سئو محتوا چیست؟

سئوی محتوا چیست؟

اگر فکر می کنید می دانید چرا باید از محتوا به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خود استفاده کنیم، بیایید نگاهی به نحوه اطمینان از سئو محتوای شما بیاندازیم.

 

منظور از سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا به مجموعه فرآیندها و تکنیک هایی اطلاق می شود که برای بهینه سازی محتوای یک وب سایت یا صفحه و قرار دادن آن در موقعیتی برای بهبود رتبه صفحه در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می شود. سئو محتوای وب سایت شامل استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و بهینه سازی آنها در عنوان و محتوای وب سایت می باشد. بهینه سازی ساختار صفحه، ارائه محتوای جذاب، متنوع و ارزشمند، استفاده از عناوین مناسب، مرتبط و جالب، ارائه تصاویر، ویدئوها و نمودارهای مرتبط، بهینه سازی متا تگ ها و سایر عناصر صفحه و… نمونه هایی از سئو محتوا است.

 

محتوا عامل اصلی در رتبه بندی گوگل است

محتوا یکی از قوی ترین شاخص های رتبه بندی گوگل است. با این حال، بسیاری از بازاریابان با ایجاد محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید که روزهایی که می توانستید با نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ 300 کلمه ای رتبه بندی کنید، گذشته است. برای رتبه بندی در SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) به محتوای عالی نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می کنید، باید بتوانید به یک سوال ساده پاسخ دهید: “چرا این محتوا را منتشر می کنید؟” . بسیار مهم است که محتوای شما دارای هدف باشد.

شما نباید پست های وبلاگ یا هر نوع محتوای دیگری را برای تکمیل وبلاگ یا وب سایت خود منتشر کنید. به طور کلی،سئو محتوا برای دستیابی به اهدافی مانند:

رتبه بندی در SERP؛

دسترسی به لینک؛

آموزش مخاطبان؛

مدیریت تعاملات اجتماعی؛

جذب مشتریان بالقوه؛

قالب محتوای انتخاب شده باید همیشه برای هدف مورد نظر مناسب باشد. با این حال، درک کامل اینکه چرا می خواهید محتوا ایجاد و آپلود کنید بسیار مهم است. برای داشتن هر مقاله، پست وبلاگ یا راهنمای موفق، باید هدف داشته باشید. شما نباید در دام تولید محتوای تصادفی بیفتید. چنین محتوایی اغلب به دلایل زیر ایجاد می شود:

کارفرمای شما از شما می خواهد که هر روز یک پست وبلاگ جدید آپلود کنید.

برخی افراد به شما می گویند که محتوای بیشتر بهتر است (صرف نظر از کیفیت).

تعداد زیادی محتوای تازه به رتبه بهتر سایت کمک می کند.

اگر این رویکرد شما برای تولید محتوا است، باید تجدید نظر کنید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با سئو محتوا و با کیفیت بیشتر آشنا شوید.

 

چرا باید در نوشتن و طراحی محتوا از اصول سئو استفاده کنیم؟

استفاده از اصول سئو در نوشتار در توسعه وب سایت یا صفحه شخصی بسیار مهم است. یک وب سایت یا وبلاگ خوب باید در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد تا کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. با بهینه سازی محتوای وب سایت خود و به کارگیری تکنیک ها و اصول سئو محتوا می توانید رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید، تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهید و در نتیجه فروش و درآمد خود را افزایش دهید. همچنین، با برنامه ریزی مناسب و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای شما می تواند معنادار، مرتبط و معتبر باشد و به کاربران نشان دهد که شما منبعی قابل اعتماد و ثابت هستید.

سئو محتوا چیست؟

اصول سئو در تولید محتوا

برای بهبود سئو محتوای وب سایت خود، باید قوانین سئو را به صورت کتبی رعایت کنید.

در زیر برخی از اصول سئو در تولید محتوا آورده شده است:

 

 

 

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

اولین قدم این است که کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را شناسایی کنید و از آنها در متن، عنوان، عکس و دسته بندی استفاده کنید.

 

محتوای ارزشمند

سعی کنید اطلاعات و موضوعات مفید، کاربردی، جالب و با ارزش را در وب سایت خود قرار دهید.

 

صرفه جویی در فضا

محتوای خود را در یک پست سازماندهی و بهینه کنید. این به هر یک از صفحات شما کمک می کند سریعتر بارگذاری شوند.

 

استفاده مناسب از عناوین

استفاده از عناوین جالب و مرتبط می تواند محتوا را به یک صفحه پربازدید تبدیل کند. همچنین استفاده از عناوین با کلمات کلیدی می‌تواند به بهبود سئو محتوا کمک کند.

 

محتوای به روز

به روز رسانی محتوا با توجه به تغییرات بازار و نیاز کاربران یکی از مهمترین اصول سئو در وبلاگ ها و وب سایت های مختلف است.

 

تصویر و گرافیک

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات مرتبط، محتوای ارزشمندی ایجاد می کند که کاربران را تشویق می کند تا از وب سایت شما بازدید کنند.

 

قوانین ساختاری را رعایت کنید

توجه به ساختار صفحه و استفاده از متا تگ ها، سرفصل های H1 و H2، لینک سازی داخلی و محتوای ایندکس در بهبود سئو محتوا موثر است.

به طور کلی رعایت اصول سئو محتوا برای بهینه سازی وب سایت بسیار مهم است. با اعمال اصول بهینه سازی محتوا، می توانید دید صفحه خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید و ترافیک و در نهایت فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

seo محتوا

ایجاد سئو محتوا در 6 مرحله

برای یک سئو محتوای خوب، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید:

 

موضوع خود را انتخاب کنید

شما باید موضوع تولید محتوا را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما به آن نیاز دارد. به عنوان مثال، اخبار افراد مشهور و اینفلوئنسر بسیار قابل جستجو هستند. اما آیا برای شما کار می کند؟

هدف ما از تولید محتوا رفع نیازهای مشتریان است و زمانی که از بازاریابی محتوا برای جذب افرادی استفاده می شود که ویژگی های آنها به مشتری ایده آل ما نزدیک است.

نکته: یک خط قرمز پررنگ در اطراف خروجی محتوای زرد بکشید. زیرا محتوا باید برای حصول نتیجه به نفع مخاطب باشد.

چگونه یک موضوع خوب انتخاب کنیم؟ تحقیق کلمات کلیدی! به عنوان مثال، کلمه کلیدی “درمان میگرن” به دلایل زیر انتخاب خوبی برای یک مجله پزشکی است:

حجم جستجوی قابل قبولی دارد.

دشواری کلمه کلیدی کم است (به نظر می رسد رتبه بندی برای آن آسان تر است)

ما هیچ رقیب سرسختی نداریم

مرتبط است

هنگام یافتن موضوع، حتماً شخصیت مخاطبان خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که نیازهای آنها را در تحقیق خود برآورده می کنید تا بتوانید سئو محتوای خوبی داشته باشید.

 

هدف جستجوی کاربر را بیابید

یادتان هست گفتیم محتوا باید برای مخاطب نوشته شود؟ اینجاست که شما واقعاً باید بدانید که کاربر دقیقاً به دنبال چه چیزی است و هدف او از جستجوی کلمه کلیدی شما چیست.

اگر محتوای شما با هدف کاربر هماهنگ نباشد، شانس کمی برای رتبه بندی دارد. در بیشتر موارد، خود کلمه کلیدی هدف کاربر را تعیین می کند.

به عنوان مثال، شخصی که «اصول ایجاد سئو محتوا » را جستجو می کند، به دنبال لیستی از کارهایی است که باید هنگام ایجاد محتوا برای یک وب سایت انجام دهد.

اما همیشه به این سادگی نیست. به خصوص با کلمات کلیدی کوتاه مانند ساق شلواری. در اینجا می توانید با همان کلمه کلیدی جستجو کنید و ببینید کدام محتوا رتبه بندی کرده است و چه چیزی ارائه کرده است. موارد زیر را بررسی کنید:

نوع محتوا: آیا این یک پست وبلاگ، صفحه محصول، صفحه فرود یا چیز دیگری است؟

فرمت محتوا: آیا آموزشی است؟ آیا راهنمای استفاده و نحوه کار است؟ آیا ابزار رایگان است یا چیز دیگری؟

نحوه بیان محتوا: موضوع مورد بررسی از چه زاویه ای قرار می گیرد؟ مثلاً در مقاله ای در مورد تبلیغات لوازم خانگی، آیا با عمده فروش و سازنده یا صاحب فروشگاه لوازم خانگی صحبت می کنید؟

 

محتوای منحصر به فرد تهیه کنید

رازی را با هم در میان بگذاریم؟ اگر می خواهید سئو محتوا قوی باشد و محتوای شما رتبه بندی شود، باید منحصر به فرد باشد.

این مشکل با نوشتن یک متن فارسی یا ترکیب چند متن قابل حل نیست. زیرا محتوای با کیفیت کافی نیست و شما به بهترین نتایج جستجو نیاز دارید.

یک راه ساده، تولید محتوای جامعی است که به طور کامل پاسخگوی نیاز مخاطب باشد و سایت را برای کسب اطلاعات بیشتر ترک نکند.

افزودن ویدیوها، تصاویر و اینفوگرافیک ها به مقالات شما محتوایی را ایجاد می کند که ارزش اشتراک گذاری و گفتگو با سایر سایت ها و افراد را داشته باشد.

آوردن نقل قول ها و یافته ها و آمارهای شگفت انگیز تحقیقاتی (معتبر و به روز) راه دیگری برای ارائه محتوایی است که کاربران آن را رد نمی کنند.

اما بهترین ابزار برای شما تجربه است. به خصوص در گفتگو با موضوعات مهم و تاثیرگذار در زندگی افراد مانند پزشکی و مالی.

وقتی یک مقاله آزمایشی نوشته می شود، هم مخاطب و هم گوگل راضی هستند. تجربه چیز با ارزشی است و همه از آن استقبال می کنند.

به عنوان مثال، من در طول سال ها در حرفه خود به عنوان یک تولید کننده محتوا با چالش های مختلفی روبرو شده ام و اکنون می دانم که چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد. بر این اساس، من برای تولید محتوا بیشتر از تکرار کلمات قدیمی هنگام نوشتن مقاله ارزش قائل هستم.

 

بهینه سازی و هضم محتوا برای کاربران

ما در مورد اصالت و منحصر به فرد بودن مقاله صحبت کردیم. اما چنین محتوایی به تنهایی نمی تواند کاربر را راضی کند. نکته مهم در یئو محتوا اینست که؛ این محتوا باید به راحتی قابل خواندن و مصرف باشد.

اگر خواندن و درک مطالب شما آسان نباشد، مخاطبان شما از آن استقبال نخواهند کرد و در نتیجه رتبه خوبی نخواهید داشت. حتی اگر تمام اصول سئو محتوا را رعایت کنید.

خوب، اجازه دهید چند نکته را با شما در میان بگذاریم:

سعی کنید چند جمله اول و مقدمه را کوتاه نگه دارید. می توانید مقاله را با فهرستی شروع کنید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید

تصاویر (اطلاعات، گرافیک و غیره) و ویدیوها را به محتوای خود اضافه کنید تا کاربر وقت بیشتری را در سایت شما بگذراند. از سوی دیگر، مغز ما کار می کند و تصاویر و فیلم ها را به راحتی درک می کند

محتوای خود را به چند بخش تقسیم کنید. یکی با استفاده از هدر و دیگری با استفاده از لیست

به زبانی ساده صحبت کنید

اطمینان حاصل کنید که کلمات به درستی نوشته شده اند و از قوانین گرامری پیروی می کنند

 

محتوای خود را بهینه کنید

در پاسخ به اینکه سئو محتوا چیست گفتیم که محتوا را بهینه سازی و ویرایش می کنیم تا رتبه خوبی کسب کند.

شما در نیمه راه هستید و محتوای مرتبطی را آماده کرده اید که کاربر پسندیده و مفید خواهد بود. در این مرحله قلب گوگل را به دست خواهید آورد.

پیش از این اصول سئو را مورد بحث قرار دادیم. اما بیایید نگاهی اجمالی به مهم ترین چیزهایی که باید برای آنها بپردازید بیاندازیم:

مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی خود را در چند سطر اول مقاله خود وارد کنید (150 کلمه اول توصیه می شود)

حتما به سایر مقالات مرتبط لینک دهید تا به گوگل نشان دهید که در این زمینه متخصص هستید

بر توزیع طبیعی کلمه کلیدی تمرکز کنید

تگ ALT مناسب را برای تصاویری که استفاده می کنید وارد کنید

اندازه تصاویر باید بهینه باشد

پیوندهایی به منابع و آمار ارائه شده است

نکته مهم: تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در رتبه بندی تاثیری نخواهد داشت.

 

لینک را دریافت و بررسی کنید

تا به حال هر کاری را که باید در وب سایت خود برای سئو محتوا انجام دهیم؛ انجام داده ایم. بنابراین اکنون زمان کار در خارج از سایت است.

دریافت لینک از سایت های دیگر تاثیر زیادی بر نحوه رتبه بندی محتوای ما در نتایج جستجو دارد. چون اقتدار او را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، به گوگل می‌گوید که چند نفر محتوا را پسندیده‌اند، که خوب است.

سئو زمان می برد تا نتیجه دهد. بنابراین همیشه عملکرد محتوای خود را تحلیل کنید

گوگل آنالیتیکس همچنین برای ردیابی رفتار کاربران از صفحه نتایج جستجو (به صورت ارگانیک) استفاده می‌شود تا ببیند چقدر در جلب رضایت آنها موفق بوده‌اید. (البته این تنها گوشه ای از امکانات این ابزار است)

آیا تمام آنچه که در پاسخ به “سئو محتوا چیست؟” گفتیم تمام شده است؟ اکنون اصول سئو محتوا را یاد گرفته اید و مراحل ساخت بهینه سازی محتوا را می دانید.

آیا چیزی را از دست داده اید؟ در قسمت نظرات با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *