سئو تکنیکال

 سئو تکنیکال و بهترین روش های آن

شما برای بهبود ساختار و عملکرد وب سایت خود به بهترین شیوه های سئو تکنیکال نیاز دارید. این علم بهینه سازی است که به سایت شما کمک می‌کند تا بیشتر از همیشه رشد کند، اگر به درستی انجام شود! این مقاله به شما نکاتی را در مورد بهبود ساختار و عملکرد وب سایت خود با استراتژی های سئو تکنیکال  ساده و در عین حال موثر ارائه می‌دهد. بیایید این بهترین شیوه ها را با هم بررسی کنیم.

سئو تکنیکال  به این معناست که موتورهای جستجو به راحتی بتوانند وب سایت شما را فهرست کنند و رتبه بندی کنند تا نتایج جستجوی مرتبط را برای کاربران ارائه دهند. این شامل سئو وب سایت ها از منظر محتوا و کد است تا اطمینان حاصل شود که آنها به درستی بهینه شده اند. هنگامی که این استراتژی ها به درستی اجرا شوند، می‌توانند ترافیک ارگانیک را افزایش دهند، تجربه کاربر را بهبود بخشند و رتبه بهتری در SERP صفحات نتایج جستجو کسب کنند.

با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این مقاله، می‌توانید از پتانسیل کامل  سئو تکنیکال استفاده کنید و در نهایت رتبه بندی را افزایش دهید. در عین حال تجربه کاربری یکپارچه را در دستگاه‌ها برای بازدیدکنندگان فراهم کنید. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه سال‌ها است که سئو کار می‌کنید، در اینجا چیزی برای همه وجود دارد. پس بخوانید!

سئو تکنیکال چیست؟

سئوی تکنیکال یک بهینه سازی تخصصی برای موتورهای جستجو (SEO) است که معماری و عملکرد وب سایت را بهینه می‌کند. همه چیز در مورد اطمینان از این است که موتورهای جستجو می‌توانند به راحتی وب سایت را فهرست کنند و درک کنند.سئو تکنیکال فعالیت هایی مانند ایجاد نقشه سایت XML، تنظیم تغییر مسیرها، بهینه سازی ساختار URL و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

هدف اولیه سئو تکنیکال این است که اطمینان حاصل شود که صفحات وب در دسترس هستند تا بتوانند به طور دقیق آنها را در SERP فهرست کنند. این به افزایش رتبه بندی ارگانیک کمک می‌کند؛ زیرا به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا به سرعت محتوای صفحه را شناسایی کرده و میزان مرتبط بودن آن را در مقایسه با سایر وب سایت ها ارزیابی کنند. علاوه بر این، زمانی که سئو تکنیکال به درستی اجرا شود، تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زمان بارگذاری سریع‌تر، خطاهای کمتر و ناوبری آسان‌تر؛ همه این عوامل به رتبه بندی بالاتر در SERP کمک می‌کنند.

برای هر کسب‌وکار یا فردی که می‌خواهد سایتشان به‌طور ارگانیک رتبه خوبی داشته باشد، مهم است که بهترین شیوه‌های سئو تکنیکال را به طور منظم انجام دهند. بدون انجام این کار، می‌توانید با یک وب‌سایت با عملکرد ضعیف مواجه شوید که منجر به سطح تعامل بازدیدکنندگان کمتر از حد انتظار و در نهایت ترافیک کمتر از منابع طبیعی و ارجاع‌ها می‌شود.

به طور خلاصه، اگر می‌خواهید وب‌سایت یا حضور آنلاین شما بیشترین بازدهی را از کانال‌های ترافیک ارگانیک داشته باشد، سئو تکنیکال همیشه باید بخشی از استراتژی کلی شما باشد. در ادامه، جنبه‌های خاص مربوط به نمایه‌سازی را که نقش مهمی در بهبود دید در SERP دارند، مورد بحث قرار خواهیم داد.

نمایه سازی وب سایت گوگل

اسکرول و نمایه سازی رگ حیات سئو است. اما نترس! با چند نکته ساده به خوبی در مسیر بهبود عملکرد خود خواهید بود.

ابتدا اجازه دهید با بهینه سازی اسکرول گوگل در سئو تکنیکال شروع کنیم. این برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می‌توانند تمام صفحات سایت شما را به طور موثر پیدا کنند و آنها را به درستی در پایگاه داده خود فهرست کنند؛ ضروری است. برای رسیدن به این هدف، می‌خواهید مشکلات محتوای تکراری را به حداقل برسانید و مطمئن شوید که هیچ لینک شکسته‌ای در صفحه شما وجود ندارد. از متا تگ های روبات ها به درستی استفاده کنید و یک فایل نقشه سایت XML برای ارسال در صورت نیاز ایجاد کنید.

سئو تکنیکال فهرست گوگل باید شامل داشتن یک ساختار پیوند داخلی خوب بین صفحات و استفاده مناسب از تگ های عنوان (H1-H6) در هر صفحه باشد. همچنین باید به تراکم کلمات کلیدی توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی به‌طور طبیعی در عناوین و سرفصل‌ها استفاده می‌شوند. به‌جای اینکه در صورت امکان آنها را در متن اصلی قرار دهید. در نهایت، روی بهینه‌سازی تصویر تمرکز کنید.

با توجه به بهترین روش‌ها برای اسکرول و نمایه‌سازی، اطمینان از اینکه پارامترهای URL به‌طور پیش‌فرض از اسکرول منابع جلوگیری نمی‌کنند بسیار مهم است. همچنین، در صورت وجود نسخه‌های چند صفحه‌ای، از URLهای متعارف استفاده کنید و از ایجاد تغییر مسیرهای بیش از حد خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند سرعت اسکرول بخش‌های خاصی از وب‌سایت را مختل کند؛ مخصوصاً زمانی که با سایت‌های تلفن همراه جدا از سایت‌های دسکتاپ سروکار دارید!

تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی برای SERP های گوگل

وقتی صحبت از سئو تکنیکال به میان می‌آید، تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی استفاده ضروری است. بهینه سازی موفقیت آمیز مستلزم درک عبارات جستجویی است که مشتریان شما هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط با صنعت شما استفاده می کنند. شناسایی این کلمات کلیدی شما را قادر می سازد تا کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید و دید وب سایت را در جستجوهای ارگانیک گوگل بهبود بخشید.

اولین قدم این است که یک بررسی جامع از محتوای موجود خود انجام دهید و به دنبال فرصت هایی برای بهینه سازی با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط باشید. این شامل ارزیابی عناوین، توضیحات متا، سرفصل ها و سایر اجزای هر صفحه در دامنه شما است. همچنین باید ارزیابی کنید که صفحات منفرد چقدر با موضوعات یا مضامین خاص هماهنگ هستند، که می‌تواند به انتخاب کلمات کلیدی آینده کمک کند.

هنگامی که کلمات کلیدی بالقوه را شناسایی کردید و ارتباط آنها را ارزیابی کردید، باید نحوه تناسب آنها با ساختار کلی وب سایت خود را در نظر بگیرید. قرار دادن پیوندهای داخلی بین صفحات مختلف مفید است تا کاربران بتوانند راحت‌تر در سلسله مراتب سایت شما حرکت کنند، که به بهبود عملکرد سئو در طول زمان کمک می‌کند.

چرا ساختار لینک داخلی سایت شما بسیار مهم است؟

“یک بخیه در زمان نه نفر را نجات می‌دهد.” همین امر را می توان در مورد سئو تکنیکال نیز اعمال کرد. یک ساختار لینک داخلی با ساختار مناسب برای ساختار و عملکرد خوب وب سایت ضروری است. پیوندهای داخلی برای ارائه تجربه بهینه به کاربران و کمک به ربات‌های موتور جستجو، کلیدی هستند. علاوه بر این، آنها به توزیع اعتبار صفحه در سراسر دامنه شما کمک می‌کنند و در نتیجه رتبه بندی را افزایش می‌دهند.

هنگام ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی موثر، مهم است که ابتدا قصد کاربر را در نظر بگیرید. پیوندها باید با استفاده از متن لنگر توصیفی ، به کاربران بگوید چه صفحاتی را با کلیک روی آنها بازدید خواهند کرد. علاوه بر این، زیاده روی نکنید؛ تعداد زیادی لینک ممکن است بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد یا سردرگمی ایجاد کند. همچنین باید مطمئن شوید که به صفحات مربوطه در همان دامنه پیوند داده می‌شوید. از لینک های خارج از سایت خودداری کنید مگر اینکه کاملا ضروری باشد.

تمامی لینک های داخلی شما باید کاربردی باشند. لینک های شکسته کاربران را ناامید می‌کند و بر رتبه سئوی شما تاثیر منفی می گذارد. برای اطمینان از اینکه مشکلی نیست، از ابزارهای خودکار مانند کنسول جستجوی گوگل، به طور مرتب استفاده کنید تا سایت خود را برای هر گونه خطا یا مشکلات مربوط به پیوند داخلی بررسی کنید. در نهایت، مطمئن شوید که ردیابی مناسبی را تنظیم کرده اید تا بتوانید نحوه تعامل افراد با وب سایت شما را پس از کلیک کردن از یک صفحه به صفحه دیگر نظارت کنید.

بهینه سازی URL در سئو تکنیکال

یکی از راه‌های بهینه‌سازی صحیح URL‌ها برای سئو تکنیکال، اطمینان از ساده و منظم بودن آنهاست. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا راحت تر در آنها گردش کنند و در نتیجه فهرست بندی بهتری داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی توصیفی در URL ها نیز به رتبه بندی سئو کمک می کند. همچنین به خاطر سپردن و اشتراک گذاری آن ها در کانال ها آسان تر می‌شود و پتانسیل ترافیک را افزایش می دهد.

علاوه بر این، بهینه سازی آدرس ها بخش مهمی از عملکرد موفق سئو تکنیکال است. با اطمینان از داشتن عناوین صفحه، توضیحات متا، سرفصل ها، تصاویر و سایر عناصر مهم همه آدرس ها، مطمئن می شوید که کاربران وموتورهای  جستجو هدف هر یک را بدون سردرگمی درک می‌کنند.

نکات کلیدی بهینه سازی URL ها برای  سئو تکنیکال :

  • از داشتن تعداد زیادی پوشه/زیر پوشه در یک آدرس خودداری کنید، که ناوبری را دشوار می کند.
  • مطمئن شوید که هر پوشه به جای اعداد یا نمادها، نام خود را دارد.
  • همیشه به جای زیرخط بین کلمات از خط فاصله استفاده کنید تا خوانایی هم برای انسان ها و هم برای ربات ها افزایش یابد.
  • برای کاهش طول کاراکتر به جای عبارات طولانی از کلمات کوتاه اما معنی دار استفاده کنید.

بنابراین، بهینه‌سازی ساختار وب‌سایت نقشی اساسی در بهبود عملکرد کلی وب‌سایت ایفا می‌کند؛ از افزایش دید ارگانیک گرفته تا افزایش نرخ تعامل کاربر. بنابراین، صرف زمان برای به دست آوردن این جزئیات از همان ابتدا سودمند است.

بهینه سازی سرعت سایت

بهینه سازی وب سایت برای سرعت بسیار ضروری است. این کار بخش مهمی از موفقیت سئو تکنیکال است و باید در هنگام توسعه یا به روز رسانی سایت در اولویت قرار گیرد. هرچه زمان بارگذاری صفحه سریعتر باشد، تجربه کاربری بهتر و در نتیجه رتبه بالاتری کسب می کند. این را می توان از طریق چندین روش مانند بهینه سازی تصاویر و کاهش تغییر مسیرها به دست آورد.

استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insights مفید است، که توصیه‌های عملی را برای تقویت بیشتر عناصر اصلی مؤثر بر زمان بارگذاری صفحه، از جمله زمان پاسخ سرور، مصرف حافظه، و مشکلات رندر مرورگر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از فناوری AMP صفحه موبایل می‌تواند به کاهش زمان دانلود به میزان قابل توجهی کمک کند – بنابراین تعامل کاربر با محتوای میزبانی شده توسط سایت به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره بهبود می‌یابد.

استفاده از نشانه گذاری اسکیما در سئو تکنیکال

این نوع سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا و ساختار وب سایت شما را بهتر درک کنند تا بتوانند نتایج مرتبط را برای کاربران ارائه دهند. نشانه‌گذاری اسکیما بخش مهمی از بهترین روش‌های سئو تکنیکال است زیرا به شما امکان می‌دهد قطعات غنی در SERP ایجاد کنید که می‌تواند به بهبود نرخ کلیک از نتایج جستجوی ارگانیک کمک کند.

نشانه گذاری داده های ساختاریافته با ارائه اطلاعاتی در مورد محتویات صفحه و ارتباط آنها، نمایه سازی بهتر صفحات وب را تسهیل می کند. همچنین هنگام نمایش یک صفحه وب در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) توضیحات دقیق تری ارائه می دهد. علاوه بر این، وب‌سایت‌ها را قادر می‌سازد تا در بخش قطعه ویژه گوگل در بالای SERP ظاهر شوند، بنابراین دید و نرخ کلیک را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، پیاده‌سازی نشانه‌گذاری اسکیما با کلمات کلیدی بلند به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد آن عبارات را هنگام جستجوی آنها به راحتی شناسایی کنند. در نهایت، گنجاندن رتبه‌بندی‌ها یا بررسی‌ها در کد، ستاره‌ها و سایر تصاویر را قادر می‌سازد در کنار فهرست‌های وب‌سایت ظاهر شوند و آنها را برای بازدیدکنندگانی که گزینه‌های خود را در SERP اسکن می‌کنند جذاب‌تر می‌کند.

استفاده از نشان‌های داده ساختاریافته در سئو تکنیکال می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. با این حال، قبل از اجرا باید چندین مورد را در نظر گرفت. چنین ملاحظاتی از اطمینان از دقت در مورد هر گونه حقایق ذکر شده در توضیحات فراداده تا مطابقت با قوانین و مقررات قابل اجرا تنظیم شده توسط نهادهای حاکم مانند GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده) را شامل می شود. در نظر گرفتن این نکات در حین ایجاد یک برنامه اجرایی سنجیده، حداکثر بهره را از علامت گذاری داده های ساختاری بدون مسائل قانونی تضمین می کند.

بهینه سازی تصویر

“یک تصویر به اندازه هزار کلمه حرف میزند.” این ضرب المثل مخصوصاً برای سئو تکنیکال صادق است. بهینه سازی تصویر در عملکرد و ساختار وب سایت مهم است، زیرا می تواند تجربه کاربر و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای بهینه سازی تصاویر آورده شده است:

فشرده سازی تصویر

اندازه های تصویر

تگ های جایگزین

 

ایجاد و ارسال نقشه سایت

مرحله بعدی بهترین روش های سئو تکنیکال، ایجاد و ارسال نقشه سایت است. یک ساختار وب سایت موفق نیاز به یک نقشه سایت به روز دارد. می تواند به عنوان راهنمای موتورهای جستجو مورد استفاده قرار گیرد. به آنها کمک کند تا محتوای شما را به طور مؤثرتری فهرست کنند.

پروتکل های حذف ربات ها

پروتکل های حذف ربات (REP)  ابزارهای ضروری در سئو تکنیکال هستند. به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا کنترل کنند که موتورهای جستجو و سایر عوامل خودکار به کدام بخش از وب‌سایت‌هایشان دسترسی دارند. این پروتکل ها به حفظ امنیت وب سایت در برابر خراش دادن یا نمایه سازی محتوای مخرب کمک می کند.

سه ​​نکته کلیدی در مورد پروتکل های حذف روبات ها :

  1. txt فایل اصلی برای کنترل دسترسی به وب سایت از طریق REP است.
  2. دستورالعمل های حذف ربات باید به وضوح تعریف شود. با دقت به جستجوگرها و سایر عوامل اتوماسیون ابلاغ شود.
  3. پروتکل های ربات باید به طور منظم نظارت و در صورت لزوم به دلیل تغییرات در ساختار سایت شما یا به روز رسانی های فناوری در سطح زیرساخت وب، به روز شوند.

ارزیابی و ارتقای امنیت

امنیت وبسایت

ایمن سازی یک وب سایت برای هر پروژه سئو تکنیکال مهم است. ارزیابی و ارتقاء امنیت باید اولین قدم در بهبود عملکرد وب سایت باشد. از طریق پروتکل‌های امنیتی، اسکن‌های آسیب‌پذیری و سایر اقدامات، می‌توان خطرات بالقوه را شناسایی کرد و قبل از تبدیل شدن به یک مشکل برای کاهش آنها اقدام کرد.

بهترین راه برای ارزیابی امنیت وب سایت، ارزیابی سیاست های امنیتی موجود و تنظیمات نرم افزار است. این می تواند بینشی در مورد مناطقی که نیاز به بهبود یا محافظت بیشتر در برابر حملات مخرب دارند، ارائه دهد. به‌علاوه، انجام به‌روزرسانی‌های منظم برنامه‌های فعلی به اطمینان از مصون ماندن همه داده‌ها در برابر بهره‌برداری کمک می‌کند.علاوه بر این، به روز ماندن با تکنیک‌های رمزگذاری استاندارد صنعتی مانند گواهی‌های SHA-256 و TLS/SSL و پیاده‌سازی فایروال‌ها و سیستم‌های تشخیص نفوذ (IDS) برای نظارت بر فعالیت‌های مشکوک مهم است. علاوه بر این، وب‌سایت‌ها باید روش‌های ورود امنی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)، CAPTCHA یا اسکنرهای بیومتریک را برای محافظت از اطلاعات کاربر تنظیم کنند.

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا شامل استراتژی های مختلفی است که برای بهبود دید صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک طراحی شده اند. برای اطمینان از نتایج، مهم است که بدانیم؛ چگونه می توان از این تاکتیک ها برای به حداکثر رساندن پتانسیل سئو تکنیکال استفاده کرد.

ابتدا از کلمات کلیدی در تمام متن صفحه استفاده کنید. این به جستجوگرها کمک می کند تا موضوعات مورد بحث را شناسایی کنند و آن صفحات را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی کنند. کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در متن ظاهر شوند تا خوانایی را مختل نکنند. پر کردن آنها در جملات هیچ فایده ای ندارد! علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که عناوین به‌طور دقیق محتوای صفحه را منعکس می‌کنند . این به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند اطلاعات مرتبط را به سرعت پیدا کنند.

مرحله بعدی بهینه سازی تصاویر با نام فایل ها، زیرنویس ها و متن های جایگزین مناسب است . همچنین به عنوان برچسب های ALT شناخته می شود.این ویژگی‌ها نکات مفیدی در مورد زمینه تصویر ارائه می‌کنند و به جستجوگرها اجازه می‌دهند تا آنها را به درستی برای رتبه‌بندی SERP فهرست‌بندی کنند. علاوه بر این، افزودن پیوندهای داخلی بین مقالات مرتبط، شبکه ای از قطعات به هم پیوسته ایجاد می کند. با ارائه مطالب بیشتر از سایت شما، بازدیدکنندگان تکراری را تشویق می کند. در نهایت، از ابزارهای شخص ثالث مانند Google Search Console یا Bing Webmaster Tools استفاده کنید تا درباره نحوه عملکرد آنلاین محتوای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نظارت بر عملکرد سئو تکنیکال

نظارت بر عملکرد سئو تکنیکال برای هر وب سایتی برای دستیابی به موفقیت در رتبه بندی ارگانیک، کلیدی است. مهم است که دید وب سایت خود را در موتور جستجو ردیابی کنید و عملکرد کلی آن را اندازه گیری کنید. انجام این کار به شما کمک می کند مناطقی را که نیاز به بهبود یا بهینه سازی اضافی دارند شناسایی کنید.

نتیجه

به عنوان یک متخصص سئو تکنیکال، وب‌سایت‌های بی‌شماری را دیده‌ام که به دلیل شیوه‌های ناکافی سئو از ساختار و عملکرد ضعیف رنج می‌برند. با این حال، هر وب سایتی را می‌توان برای موفقیت در موتورهای جستجو با استراتژی های مناسب و بهترین شیوه ها بهینه کرد.

انجام اقدامات پیشگیرانه مانند برخورد صحیح با محتوای تکراری و بهینه سازی برای جستجوی صوتی می‌توان دید وب سایت شما را در SERP تا حد زیادی بهبود بخشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *