سئو کردن سایت موزیک

اگر شما میخواهید سایت موزیک داشته باشید و به تازگی راه اندازی کرده ایید یا سایت موزیک دارید و میخواهید شروع سئو را استارت بزنید این مقاله برای شماست. در این مقاله نکات سئو سایت موزیک و مواردی که باید رعایت کنید گفته میشود که با اگاهی کامل شروع به انجام این کار نمایید.

می توانید با بهینه سازی رتبه بندی سایتتان در موتورهای جستجو، حضور آنلاین خود را یک قدم جلوتر ببرید. چه بخواهید، بهترین کلمات کلیدی سئو را برای سایت موزیک کشف کنید یا فقط بخواهید آهنگ ها، نمایه های اجتماعی و رویدادهای شما در جستجوهای گوگل نمایش داده شوند، این چک لیست به شما کمک می کند تا شروع سئو را انجام دهید.

نکات شروع سئو سایت موزیک چیست؟

یک لیست کامل از کلمات کلیدی لانگ و کوتاه ایجاد کنید

طوفان فکری انجام دهید، تحقیق کنید و فهرستی از کلمات کلیدی که می خواهید رتبه خوبی در آنها کسب کنید تهیه کنید. لیست شما ممکن است از کلمات کلیدی کوتاه یا بلند و متوسط  باشد. سعی کنید تمامی کلماتی که به ذهنتتان می آید را یادداشت نمایید زیرا در طول بهینه سازی سایت به کمک شما می آیند.

کلمات کلیدی بلوک های سازنده بهینه سازی موتور جستجو هستند. با شناسایی کلمات و عباراتی که طرفداران بالقوه ممکن است برای یافتن موسیقی شما استفاده کنند، شروع کنید. مثلا نام گروه، ژانر، عنوان آهنگ و سایر اصطلاحات مرتبط را در نظر بگیرید. از ابزارهای سئو برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید، محبوبیت و رقابت آن را پیدا کنید و کلمات کلیدی مرتبط اما نه بیش از حد رقابتی را انتخاب کنید.

اکنون، هر موسیقی‌دانی آثار کلاسیک خود را دارد و در دنیای سئو، اینها کلیدواژه‌های اصلی هستند که هر هنرمند باید به دنبال آن باشد:

  • “نام هنرمند” + دیسکوگرافی
  • “نام هنرمند” + متن آهنگ
  • “نام هنرمند” + آلبوم ها

اما در اینجا متوقف نشوید! عمیق تر به کلمات کلیدی خاص ژانر شیرجه بزنید.

وب سایت کاربردی با دیزاین جالب برای کاربر بسازید

مطمئن شوید که یک سایت مفید و کاربر پسند ایجاد کرده ایید. برای طراحی سایت نیز میتوانید از خدمات سایت ما استفاده نمایید.

محتوای کاربردی و با حجم بالا در عین مفید بودن اضافه کنید

تمام محتوای مرتبط را که در دسترس دارید به وب سایت خود اضافه کنید، که در صفحات جداگانه سازماندهی شده است، مانند:

  • بیوگرافی خوانندگان
  • موسیقی شما با متن آهنگ
  • ویدیوها و تصاویر شما
  • تقویم کنسرت شما
  • موزیک های شما

 

سئو سایت موزیک

وب سایت خود را با محتوای عالی پر کنید.

محتوا پایه و اساس مطلق همه چیز در سئو سایت موزیک است. بدون محتوا، شانسی برای رتبه بندی برای هیچ چیز ندارید. به همین دلیل است که ساختن یک وب سایت موسیقی با محتوای اولیه شروعی عالی است. به طور کلی، هر چه محتوای خوب، بیشتری داشته باشید بهتر است.

بنابراین، وب سایت خود را با محتوای مفید پر کنید. باید محتوا عالی باشد که طرفداران شما از آن استقبال کنند. ترکیبی از انواع مختلف محتوا خوب است، مطمئن شوید که از انواع محتوا استفاده کرده ایید.

به عنوان مثال، مطمئن شوید که بیوگرافی خوانندگان را اضافه کرده ایدد. تصاویر و ویدیوهای خود را اضافه کنید و مطمئن شوید که آنها را با متن جذاب قرار داده ایید. تمام نمایش ها و رویدادهای خود را با جزئیات هر چه بیشتر اضافه کنید.

همیشه کلمات کلیدی هدف خود را در ذهن داشته باشید. محتوای شما باید منبع نهایی هر چیزی باشد که مردم با آن کلمات کلیدی به دنبال سایت شما هستند. برای تحقیق کلمه کلیدی میتوانید روی ما حساب کنید.

جزئیات فنی در سئو نیز وجود دارد که می‌توانید زمانی را به آن اختصاص دهید، اما اگر محتوای عالی و مفید را داشته باشید  90 درصد از این راه را رفته ایید.

طراحی و بهینه سازی را برای صفحات موبایل انجام دهید.

تصور کنید یک طرفدار سعی می‌کند به آخرین آهنگ یا تاریخ‌های کنسرت خوانندگان دسترسی پیدا کند، ولی متوجه می‌شود که وب‌سایت نادرست نمایش داده می‌شود. مثل شرکت در کنسرتی با آکوستیک ضعیف! یک وب‌سایت سازگار با موبایل تضمین می‌کند که طرفداران شما بدون هیچ مشکلی به محتوای شما دسترسی خواهند داشتو با سرعت بیشتری میتوانند آهنگ هارا دانلود نمایند.

مواردی مانند زمان بارگذاری سریع گرفته تا ناوبری بصری سایت، بهینه سازی برای تلفن همراه تماماً به ارائه تجربه ای یکپارچه و ارزشمند به مخاطبان است.

 یک نام دامنه زیبا و قابل خواندن برای سایت خود تنظیم کنید.

مطمئن شوید که یک نام دامنه مناسب انتخاب کرده ایید و با موضوع سایت شما در ارتباط است.

 وب سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

یک وب سایت با دامنه ایمن در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری خواهد داشت.

 محتوای وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

  • برای هر صفحه از سایت خود یک کلمه کلیدی مناسب و توضیحات متا اضافه کنید.
  • مطمئن شوید که هر صفحه دارای محتوای متنی است.
  • تگ های هدر h1/h2/h3 را در هر صفحه سازماندهی کنید.
  • در صورت امکان متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید.

بهینه سازی تگ های صفحه برای سئو سایت موزیک یک راه ساده اما بسیار موثر برای افزایش رتبه سئو شماست.

یکی از مهم ترین تگ های صفحه که باید روی آن تمرکز کنید، تگ عنوان سئو یا همان متا تایتل شما است. این محتوا همان چیزی است که وقتی وب سایت شما در نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود، مردم می بینند. یک عنوان خوب باید واضح و مختصر باشد. بهتر است تا 60 کاراکتر باشد و بیشتر نشود. هر صفحه از سایت شما باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد و شامل کلمات کلیدی انتخابی شما باشد.

دومین تگ مهم تگ توضیحات متا است. این یکی نیز توسط موتورهای جستجو در صفحات نتایج استفاده می شود. آنچه در اینجا مینویسید، توضیحی واضح و مختصر از محتوای صفحه است که به عنوان یک قانون اساسی حدود 120 کاراکتر طول دارد.

  • تگ های عنوان متا و توضیحات متا را به هر صفحه از سایت خود اضافه کنید.
  • به هر صفحه مقداری محتوای نوشته شده اضافه کنید.
  •  هر صفحه را با تگ های هدر h1 و h2 سازماندهی کنید.
  • متن جایگزین تصاویر را فراموش نکنید.

به هر صفحه از سایت خود یک URL توصیفی مفید دهید.

این به گوگل کمک می کند که اعلام کنید هر صفحه منحصر به فرد در وب سایت شما درباره چه چیزی میباشد.

مسائل فنی را بیابید و رفع کنید.

تصور کنید که می خواهید روی صحنه بچرخید و ناگهان سیم گیتار شما قطع می شود! یک مشکل فنی، درست است؟ وب سایت شما می تواند با نسخه خاص خود از یک رشته قطع شده روبرو شود – پیوندهای شکسته، مشکلات نمایه سازی،سرعت پایین دانلود، همه اینها فقط آزاردهنده نیستند. آنها می توانند عملکرد سئوی شما را با شکست روبرو کنند.

سرچ کنسول را به خاطر دارید؟ این یک ابزار رایگان از Google است که در مورد هر گونه اشتباه فنی در سایت شما هشدار میدهد، به خصوص اگر به تازگی سایت را ایندکس کرده باشید. این هشدارها را در مورد مشکلات نمایه سازی، خطاهای 404، خرابی های سرور و حتی مشکلات امنیتی برای شما ارسال می کند و به شما امکان می دهد قبل از اینکه در تجربه کاربری و رتبه بندی شما به یک نقطه تلخ تبدیل شوند، آنها را برطرف کنید.

برای کلمه کلیدی با هدف تعیین شده صفحه مربوط به آن را ایجاد نمایید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید برای کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاه رتبه بندی کنید، یک صفحه فروشگاه در وب سایت خود ایجاد کنید. .

از تمام پلتفرم های اجتماعی خود به وب سایت لینک دهید.

  • بیو اینستاگرام
  • صفحه فیس بوک
  • توضیحات ویدیوی یوتیوب
  • نمایه توییتر
  • بیوگرافی TikTok
  • صفحه هنرمند Bandsintown
  • صفحه هنرمندان گروه موسیقی

 لینک هایی را در وب سایت خود اضافه کنید که به تمام پروفایل های اجتماعی شما اشاره دارد.

و به هر پلتفرم مهم دیگری که در آن حضور فعال دارید لینک دهید. همچنین می توانید از مقالات مطبوعاتی درباره شما یا گرفتن رپورتاژ از سایت های دیگر برای گرفتن لینک استفاده نمایید.

 از وب سایت های دیگر لینک دریافت کنید.

لینک‌هایی که به وب‌سایت شما از سایر وب‌سایت‌ها، با نام بک لینک است، برای سئو سایت موزیک بسیار مهم است. دلیلش این است که گوگل سایت هایی را دوست دارد که قابل اعتماد هستند و یکی از راه هایی که می تواند تشخیص دهد که آیا سایت شما قابل اعتماد است یا خیر این است که آیا سایت های قابل اعتماد دیگر به سایت شما لینک می دهند یا خیر. هر چه سایت های بیشتری به سایت شما لینک بدهند اعتبار بیشتری نزد گوگل دارید.

در اینجا به تاکید بر “قابل اعتمادبودن” توجه کنید، زیرا هیچ دو بک لینک برابر نیستند. در حالت ایده آل چیزی که می خواهید، بک لینک های معتبر از محتوای عالی در وب سایت های عالی است که به صورت موضعی به گروه شما مرتبط هستند. به عنوان مثال، بک لینک ایده آل شما ممکن است از بررسی موسیقی شما در یک وبلاگ فرهنگی معتبر باشد که به وب سایت شما اشاره می کند. این یک بک لینک A++ برای شما خواهد بود.

اما لازم نیست منتظر بک لینک کامل نیز باشید. مطمئن شوید که همه شبکه‌های اجتماعی شما و هر پلتفرمی که در آن حضور دارید، همگی به وب‌سایت شما لینک داده اند. سعی کنید تا جایی که می توانید و در جایی که منطقی است مطمئن شوید که هر زمانی که گروه شما به صورت آنلاین ذکر می شود، پیوندی به وب سایت شما وجود دارد.

دامنه وب سایت خود را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید.

سایت را به ابزار گوگل سرچ کنسول متصل کنید تا بتواند سایت شما را از نظر محتوا و کلمات کلیدی آنالیز کند.

نقشه سایت XML وب سایت خود را در Google سرچ کنسول وارد نمایید.

از اطلاعات ثابت در همه پلتفرم ها استفاده کنید.

در صورت امکان یک مقاله ویکی پدیا برای سایت خود ایجاد کنید.

 برای هر یک از آهنگ های خود ویدیو ایجاد کنید و آنها را در YouTube آپلود کنید.

توضیحات کاملی برای هر ویدیو درج کنید.

یوتیوب پشت سر گوگل، دومین موتور جستجوی محبوب جهان است. حضور فعال و تبلیغ موسیقی خود در YouTube چیزی است که ما به شدت توصیه می کنیم. داشتن یک کانال YouTube که مرتباً آن را به روز می کنید، طرفداران را به سمت محتوای شما جذب می کند و به شما امکان می دهد آنها را به سمت وب سایت خود و سایر پیوندها هدایت کنید.

ابزارهای جستجوی YouTube به شما امکان می دهد کانال خود را بهینه کنید و بفهمید طرفداران به دنبال چه چیزی هستند و به شما کمک می کند آن را برای ارائه محتوای مرتبط به روز کنید. مطمئن شوید که لیست های پخش را به کانال خود اضافه کنید زیرا گوگل از چنین لیست هایی در رتبه بندی جستجوی آنها حمایت می کند.

گزینه پیشرفته: اسکیما را در وب سایت خود ایجاد کنید.

میتوانید این اسکیما ها را ایجاد کنید و در سایت خود داشته باشید تا رتبه بهتری کسب نمایید و گوگل بتواند بفهمد صفحات شما به چه مطلبی اشاره دارد .

  • اسکیما MusicGroup
  • اسکیما SameAs
  • اسکیما آلبوم موسیقی
  • اسکیما MusicEvent

 Google Analytics را برای اندازه گیری بازدید از وب سایت خود راه اندازی کنید.

به طور منظم ترافیک سایت را کنترل کنید.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *