سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت و محتوای آنها برای موتورهای جستجو و کاربران است. این می‌تواند به رتبه‌بندی صفحات بالاتر در گوگل و افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند.

وظایف رایج مرتبط با سئو داخلی شامل بهینه سازی برای هدف جستجو، تگ های عنوان، لینک های داخلی و URL ها می باشد. در زیر، تکنیک‌های مختلف برای بهینه‌سازی سایت شما برای اهمیت داشتن سئو داخلی را پوشش خواهیم داد. اما ابتدا، بیایید تفاوت بین سئو داخلی و سئو خارجی را بررسی کنیم:

سئو داخلی در مقابل سئو خارجی

سئو داخلی هر کاری را که می توانید در یک صفحه وب برای بهبود رتبه خود انجام دهید، پوشش می دهد در مقابل سئو خارجی هر چیزی را که می توانید در خارج از سایت خود (یا به صورت خارجی) در تلاش برای افزایش رتبه خود بهینه سازی کنید، پوشش می دهد.  بک لینک ها بدون شک بزرگترین عامل سئو خارجی هستند. نمونه های دیگر شامل رسانه های اجتماعی و روابط عمومی است.

هر دو جزء مهم ، هر  استراتژی سئو خوب هستند.اما شما کنترل بیشتری روی عوامل سئو داخلی دارید. بنابراین تمرکز روی آن ها مکان خوبی برای شروع است.

چرا سئو داخلی مهم است؟

موتورهای جستجو از کلمات کلیدی و سایر عناصر سئو داخلی استفاده می کنند تا بررسی کنند که آیا یک صفحه با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر.

اگر صفحه مرتبط و مفید باشد، گوگل آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.به عبارت دیگر:گوگل هنگام رتبه بندی صفحات به سیگنال های سئو داخلی توجه می کند.

الگوریتم گوگل همیشه در حال تغییر است، اما گوگل همچنان تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد. گوگل توصیه می‌کند که روی « محتوای که کاربردی هست برای مردم تمرکز کنید.به این معنا که ایجاد محتوای ارزشمند که با هدف کاربر مطابقت داشته باشد، مهم‌تر از همیشه است.حالا بیایید ببینیم چگونه می توانید محتوای خود را به روز کنید تا بهترین شیوه های سئو داخلی را منعکس کند.

9 تکنیک سئو داخلی برای وب سایت شما

در اینجا چند تکنیک کلیدی بهینه سازی در صفحه وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. محتوای منحصر به فرد و مفید بنویسید
  2. کلمات کلیدی هدف را به صورت استراتژیک قرار دهید
  3. برچسب های عنوان غنی از کلمات کلیدی بنویسید
  4. توضیحات متا قابل کلیک بنویسید
  5. از سرفصل ها و زیر عنوان ها برای ساختار صفحه خود استفاده کنید
  6. URL ها را بهینه کنید
  7. لینک های داخلی اضافه کنید
  8. لینک های خارجی اضافه کنید
  9. بهینه سازی تصاویر

بیایید اینها را با جزئیات بیشتری بررسی و تحلیل کنیم:

1.محتوای منحصر به فرد و مفید بنویسید

یکی از مهمترین مراحل سئو سایت که باید انجام دهید، ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که با هدف جستجوی خوانندگان شما مطابقت داشته باشد.با انجام تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن موضوعات مرتبط و کلمات کلیدی هدفمند شروع کنید . هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، نوبت به ایجاد محتوای خود می رسد.

در این بین، در اینجا چند روش برتر برای ایجاد محتوای بهینه و با کیفیت بالا آورده شده است:

  • کلمات کلیدی را به طور طبیعی در محتوای خود بگنجانید (و از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید)
  • مطمئن شوید که محتوای شما با هدف جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر شما مطابقت دارد
  • کاملا به سؤالات پاسخ دهید – محتوای شما باید برای کاربر مفید باشد
  • محتوای منحصر به فردی بنویسید که چیزی را ارائه دهد که رقبای شما ارائه نمی دهد
  • شامل محتوای بصری (در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهد شد)

2.کلمات کلیدی هدف را به صورت استراتژیک قرار دهید

بنابراین شما کلمات کلیدی مورد نظر خود را دارید. اکنون زمان آن است که آنها را به صورت استراتژیک در محتوای خود قرار دهید.گوگل محتوای شما را اسکن می کند تا ببیند یک صفحه در مورد چیست و خوانندگان نیز احتمالاً همین کار را خواهند کرد.بنابراین باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این زمینه های کلیدی قرار دهید:

  • H1
  • پراگراف اول
  • سرفصل های فرعی ( H2، H3 و…)

این به گوگل کمک می کند تا زمینه موضوع صفحه شما را دریافت کند و کاربران می توانند به سرعت تشخیص دهند که آیا صفحه با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد یا خیر.

3.برچسب های عنوان غنی از کلمه کلیدی بنویسید

تگ‌های عنوان تکه‌هایی از کد HTML هستند که نشان می‌دهند عنوان یک صفحه چیست و آن عنوان را در موتورهای جستجو، پست های رسانه های اجتماعی و برگه های مرورگر نمایش دهید. علاوه بر این، آنها می توانند روی اینکه کاربر تصمیم بگیرد روی صفحه شما کلیک کند یا خیر، تأثیر بگذارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام نوشتن برچسب عنوان خود رعایت کنید:

  • مختصر باشد : توصیه می کنیم برچسب های عنوان را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید تا گوگل آنها را قطع نکند.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید : این به گوگل و کاربران کمک می کند تا تعیین کنند صفحه شما در مورد چیست.
  • منحصر به فرد باشید : از تگ های عنوان تکراری خودداری کنید تا گوگل به وضوح هدف هر صفحه را بفهمد (و کاربران بدانند روی چه چیزی کلیک می کنند).

4.توضیحات متا با ارزش کلیک بنویسید

تگ توضیحات متا یک عنصر HTML در یک سایت است که خلاصه ای از صفحه را ارائه می دهد و موتورهای جستجو مانند گوگل ممکن است از آن برای تولید یک قطعه (بخش متن توصیفی یک نتیجه جستجو) استفاده کنند.

توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی گوگل ندارند ، اما مانند تگ های عنوان، می توانند یک عامل تعیین کننده بین کلیک کاربر بر روی صفحه شما یا صفحه دیگر باشند. این بدان معنی است که می تواند ترافیک جستجوی بیشتری را جذب کند و اگر توضیحات متا شما با هدف جستجوی کاربر (یا محتوای موجود در صفحه) مطابقت نداشته باشد، گوگل ممکن است توضیحات خود را برای SERP انتخاب کند. بنابراین بهتر است این  شیوه ها را دنبال کنید تا شانس خود را برای گوگل با استفاده از توضیحات متا انتخابی خود افزایش دهید:

  • دستگاه های تلفن همراه را مد نظر قرار دهید . گوگل توضیحات متا را پس از حدود 120 کاراکتر در تلفن همراه کوتاه می کند. بنابراین بهتر است آنها را کوتاه ترکنیم.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید . این به کاربران کمک می کند تعیین کنند که آیا صفحه آنها با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد یا خیر. گوگل به کلمات کلیدی نیز توجه می کند. (و مترادف کلمات کلیدی ) که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارند برجسته است و می تواند کلیک ها را افزایش دهد.
  • از صدای فعال استفاده کنید . صدای فعال باعث صرفه جویی در فضا می شود و پیام شما را واضح تر منتقل می کند.
  • یک CTA (اقدام برای تماس) اضافه کنید . کاربران را تشویق کنید تا به عبارت CTA کلیک کنند (مانند “رایگان امتحان کنید” یا “بیشتر بدانید”).

5.از سرفصل ها و زیر عنوان ها برای ساختار صفحه خود استفاده کنید

تگ های H1 و عنوان های بعدی به کاربران این امکان را می دهد که به آسانی صفحه شما را مطالعه کنند و به گوگل کمک کنند که سلسله مراتب صفحه شما را درک کند. عناوین همچنین به گوگل کمک می کنند ساختار صفحه شما را بهتر درک کند و تعیین کند که آیا با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر این می تواند به شما کمک کند تا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشید.

شما می توانید از کلمات کلیدی و تغییرات کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید تا به گوگل زمینه بیشتری در مورد ساختار صفحه خود و اطلاعاتی که پوشش می دهید ارائه دهید.از H1 به عنوان ، عنوان صفحه خود استفاده کنید و H2 ها را برای پوشش موضوعات فرعی اضافه کنید.اگر احتیاج دارید که محتوا را با تفصیل بیشتری پوشش دهید، از H3، H4  و… استفاده کنید.

6.URL ها را بهینه کنید

گوگل توصیه می کند  از URL های ساده ای استفاده کنید که به نظر «رمزآمیز» نیستند. به عبارت دیگر:از کلمات مرتبط با محتوای خود استفاده کنید، نه اعداد تصادفی، تاریخ انتشار یا جملات کامل تا کاربران بفهمند صفحه شما در مورد چیست. تم های وب سایت اغلب به طور پیش فرض از این موارد استفاده می کنند، بنابراین مهم است که URL خود را قبل از انتشار به روز کنید.

استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود در URL خود راه خوبی برای اعتماد از تطبیق URL شما با موضوع محتوای شما است.هرچه گوگل زمینه بیشتری در مورد یک صفحه خاص داشته باشد، بهتر می تواند آن را درک کند. و اگر گوگل بفهمد یک صفحه درباره چیست، می‌تواند آن را با عبارت‌های جستجوی مرتبط مطابقت دهد.

7.لینک های داخلی را به صورت استراتژیک اضافه کنید

لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحات گوناگون در یک سایت اشاره می کنند. لینک های داخلی بخش مهمی از بهینه سازی سئو داخلی هستند. در اینجا  به دلایل آن پرداخته ایم:

  • آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار سایت شما و چگونگی ارتباط صفحات با یکدیگر را درک کنند
  • آنها به خزنده‌های گوگل اجازه می‌دهند صفحات جدید را کشف کرده و به آن‌ها پیمایش کنند
  • آنها به گوگل سیگنال می دهند که صفحه لینک داده شده با ارزش است
  • آنها به کاربران کمک می کنند تا در وب سایت شما حرکت کنند (و آنها را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارند)

8.پیوندهای خارجی را به منابع معتبر اضافه کنید

لینک های خارجی لینک هایی در سایت شما هستند که به سایت های مختلف دیگران اشاره می کنند. آنها مهم هستند زیرا تجربه کاربری را افزایش می دهند و بین مخاطبان شما اعتماد ایجاد می کنند.گوگل گفته است که افزودن لینک به منابع معتبر خارجی راهی عالی برای ارائه ارزش به کاربران شماست و ارائه  تجربه کاربری قوی همیشه چیز خوبی است .

در اینجا چند تا از بهترین روش ها برای شما آورده شده است:

  • فقط به سایت های معتبر و قابل اعتماد مرتبط با موضوع و جایگاه لینک دهید
  • از متن لنگر توصیفی و طبیعی استفاده کنید تا به خوانندگان نشان دهید که هنگام کلیک کردن چه انتظاراتی دارند
  • برای جلوگیری از ظاهر هرزنامه، تعداد و محل قرارگیری پیوندهای خارجی را متعادل کنید

9.بهینه سازی تصاویر

گنجاندن تصاویر در محتوای شما شانس شما را برای رتبه بندی در تصاویر گوگل افزایش می دهد. این یک راه عالی برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما است.یک امکان خوب برای شروع بهینه سازی تصاویر، نوشتن  متن جایگزین توصیفی برای آنها است.متن جایگزین متن موجود در کد HTML است که تصویری را در یک صفحه وب تعریف می کند.

دو هدف اصلی دارد:

  1. زمینه را برای خزنده های موتورهای جستجو فراهم می کند
  2. این به افرادی که از صفحه خوان استفاده می کنند اجازه می دهد تا توضیحات تصاویر را بخوانند

در اینجا چند نکته برای نوشتن متن جایگزین خوب وجود دارد:

  • مختصر باشد : صفحه خوان ها بعد از حدود 125 کاراکتر خواندن متن جایگزین را متوقف می کنند .
  • شامل یک کلمه کلیدی هدف : کلمه کلیدی مورد نظر خود را برای زمینه درج کنید (اما به خاطر آن کلمات کلیدی را اسپم نکنید).
  • متن جایگزین را به تصاویر تزئینی اضافه نکنید : گرافیک هایی مانند شکستگی صفحه افقی، ذره بین در نوار جستجو و … نیازی به توضیح بیشتر ندارند.
  • «تصویر» یا «تصویر از» را وارد نکنید : متن جایگزین نشان می دهد که یک تصویر را توصیف می کند، بنابراین نیازی به هدر دادن کاراکترها در این عبارات نیست.

جدا از افزودن متن جایگزین بهینه شده، در اینجا چند راه برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد:

  1. نام فایل های توصیفی را بنویسید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا بفهمند تصویر شما در مورد چیست
  2. از ابزارهای رایگان مانند ImageOptim برای فشرده سازی تصاویر برای بارگذاری سریعتر استفاده کنید

تکنیک های اثبات شده SEO در صفحه را اجرا کنید

اکنون که می دانید سئو داخلی چیست، وقت آن رسیده است که اقدام کنید.تکنیک هایی را که قبلا ذکر شد اجرا کنید و به سمت رتبه بندی و ترافیک بهتر خواهید رفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *