سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام چیست؟

در یک تعریف ساده، سئو اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای صفحه برای نمایش در تب جستجو است. هنگامی که کاربران کلمات مرتبط با حوزه فعالیت شما را در تب سرچ جستجو می کنند ، می توانید با نمایش محتوا صفحه خود در اولین نتایج، تعداد بازدید پست های خود را افزایش دهید. سئو اینستاگرام به شما کمک می کند تا با استفاده از تعدادی تکنیک خاص، حساب کاربری و پست های آن را در اولین نتایج نشان دهید.

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

پیش از این، کاربران با استفاده از هشتگ یا صفحه اکسپلورر، محتوای جدید را در اینستاگرام جستجو می کردند ، اما امروزه وجود حجم زیاد محتوا، کاربران را مجبور به جستجوی محتوای تخصصی و استفاده از جستجوی این اپلیکیشن برای این منظور کرده است.

این موضوع باعث شده تا سازندگان محتوا در اینستاگرام به این مورد پرداخته و پست‌ها و اکانت خود را برای نمایش در نوار جستجو این شبکه بهینه کنند. در زیر به برخی از مهم‌ترین عواملی که بر رتبه بندی اکانت ها در جستجوی اینستاگرام تأثیر می‌گذارند اشاره کرده‌ایم.

متن جستجو: ناگفته نماند که متنی که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنند، مهم ترین شاخص بخش ربات اینستاگرام محسوب می شود. اینستاگرام بر اساس متن جستجو شده توسط کاربران، بیوگرافی ها، پست ها، هشتگ ها و مکان های مرتبط با موضوعی را که کاربران در جستجوی آن هستند جستجو می کند.

فعالیت کاربر: این به هشتگ ها و داستان هایی که کاربران دنبال می کنند و همچنین پست هایی که می بینند مربوط می شود. اکانت‌هایی که کاربران با آن‌ها تعامل داشته‌اند در جستجو اینستاگرام در نتایج نسخت نشان داده می‌شوند.

سیگنال های محبوبیت: طبیعی است محتواهایی که از محبوبیت بیشتری در اینستاگرام برخوردار هستند؛ در نتایج نخست نشان داده شوند. اینستاگرام محبوبیت یک اکانت را بر اساس عواملی مانند تعداد فالوورها، لایک ها، ذخیره ها و به اشتراک گذاری پست های آن تعیین می کند.

راه های افزایش سئو اینستاگرام

راه ها و استراتژی های مختلفی برای بهبود سئو اینستاگرام شما وجود دارد؛ در زیر چند روش مهم را فهرست کرده ایم:

شناسایی کلمات کلیدی

قبل از شروع کار و ایجاد هرگونه تغییر در حساب کاربری خود، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم و تاثیرگذار مرتبط با کسب و کار خود را بیابید. برای این کار می توانید از ابزارهای مختلفی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی که افراد در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنند با کلمات کلیدی که در اینستاگرام جستجو می کنند متفاوت است.

اولویت و دسته بندی کلمات کلیدی

یکی دیگر از نکات مهم استفاده از کلمات کلیدی اولویت بندی و طبقه بندی آنهاست. شما باید بین کلیدواژه های مهم خود و کلیدواژه های ثانویه که کمتر استفاده می شوند تفاوت قائل شوید. باید ببینید کدام یک برای شما مهم تر است، افزایش تعداد بازدیدها یا افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان. بهتر است حساب کاربری و محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی اولیه و ثانویه بهینه کنید. فراموش نکنید که از کلمات کلیدی در کپشن پست های خود نیز استفاده کنید.

سئو پروفایل اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام  (یا همان بخش بیو اینستاگرام) بهترین محل برای قرار دادن کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مرتبط است. سئوی بیو اینستاگرام با سئو نام کاربری اینستاگرام شما شروع می شود. نام دسته ها و نمایه هایی را انتخاب کنید که ارتباط نزدیکی با محتوای شما دارند. اگر نام تجاری معروفی دارید، بهتر است از همین نام در حساب کاربری خود استفاده کنید.

کلمات کلیدی مرتبط را در بیو صفحه خود قرار دهید. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا بفهمند شما چه کسی هستید، در چه زمینه ای کار می کنید و چه موضوعاتی را می توانند در صفحه شما پیدا کنند. همچنین می توانید لوکیشن خود را وارد کنید.

از هشتگ های مناسب استفاده کنید

یکی دیگر از قوانین سئو اینستاگرام استفاده از هشتگ های مناسب است. الگوریتم های اینستاگرام به این شکل است که کلمات کلیدی و هشتگ ها باید به طور مستقیم در عنوان ظاهر شوند تا بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. همچنین استفاده از هشتگ های مناسب بسیار مهم است. همچنین می توانید از مجموعه ای از هشتگ های محبوب استفاده کنید. نکته دیگر در مورد هشتگ این است که در هر پست باید از 5 تا 8 هشتگ استفاده کنید. از هشتگ هایی که مرتبط یا مهم نیستند مانند #explorepage استفاده نکنید.

از متن جایگزین( Alt) اینستاگرام استفاده کنید

متن جایگزین بخش مهمی از SEO  است و کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر به درستی شناسایی و ایندکس شده اند و بازدیدکنندگانی که نمی توانند تصویر را ببینند می توانند توضیحات تصویر را پیدا کنند. این ویژگی به اینستاگرام نیز اضافه شده است و پر کردن آن نیز مانند وب سایت ضروری است. اگر اطلاعاتی را در این قسمت وارد نکنید، اینستاگرام به صورت خودکار متن جایگزین شما را پر می کند، بنابراین بهتر است خودتان این قسمت را با کلمات کلیدی و توضیحات مرتبط تکمیل کنید.

از ویدیو در اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام تنها بستری برای تصاویر نیست، بخش قابل توجهی از این شبکه اجتماعی به محتوای ویدیویی اختصاص دارد. فرمت‌های ویدیویی مانند استوری اینستاگرام، ریل یا IGTV، درج ویدیوها را آسان می‌کنند، که بازدیدهای بیشتری نسبت به پست‌های ایستا دارند. همچنین ویدیو احتمال اشتراک گذاری ویدیوها و جذب فالوورهای بیشتری وجود دارد.

استفاده از لوکیشن

اگر کسب و کار شما محدود به شهر یا کشور خاصی است، بهتر است از مکان های مربوط برای همان کشور و شهر استفاده کنید. استفاده از مکان های مختلف که در حوزه خدمات شما نیستند، مخاطب هدف شما را جذب نمی کند اما اگر خدمات شما در سراسر کشور یا جهانی است، می توانید هر از چند گاهی موقعیت مکانی خود را تغییر دهید تا مخاطبان بیشتری را که کسب و کار شما هدف آن است جذب کنید.

پست های خود را در زمان مناسب منتشر کنید

انتشار یک پست در زمان مناسب عامل مهمی در جلب مشارکت کاربران است که می تواند تاثیر مثبتی بر رتبه بندی صفحه شما در نتایج جستجو داشته باشد. اما بهترین زمان برای انتشار پست چه زمانی است؟
باید توجه داشته باشید که زمان مناسب برای انتشار پست زمانی است که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند.

در حوزه تخصصی خود کار کنید

مطالبی که تا کنون بیان کردیم؛ اینها در مورد بهبود سئو محتوا پست های شما بود. اما اکنون در مورد افزایش بازدید و بهبود کلی اکانت شما صحبت خواهیم کرد
مانند گوگل، نوار جستجوی اینستاگرام نیز با هدف نشان دادن بهترین و مرتبط ترین نتایج به کاربران است. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم ارتباط محتوای اکانت خود را با جستجوهای کاربران تعیین کنیم، الگوریتم اینستاگرام است، پیروی از سبک و ساختار کلی صفحه می باشد . یک حوزه تخصصی را انتخاب کنید و سعی کنید محتوای صفحه خود را تنها با تمرکز بر آن حوزه طراحی کنید.
پیروی از یک  فرمت و ساختار مشخص به این معنی است که طبق الگوریتم اینستاگرام،  ارزش صفحه شما تنها مربوط به یک پست نشده و شما چیزهای بیشتری برای ارائه دارید.

با اکانت های همکار ارتباط برقرار کنید

تعامل سازنده با سایر صفحاتی که توسط کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما به کاربران نمایش داده می شود. از طریق فاکتور فعالیت کاربر، این می تواند به اینستاگرام کمک کند تا بهتر بفهمد صفحه شما برای چه نوع جستجوهایی مناسب است.
اما جدای از این، تعامل با پیچ های همکار به آنها دلیلی برای تعامل با شما می دهد. تعامل نه تنها یکی از مهم ترین عوامل برای رتبه بندی نتایج جستجو در نظر گرفته می شود بلکه به عنوان یکی از رایج ترین روش های افزایش بازدید پست ها در اینستاگرام شناخته می شود.

سخن پایانی

امروزه اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان تبدیل شده است و محتواهای تخصصی از حوزه های مختلف در این شبکه منتشر می شود. سئو اینستاگرام کمک می کند تا صفحه شما و محتوای آن را در معرض دید کاربرانی قرار دهد که محتوای مورد نظر خود را از نوار جستجوی این شبکه جستجو می کنند. بنابراین باید با افزایش رتبه صفحه در جستجوی اینستاگرام، تعداد بازدیدکنندگان صفحه و محتوای آن را افزایش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *