سئو سایت آموزشی

سئو سایت آموزشی


در سایت های آموزشی و فروشگاه‌های آنلاین دوره‌های فروش رقبای زیادی وجود دارد. به همین دلیل باید روی سئو سایت آموزشی خود کار کنید تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید. مهم نیست که چه نوع آموزشی را در سایت خود می‌فروشید، در اینجا چند نکته کلی برای سئو سایت آموزشی وجود دارد که می‌توانید برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و افزایش درآمد خود رعایت کنید.
پس از شیوع کرونا بود که وب سایت‌های آموزشی توانستند به فروش شگفت‌انگیزی دست یابند! البته در ابتدا فقط درآمد سایت‌های فروش آموزش آنلاین افزایش یافت، اما پس از پایان کرونا، به لطف فرهنگ ایجاد شده برای خرید آنلاین، درآمد سایت‌هایی که آموزش حضوری را ارائه می دهند نیز افزایش یافت. شاید دانستن چند نکته مهم در مورد سئو سایت آموزشی می تواند تجارت شما را تا حد زیادی گسترش دهد و درآمد شما را افزایش دهد. پس با آوین سئو بمانید تا همه چیز را توضیح دهیم.
در ادامه می‌توانید تکنیک‌ها یا نکاتی را که در مورد سئو سایت آموزشی به خوبی می‌دانید را مطالعه کنید. نگران نباشید. سوالات خود را در مورد هر بخش در بخش نظرات بپرسید و ما به شما پاسخ می‌دهیم.

1- کلمات صحیح را پیدا کنید

بررسی کنید، یکی از مشکلات رایج بسیاری از همکاران شما در سئو سایت آموزشی انتخاب کلمات کلیدی اشتباه است! چه مفهومی داره؟
نگاه کنید، اول از همه باید لیست بلندبالایی از کلمات مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید.  باید کلمات کلیدی بیشتری را در رابطه با سایت خود جستجو کنید. قدم بعدی حذف کلمات اشتباه از آنهاست. به عنوان مثال، اگر شما یک آموزشگاه انگلیسی هستید، اصطلاح آموزش زبان آلمانی برای شما مناسب نیست. یا اگر توانایی ساخت فیلم و قرار دادن آن‌ها در سایت را ندارید، پس عبارت “آموزش انگلیسی” برای شما مناسب نیست.
در مرحله بعد، می خواهید تصمیم بگیرید که چه نوع صفحه‌ای را برای هر عبارت بهینه کنید؟ به عنوان مثال یک دوره آموزش زبان لغات باید در صفحه محصول سایت شما سئو شود. نه یک مقاله دانشگاهی!
بعد، تصمیم بگیرید که کدام کلمه را می توان در صفحه به روز کرد. برای مثال عبارت «بهترین بسته آموزش زبان انگلیسی» و عبارت «بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی» در همین صفحه قابل ویرایش هستند. اما در مقابل کلمه آموزش زبان انگلیسی با کلمه دوره آموزش زبان انگلیسی باید صفحات جداگانه داشته باشند! چگونه این را بفهمیم؟ با بررسی رقبا!

 

سئو سایت آموزشی
سئو سایت آموزشی

2- دوره های رایگان را فراموش نکنید

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای سئو سایت آموزشی، ارائه دوره‌های رایگان است! اصطلاح “آموزش فن بیان” کلمه ای سخت است که با SEO در صفحه خود می توانید خود را با آن عذاب دهید. اما اگر به جای مقالات آموزشی دوره‌های ویدیویی رایگان را با همان کلمات ارسال کنید، رتبه سایت شما راحت تر از مقالات خواهد بود!
به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم سرمایه‌گذاری زیادی در دوره‌های رایگان داشته باشید. حتی اگر «سئو سایت فروشگاهی» را انجام دهید، این استراتژی انتخاب خوبی خواهد بود. درست مانند امروز، برخی از سایت های معاملاتی مجموعه ای از دوره‌ها یا کتاب‌های رایگان را برای کاربران منتشر می کنند.

3- فروش را فراموش نکنید

در جایی از این مقاله، باید کمی در مورد تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال صحبت کنم! چیزی که در بالا گفتم یعنی ارائه دوره‌های رایگان در واقع یک تیر با 2 نشان است! اول از همه، با ایجاد یک دوره رایگان در مورد کلمات کلیدی سخت، به راحتی برای این اصطلاحات رتبه‌بندی خواهید کرد. دوم اینکه از مخاطبان خود می خواهید ایمیل یا شماره تماس خود را برای دریافت دوره یا محتوای رایگان ارائه دهند. این راه ارتباطی در واقع یک نکته است! با کمک این مشخصات کاربران می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، بازاریابی تلفنی و غیره، کاربران علاقه‌مند به آموزش‌های خود را به خریداران آینده تبدیل کنید.
خوبی این است که رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی دشوار در دوره رایگان، ترافیک زیادی را هر روز به سایت شما وارد می‌کند. این بدان معناست که اگر این کار را به درستی انجام دهید، دیتای زیادی خواهید داشت که فروش شما را افزایش می‌دهد.

 

4- از قالب‌های محتوای قدیمی خارج شوید

چند سال پیش، تولید محتوا برای سئو سایت آموزشی کافی بود. مهم نبود محتوایی که ارائه می‌دادید چقدر خوب بود. چون در آن زمان اطلاعات بسیار کمی در اینترنت وجود داشت، حتی بی‌فایده ترین اطلاعات نیز مهم تلقی می‌شد. اما امروز اوضاع فرق کرده است! امروزه با کمک وردپرس یا سایت‌ساز هر فردی می تواند سایت خود را بسازد و اطلاعاتی را در قالب محتوا در اختیار کاربر قرار دهد.
بنابراین، برای برنده شدن در سئو و بازاریابی امروز، باید قالب‌های محتوای قدیمی و تکراری را کنار بگذارید و محتوایی ایجاد کنید که واقعاً برای کاربران جذاب باشد. اگر این کار را نکنید، قطعا پس از مدت کوتاهی رتبه خود را از دست خواهید داد. زیرا عموم مردم با خروج سریع از صفحه‌ای بدون محتوای ارزشمند، این سیگنال را به گوگل ارسال می کنند که باید صفحه دیگری را به جای این صفحه در نتایج برتر قرار دهد.

5- سئو محتوا در سئو سایت آموزشی

شاید خیلی ها بگویند که محتوای مفید و با ارزش خودش تبدیل به سئو می شود! اما صادقانه بگویم، سال‌ها تجربه در دنیای سئو این گفته را رد می کند! بنابراین به طور خلاصه نکاتی را که باید در «تولید محتوا» رعایت کنید را برای شما توضیح می دهم:
عنوان را در قسمت H1 صفحه قرار دهید.
کلمه کلیدی را در TITLE وارد کنید.
تیترهایی بنویسید که از رقبایتان جالب تر باشند.
از کلمات کلیدی و سایر کلمات کلیدی در توضیحات متا استفاده کنید.
از کلمات کلیدی اغلب در عنوان متن استفاده کنید. (نه زیاد)
حتما از کلمه کلیدی در پاراگراف اول متن استفاده کنید.
از کلمات کلیدی در قسمت‌های مختلف متن استفاده کنید، اما به مقدار کم اما نه بیش از حد.
پیوند در مقالات به منابع مجاز، به ویژه در وب انگلیسی زبان.
ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات

تعداد کلماتی که یک مقاله باید داشته باشد به نیازهای کاربر و البته رفتار رقبا بستگی دارد. با این حال، ترجیح داده می‌شود که مقالات کمتر از 700 کلمه نوشته نشود.
هر از چند گاهی مقاله را به روز کنید و مقداری محتوا اضافه کنید.

6- یک اسکیما به سایت اضافه کنید!

یک سوال، به نظر شما گوگل چگونه باید بداند که صفحه شما در وب سایت آموزشیتان، یک محصول الکترونیکی یا دوره است؟ یا دوره حضوری است یا آنلاین؟ خوب، اگر کدهای طرحواره را به سایت خود اضافه کنید، درک محتوای هر یک از صفحات شما برای گوگل راحت‌تر خواهد بود. گوگل ابتدا، در بسیاری از موارد، یک سری جزئیات در مورد صفحه شما، که به عنوان Rich Snippet شناخته می شود، به نتایج جستجو اضافه می‌کند این جزئیات می‌تواند توجه بهتری را از سوی مخاطب جلب کند. دوم اینکه بعد از اضافه کردن یک اسکیما گوگل، قدرت سئو سایت آموزشی شما را تا حدی افزایش می‌دهد. برای افزودن اسکیما به وب سایت می توانید از افزونه‌های وردپرس و جوملا و … استفاده کنید. و از برنامه نویسان کمک بگیرید.

7- از بک لینک ها غافل نشوید

بک لینک به معنای پیوندی از یک سایت دیگر به سایت شما است. اکنون که سال 1403 است، به شما قول می‌دهم که اکثر سئوکاران به شدت معتقدند که بک لینک‌ها همچنان قدرت سئو سایت آموزشی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. بنابراین بیایید از این استدلال‌های بیهوده خودداری کنیم که لینک بیلدینگ نمی تواند به سئو کمک کند.
چندین نکته مهم وجود دارد که باید در مورد لینک سازی بدانید:
گوگل در مورد بک لینک‌ها بسیار حساس است و در صورت اشتباه گرفتن آنها، می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد.
هرگز ارزان نخرید.

اگر تجربه‌ای در زمینه سئو سایت ندارید، حتما از یک مشاور سئو بخواهید تا برای شما بک لینک تهیه کند و البته از آنها تعهد کتبی بگیرید.
اگر به فکر ایجاد بک لینک هستید، بهتر است چند وبلاگ رایگان در وب سایت سازنده وبلاگ ایجاد کنید و پس از انتشار مطالب، هر از چند گاهی از آنها به سایت خود لینک دهید.
هر از گاهی به سایت‌های خبری مهم سر بزنید و از آنها گزارش بخرید.
اینکه دقیقاً چه تعداد بک لینک باید بخرید، کجا آنها را بخرید و غیره، همه به عملکرد رقبای شما بستگی دارد!
اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، آن را ساده نگیرید و کار خود را به یک متخصص بسپارید.

8- سمت تک کلمه نروید

یکی از اشتباهات رایجی که برخی از مدیران سایت مرتکب می‌شوند، انتخاب تک کلمات و یا حتی کلماتی است که برای سئو سایت آموزشی خود چندان مفید نیستند! مثلاً در یکی از تجربیاتم یادم می آید که مدیر آموزشگاه آشپزی به شدت بر سئو کلمات دوره‌های فنی و حرفه‌ای و دیپلم فنی-حرفه‌ای در سایت خود اصرار داشت. البته چنین کلماتی ضربه‌های زیادی دارد اما;
اولاً رقابت بسیار بالا و پرهزینه است و دوم اینکه نرخ تبدیل این کلمات بسیار پایین است.

در ضمن یادتون باشه در اکثر مواقع اولین لینک این کلمات متعلق به سایت‌های دولتی مثلا سایت سازمان فنی و حرفه ای یا سایت ویکی پدیا هست که حذفش خیلی سخته!

9- منابع را ذکر کنید

اگر کمی در وب سایت انگلیسی جستجو کنید، متوجه می‌شوید که اکثر مقالات آنها با مقالات وب فارسی تفاوت زیادی دارد. ذکر منابع! این بدان معنی است که آنها فقط ادعاها را یکی پس از دیگری بدون منابع معتبر فهرست نمی‌کنند، بلکه برای اکثر ادعاهای خود به منابع معتبر پیوند می‌زنند.
اما از طرفی در بسیاری از سایت‌های فارسی بدون ذکر منبع موثق مطالبی با همین موضوع نوشته شده است! با توجه به این موضوع، اگر زمینه کاری شما به گونه‌ای است که می توانید محتوای مبتنی بر منبع بنویسید، به سراغ آن بروید. مثلا رشته پزشکی، روانشناسی، موفقیت شخصی، گاهی بازاریابی و … (منبع معتبر به معنی وب سایت‌های بزرگ، کتاب‌ها، مجلات علمی و غیره است.) به این ترتیب، شما به عنوان یک محصول قابل اعتماد شناخته می‌شوید و احتمالاً در جلب اعتماد مصرف کنندگان و در نتیجه تبدیل آنها به خریداران موفق تر خواهید بود.

10- پلتفرم راه اندازی کنید!

پلتفرم‌های پرسش و پاسخ از چند جهت به سئو سایت آموزشی شما کمک می‌کنند:
اول، آنها زمان حضور کاربران در وب سایت شما را افزایش می دهند.
کاهش نرخ پرش
آنها به سئو سایت آموزشی با برندسازی کمک می‌کنند.
علاوه بر همه اینها، صفحات ایجاد شده توسط کاربر در پلتفرم شما در نتایج جستجوی گوگل به مخاطبان نمایش داده می‌شود.
البته مراقب باشید، فقط ساختن یک پلتفرم کافی نیست. در واقع، در ابتدای راه، راه دشواری برای فعال کردن آن دارید، ممکن است مجبور شوید چندین ماه در اینستاگرام و رسانه‌های دیگر تبلیغ کنید و فقط به سوالات کاربران پاسخ دهید!

11- وب سایت خود را به صورت محلی سئو کنید

وقتی آموزشگاه زبان را در تهران جستجو می‌کنید و وقتی این کلمه را در اصفهان جستجو می‌کنید، گوگل نتایج متفاوتی را به ما نشان می‌دهد. چرا؟ به دلیل سئوی محلی! در واقع، برای کمک به کسب و کارهای محلی و کوچک، گوگل چیزی به نام سئوی محلی ایجاد کرد که باعث می‌شود سایت‌ها در شهری که کاربر در آن قرار دارد برای کلمات کلیدی خاص، به‌ویژه کلمات کلیدی در کسب‌وکار خدمات، رتبه بهتری کسب کند. با در نظر گرفتن این موضوع، به خصوص اگر یک وب سایت برای دوره‌های حضوری دارید، سئوی محلی می تواند به افزایش ترافیک و قدرت سایت شما کمک کند.

سخن پایانی

خب به پایان مقاله رسیدیم. در این مقاله سعی کردم مهمترین نکات و تکنیک‌هایی را که باید در مورد سئو سایت آموزشی بدانید را برای شما شرح دهم. در نهایت، اگر در مورد هر یک از تکنیک‌ها و راه حل‌های این مقاله سوال یا نظری دارید، منتظر شنیدن نظرات شما در بخش نظرات هستم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *