو، دیده شدن و ترافیک را از دست بدهد.

هنگامی که یک وب سایت ترافیک و بازدید را از دست می دهد، این به خودی خود می تواند به معنای کاهش درآمد یک کسب و کار باشد و  باعث می شود شغل خود را از دست بدهید یا حتی از کار خارج شوید.

تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه می‌توانند باعث کاهش عملکرد یک وب‌سایت یا در نتیجه یک اقدام دستی یا فیلتر الگوریتمی شوند.

2. نتایج بلندمدتی را به همراه نخواهد داشت

حتی در مواردی که رتبه‌بندی و عملکرد ارگانیک در ابتدا با استفاده از تکنیک‌های دستکاری افزایش می‌یابد،این موارد به ندرت حفظ می‌شوند.اگرچه گوگل ممکن است مدتی طول بکشد تا تشخیص دهد که یک وب سایت در حال انجام اقدامات غیرقانونی است (این ممکن است به این دلیل باشد که یک بررسی دستی انجام شده یا الگوریتم اصلی به روز شده است)، وقتی این اتفاق می افتد، از دست دادن ترافیک را نمی توان جلوگیری کرد.

شاید تنها چیزی که بدتر از تلاش برای کسب رتبه یک وب سایت است، افت ناگهانی رتبه و ترافیک مصنوعی در آینده نزدیک باشد. کسب‌وکارها به قابلیت پیش‌بینی نیاز دارند و این چیزی نیست که تاکتیک‌های کلاه سیاه بتواند آن را ارائه دهد.

3. معمولاً منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود

سئو باید تجربه کاربر در یک سایت را در نظر بگیرد و برای ارائه بهترین محتوا تلاش کند. اما تاکتیک های سئو کلاه سیاه دقیقا برعکس است.آنها برای موتورهای جستجو به جای کاربران بهینه سازی می کنند. این خود می تواند مشکل ساز باشد.

9 تاکتیک سئو کلاه سیاه که باید از آنها اجتناب کنید

اگر به تازگی در سئو  ورود کرده اید، اغلب دشوار است که بدانید از کدام تاکتیک ها باید استفاده کنید یا نباید استفاده کنید. در حالی که بسیاری از اصول اولیه سئو ، استراتژی های کلاه سفید واضح هستند. بسیاری از  تاکتیک های پیشرفته تر نیاز به توجه بیشتری به جزئیات دارند.

با این حال، مطمئن شوید که توصیه های درست را دنبال می کنید. برخی از تاکتیک‌های توصیه‌شده در وبلاگ‌ها، گروه‌های رسانه‌های اجتماعی یا از ارتباطات شما ممکن است مانند استراتژی‌های «پیشرفته» به نظر برسند. اما در واقعیت، شما را به سمت تکنیک‌های سئو کلاه سیاه بیشتر سوق می‌دهند.

هرچه بیشتر در مورد تاکتیک هایی بدانید که می تواند برای سایت شما فاجعه ایجاد کند، شناسایی و دوری از آنها آسان تر خواهد بود. در اینجا 9 تاکتیک وجود دارد که دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل را نقض می‌کنند و نباید از آنها استفاده کنید:

1. پر کردن کلمات کلیدی

تکرار بیش از حد کلمه(های) کلیدی هدف اصلی صفحه به شما در رتبه بندی کمکی نمی کند. همانطور که مشخص است، پر کردن کلمات کلیدی تقریباً به طور قطع نتیجه معکوس خواهد داشت.سئوکاران کلاه سیاه گاهی اوقات سعی می کنند با قرار دادن یک کلمه کلیدی به طور غیر طبیعی در یک صفحه،رتبه سایت را دستکاری کنند.

2. تولید خودکار/محتوای تکراری

ایجاد محتوای عالی آسان نیست، اما هیچ پنهانی از این واقعیت وجود ندارد که یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل باقی مانده است .یک تکنیک رایج سئو کلاه سیاه، تولید خودکار محتوا برای رتبه‌بندی تعداد زیادی از کلمات کلیدی است،بدون اینکه واقعاً محتوای مفید و منحصر به فرد ایجاد کند.

به عنوان مثال می تواند برای تعداد زیادی از صفحات ایجاد شده از یک محتوا یکسان استفاده کرد.

برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کیفیت پایین یا صفحات تکراری، برای ایجاد محتوای مناسب سئو وقت بگذارید.

3.سئو پنهان

متن مخفی متنی است که با استفاده از CSS از دید کاربران پنهان می شود،همان رنگی که پس زمینه خارج از صفحه یا پشت تصویر قرار می گیرد. اما گاهی اوقات برای قرار دادن کلمات کلیدی در آن استفاده می شود.

اما چیزی که در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم تلاشی واضح برای پنهان کردن متن به طور کامل است و این در مورد متنی که در آکاردئون، در زبانه ها یا به صورت پویا با استفاده از جاوا اسکریپت بارگذاری می شود صدق نمی کند. ما قطعاً اضافه کردن متن مخفی به صفحات خود را توصیه نمی کنیم. موتورهای جستجو در حال حاضر بسیار پیچیده‌تر هستند و می‌دانند که شما سعی می‌کنید کلمات کلیدی را پر کنید.

4.پنهان کاری

Cloaking تاکتیکی است که شامل ارائه محتوا یا URL های مختلف به کاربران و موتورهای جستجو می شود که اساساً تجربه متفاوتی را در هر یک ارائه می دهد.این تلاش واضحی برای رتبه بندی یک صفحه بر اساس محتوای ایجاد شده برای موتورهای جستجو است.

در حالی که کاربران را به جایی (یا چیزی) متفاوت نشان می دهد.این یک عمل فریبنده است و آن را نقض دستورالعمل های موتورهای جستجو می دانند.تلاش خود را بر طراحی بهترین تجربیات ممکن برای کاربران خود متمرکز کنید، و این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو نیز صفحه شما را دوست داشته باشند.

5.تغییر مسیرهای گمراه کننده

چه صفحه‌ای قدیمی‌تر باشد که در حال به‌روزرسانی آن به یک URL جدید هستید یا برای انتقال سایت آماده می‌شوید،استفاده از تغییر مسیر بخش رایج سئو است که هیچ ایرادی با این وجود ندارد.این روش ترجیحی برای اطمینان از اینکه سایت شما به خوبی سازماندهی شده است و به راحتی توسط کاربران و خزنده های موتورهای جستجو قابل دسترسی است.

با این حال، مانند پنهان کاری، تغییر مسیرهای یواشکی توسط سئوکاران کلاه سیاه برای فریب دادن موتورهای جستجو و نمایش محتوای متفاوت با آنچه کاربر می بیند قرار می گیرد.معمولاً موتورهای جستجو در حالی که کاربران به URL دیگری هدایت می شوند، صفحه اصلی را ایندکس می کنند. دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل به‌طور خاص تغییر مسیرهای یواشکی را به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه فهرست می‌کند که دستورالعمل‌های گوگل را نقض می‌کند.

6.سئو منفی

این اشتباه است که فرض کنیم تمام تاکتیک های سئو کلاه سیاه سایتی را هدف قرار می دهند که یک بازاریاب سعی در رتبه بندی آن دارد.برخی از سئوکاران غیراخلاقی از سئو منفی برای کاهش رتبه رقبای خود استفاده می کنند.این را به عنوان استفاده از تاکتیک‌هایی در نظر بگیرید که دستورالعمل‌های گوگل را در سایت دیگران نقض می‌کنند،نه خودتان.در عمل، این معمولاً به معنای نشان دادن تعداد زیادی پیوند غیرطبیعی به دامنه شخص دیگری است به این امید که به دلیل آن جریمه شوند.اگرچه خیلی رایج نیست،به خصوص با توجه به اینکه گوگل در نادیده گرفتن پیوندهایی که از چنین حملاتی سرچشمه می گیرند، بهتر می شود.مهم است که از این موضوع آگاه باشید و به طور منظم نمایه پیوند خود را تجزیه و تحلیل کنید.

نحوه گزارش سئو کلاه سیاه

بنابراین، ممکن است با خواندن این مقاله سؤال زیر را از خود بپرسید:

اگر متوجه شوید یکی از رقبای خود از تاکتیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کند و جریمه نمی شود، چه؟

زمانی که فکر می‌کنید یک وب‌سایت به دلیل پیوندهای پولی، هرزنامه یا سایر موارد نقض رتبه‌بندی می‌شود،می‌توانید یک گزارش هرزنامه به گوگل ارسال کنید . در حالی که گزارش یک سایت منجر به اقدام مستقیم نمی شود، شما تشخیص الگوریتمی هرزنامه را بهبود می بخشید.

به عنوان یک سئوکار، اغلب مأیوس کننده است که متوجه شوید یک وب سایت در حال فریب دادن سیستم است. در حالی که گوگل در نهایت به طور فزاینده ای در جلوگیری از رتبه بندی چنین سایت هایی در جایگاه های برتر در SERP ها به خوبی عمل میکند، هنوز سایت هایی وجود دارند که با استفاده از تاکتیک های کلاه سیاه عملکرد خوبی دارند.بسته به شدت هرزنامه‌های وب که سایت‌های دیگر استفاده می‌کنند. این احتمال وجود دارد که در آینده نه چندان دور پس از به‌روزرسانی الگوریتم دیگری تأثیر منفی بر آنها بگذارد.

تنها چیزی که باید حذف شود این است که تاکتیک های سئو کلاه سیاه خطر واقعی برای هر وب سایتی است. که از آنها به عنوان راهی برای رتبه بندی در SERP ها استفاده می کند.در حالی که آنها به هیچ وجه به اندازه گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.هنوز سئوکارانی هستند که این مسیر را طی می‌کنند یا شرکت‌ها را فریب می‌دهند تا فکر کنند بازاریابی اخلاقی انجام می‌دهند، در حالی که در واقع تکنیک‌های مورد استفاده نقض آشکار دستورالمعلهای گوگل هستند.

جمع بندی

در مجموع، توصیه می کنیم از تاکتیک های سئو کلاه سیاه در سایت خود اجتناب کنید. اگر کمک می‌خواهید تا سایت خود را به صورت آنلاین بیشتر نمایان کنید.حتماً یاد بگیرید که چگونه وب‌سایت خود را  با استفاده از تکنیک‌هایی که دستورالعمل‌های وبمستر گوگل را نقض نمی‌کنند رتبه‌بندی کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *