سئو فروشگاه

سئو سایت فروشگاهی

سئوی سایت فروشگاهی فرآیند بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین برای بهبود رتبه آن در نتایج گوگل و افزایش بازدید سایت است که در نهایت فروش و درآمد کسب و کار را افزایش می دهد. سئو سایت هر فروشگاهی با سئوی سایر انواع سایت ها از نظر دسته بندی، برچسب های محصول و نیازهای کاربر بسیار متفاوت است.

رقابت میان فروشگاه ها در نتایج گوگل برای بدست آوردن رتبه های 1 تا5 بسیار سخت است و به همین دلیل سرمایه گذاری کردن برای سئو سایت فروشگاهتان الزامی است. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک می تواند ماه ها تلاش شما را هدر دهد و بر عملکرد فروشگاه اینترنتی و فروش وب سایت شما تأثیر بگذارد.

طبق آمارهایی که وجود دارد کل فروش تجارت الکترونیک تا سال 2027 به 8 تریلیون دلار رسید و این موضوع نشان میدهد  کسب و کار خرده فروشی شما فرصت زیادی برای رشد دارد. به ده ها میلیون فروشگاه خرده فروشی آنلاین وجود دارد که این موضوع به معنای رقابت شدید  بین فروشگاه ها میباشد..سئو می تواند به وب سایت تجارت الکترونیک شما کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و بازدیدکنندگان و تبدیل آن ها به مشتری دائمی را افزایش دهید.

برخی از بهترین روش‌های سئوی تجارت الکترونیکی که می‌توانید انجام دهید شامل بهینه‌سازی صفحه محصول، استفاده از کلمات کلیدی طولانی، داشتن ساختار URL ساده و پیاده‌سازی استراتژی ایجاد لینک است. 82 درصد از بازاریابان می گویند سئو تأثیر مثبتی بر عملکرد بازاریابی آنها دارد.

سئو سایت فروشگاهی

 

سئو سایت فروشگاه چه تفاوتی با سئو سایت های دیگر دارد؟

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وب سایت ها این است که در سایت فروشگاهی هدف شما جلب رضایت وب سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از آنها دارای ویژگی های مشابه هستند. وجود محصولات مشابه با رتبه های بالا در دسته بندی های مختلف، گوگل را شبیه به دو محصول می کند و بسیاری از این محصولات و صفحات در فرآیند نمایه سازی سایت گوگل با چالش هایی روبرو هستند.

از سوی دیگر، تعداد بالای صفحات در وب سایت های فروشگاهی توجه به مسائل فنی سئو را جلب می کند. کاربران وب سایت های فروشگاهی برای خرید مجبور به بررسی و مشاهده بسیاری از محصولات و بازدید از صفحات زیادی هستند، بنابراین افزایش سرعت سایت در این سایت ها بسیار مهم است.

بهبود سرعت وب سایت یکی از جنبه های سئو فنی است. یکی دیگر از اهداف سئو فنی برای وب سایت های فروشگاهی، مدیریت و بهینه سازی بودجه خزیدن به دلیل تعداد زیاد محصولات است. بنابراین سئو سایت فروشگاهی با سئو سایر سایت ها بسیار متفاوت تر و سخت تر میباشد و نیازمند زمان بیشتری است .

سئو سایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

  • یک وب سایت خوب طراحی شده و بهینه شده  با محتوای باکیفیت در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری کسب می کند و باعث افزایش دید فروشگاه شما و افزایش ترافیک می شود.
  • به عبارت دیگر، سئو برای تجارت الکترونیکی بر بهینه سازی سایت شما تمرکز می کند و به دست آوردن سرنخ و تبدیل بازدکنندگان به مشتری آسان تر می شود.
  • با این حال، بر خلاف SEO برای وب سایت های محتوا محور، بهینه سازی فروشگاه آنلاین شما چیزی بیش از افزودن کلمات کلیدی، نوشتن پست های وبلاگ و به دست آوردن لینک است. شما باید بدانید که موتورهای جستجوگوگل به چه شکل کار می کنند و برایشان چه چیزی مهم است و از طریق آن سایت شمارا تشویق میکنند.
  • این بدان معناست که دانش کاری سئو برای بهینه سازی سایت فروشگاهی مهم است و همچنین  در نظر گرفتن دستورالعمل های گوگل ، تجزیه و تحلیل قصد خریدار و اجرای استراتژیک آن اهمیت دارد.

اهمیت سئو برای سایت فروشگاهی چیست ؟

بر اساس بررسی تاثیر سئو و بازاریابی محتوا در سال 2023 ، 82 درصد از بازاریابان معتقدند سئو به طور مثبت بر عملکرد و اهداف بازاریابی آنها تأثیر می گذارد و پیش‌بینی میشود که در سال‌های آینده به دلیل تأثیر بلندمدت سئو و مقرون‌به‌صرفه بودن آن در مقایسه با تبلیغات جستجوی پولی، که نتایج فوری ارائه می‌کند سئو بهترین گزینه برای سایت ها و کسب کارها میباشد.

مراحل سئو سایت فروشگاهی چیست ؟

  • تحقیق کلمات کلیدی 

را به روش صحیح انجام دهید (دو نوع کلمه کلیدی در بهینه سازی وب سایت وجود دارد) و مهمتر از همه، دسته اول کلیدواژه ای است که قصد تبلیغ آن را دارید. و نوع دوم کلمه کلیدی اطلاعاتی که موضوعات اطلاعاتی میباشد. هدف از این کلمات کلیدی پاسخ به سوال کاربر یا درک دقیق موضوع است.

هدف کلمه کلیدی را مشخص کنید. یک چالش مهم انتخاب کلمات کلیدی است، اما شما باید کلمات کلیدی مناسب را به روش درست انجام دهید، به عنوان مثال با استفاده از داده های موجود و تقسیم بندی.

استفاده از داده‌های SERP : کلمات کلیدی Google Ads در نتایج جستجو و کلمات کلیدی منتخب رقبا و غیره. بررسی.

بررسی تبلیغات گوگل برای اهداف بازاریابی کمک بزرگی به شما خواهد کرد: قیمت های پیشنهادی بالا برای کلمات کلیدی نشان دهنده رقابتی بودن کلمات کلیدی است.

کلمه کلیدی بلند یک عبارت جستجوی طولانی تر و خاص تر است که معمولاً حداقل دارای سه کلمه است. مطمئنا، آنها ممکن است حجم زیادی از ترافیک را وارد نکنند، اما برای فروشگاه ها مهم هستند. این عبارات خاص به نرخ تبدیل بالاتری منجر شوند و با وجود ترافیک کمتر، تعداد بیشتر فروش را به ارمغان می‌آورند.

 

  • استفاده از ابزارهای سئو و گوگل برای بهینه سازی سایت

اگر بودجه ای برای تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای پولی ندارید جای نگرانی نیست! می توانید ازسرچ کنسول گوگل برای تحقیق در مورد ریز کلمات مناسب سایت استفاده کنید.

ابزارهایی مانند ahrefs، semrush، moz، Ubersuggest و kwfinder به شما کمک زیادی خواهند کرد.

پس از انتخاب بهترین کلمات کلیدی، استراتژی سئو باید انجام شود

  1. بهینه سازی اصولی پیج های محصول برای ارتقاء رتبه
  2. ظاهر وب سایت و تجربه کاربری خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بهبود بخشید
  3. کلمات کلیدی lsi و long tail را فراموش نکنید
  4. فرمت صحیح آدرس و urlمهم است
  5. محتوای تکراری از استفاده نکنید
  6. سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهید

 

  • مرحله سوم بهینه سازی داخلی یا همان سئوی داخلی

در این مرحله، بهینه سازی هر دو قسمت سایت بسیار مهم است.

دسته های محصولات

صفحات محصول

قبل از هر کاری باید اقدامات لازم را انجام دهیم. توجه داشته باشید که بهینه سازی در این قسمت و همچنین در تمامی قسمت ها باید برای کاربر و ربات های گوگل بهینه سازی شود. به عنوان مثال، آدرس URL هر صفحه باید طوری انتخاب شود که موتورهای جستجو بتوانند محتوای آن را به راحتی درک کنند. همچنین هر چه URL کوتاهتر باشد بهتر است.

برگ برنده در وب سایت فروشگاه شما می تواند توضیحات محصولی باشد که در صفحه هر محصول می نویسید. شما باید بتوانید به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصول به آنها کمک می کند و زندگی آنها را آسان تر می کند. پس سعی کنید نه تنها کلمات کلیدی را در متن بگنجانید، بلکه متنی قانع کننده بنویسید که پاسخگوی نیاز کاربر باشد.

از قرار دادن متن کوتاه در صفحه محصول خودداری کنید. مواردی مانند توضیح از طرف سازنده یا تامین کننده به شما آسیبی می رساند. بهتر است برای بهبود رتبه بندی صفحه محصول، هر محصول را با جزئیات منحصر به فرد و مهم توصیف کنید.

ما دو نوع لینک سازی داریم که شامل لینک سازی داخلی و خارجی میباشد.

پیوند و لینک داخلی به شما این امکان را می دهد که صفحات مختلف را به هم ربط دهید و انتقال اعتبار را انجام دهید. به این ترتیب، ربات‌های گوگل می‌توانند راحت‌تر به وب‌سایت شما راه پیدا کنند و کاربران نیز می‌توانند راحت تر آن را پیدا کنند. .

از طرف دیگر، شما بخشی از اعتبار را برای هر صفحه با پیوند به صفحه هدف منتقل می کنید. به همین دلیل با ساخت لینک می توانید رتبه صفحه داخلی خود را نیز ارتقا دهید.

زیاده روی نکنید و هر صد کلمه یک لینک ارائه دهید! لینک های داخلی صحیح باعث می شود کاربر مدت بیشتری در وب سایت شما بماند.

توضیحاتی در مورد تمام تصاویر بنویسید. این کار با تگ ALT انجام می شود. این ویژگی به ربات های گوگل کمک می کند تا محتوای تصاویر را بهتر درک کنند.

عنوان و توضیحات متا، نمایش سایت شما را در نتایج گوگل تعیین می کند. عنوان را به گونه ای بنویسید که توجه مخاطبان شما را جلب کند و آنها را متقاعد کند که روی لینک شما کلیک کنند. انتظارات مخاطب را در توضیحات متا توضیح دهید. صفحه فرود را به خوبی توصیف کنید.

استفاده از عباراتی مانند “20% تخفیف”، “ارسال رایگان”، “قیمت ویژه” و “فروش ویژه” در عنوان و توضیحات متا به افزایش نرخ کلیک کمک می کند. به یاد داشته باشید، شما همچنین باید به گوگل فکر کنید و علایق و فرآیندهای تصمیم گیری مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

 

10 نکته برای بهینه سازی صحیح و گرفتن رتبه در سایت فروشگاهی

هدف اصلی کلمات کلیدی مانند خرید، قیمت را بهینه کنید. اما کلمات را بدون پیشوند وارد نکنید، به عنوان مثال عبارت “Samsung s23 phone”.

کلمات کلیدی کوتاه و شورت تیل را فراموش نکنید.

مطمئن شوید که صفحات محصول را بهینه کرده اید.

سایت شما باید کاربرپسند باشد.

از یک ساختار. URL ساده استفاده کنید

ساختار صحیح صفحات دسته بندی محصولات و زیر شاخه ها را تنظیم کنید.

از نشانه گذاری طرحواره یا همان اسکیما رای کمک به گوگل و کاربران برای درک محتوای صفحه استفاده کنید.

صفحات کپی نسازید و از گزاشتن محتوای کپی در سایت بپرهیزید.

سرعت سایت نباید پایین باشد زیرا سرعت کم باعث افت رتبه شما در نتایج میشود. بنابراین به صورت دوره ای سرعت سایت را بهینه کنید.

محتوای دسته بندی های فروشگاه را بهبود بخشید.

ساخت لینک برای تجارت الکترونیک

اضافه کردن نقشه سایت

اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی

برای دیدن نکته های بیشتر کلیک کنید.

 

مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت

کلمات کلیدی مرتبط با محصولات را پیدا کنید و از آنها در عنوان صفحات، توضیحات متا و محتوای صفحه استفاده کنید..

محتوای باکیفیت تولید کنید که مفید و مرتبط با جستجوی کاربران باشد تا نیازهای آنها را برآورده کند.

بهتر است از URL های کوتاه و واضح و مرتبط با محتوای صفحه استفاده کنید.

ایجاد لینک بین صفحات مرتبط در سایت و لینک سازی داخلی

متن به تنهایی موثر نیست و باید کاربر را به صفحه هدایت کنیم یا با استفاده از تصاویر مرتبط و سئو در صفحه نگه داریم. در واقع باید از تصاویر کاملا مرتبط و سئو استفاده کنیم، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که نام صحیح و اساسی برای تصاویر و تگ alt صحیح، اندازه و ابعاد صحیح و نکات کلیدی را رعایت کنیم.

کاهش زمان بارگذاری صفحه برای تجربه کاربری بهتر

این سایت را برای بازدید کنندگان موبایل و تبلت بهینه کنید .

تجربه کاربری بسیار مهم است و شما باید تلاش کنید تا یک تجربه کاربری دلپذیر و راحت برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید..

گرفتن بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط، اما نه خرید لینک، باید به صورت کاملا ارگانیک باشد.

فعال بودن در رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوای سایت می تواند در روند دیده شدن شما کمک زیادی کند.

 

مزایای سئو برای سایت فروشگاهی چیست؟

ترافیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و با کمک سئو می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق جستجوی ارگانیک به دست آورید. یکی از مزایای سئو این است که این نوع ترافیک ارزان تر و پایدارتر از تبلیغات آنلاین است..

مشتریان هدفمند بیشتری به سمت شما خواهند آمد، با کمک سئو می توانید مشتریان علاقه مند به محصولات یا خدمات خود را به سایت خود جذب کنید..

رتبه بندی سایت شما در نتایج کاربران در موتورهای جستجو، اعتبار برند شما را تایید می کند و اعتماد مشتریان را جلب می کند.

برند شما شناخته میشود و شما برای شناخته شدن برندتان هزینه کمتری پرداخت میکنید و در نتیجه برای کسب و کار شما میتواند بسیار مفید باشد..

سئو روشی ارزان تر و مقرون به صرفه تر برای جذب مشتری در مقایسه با تبلیغات آنلاین است که نیاز به هزینه زیادی دارد.

سئو یک روش همیشگی است و شما با یک سئو اصولی میتوانید تا مدت ها در صدر نتایج گوگل باشید بدون آنکه هزینه زیادی متحمل شوید.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *