اهمیت سئو سایت

چرا سئو سایت اهمیت دارد؟

اهمیت سئو سایت در موتو‌رهای جستجو موضوعی است که با گسترش کسب و کار دیجیتال بیش از پیش مطرح شده است. بنابراین، در بازاریابی و تجارت آنلاین امروزی، سئو یک نیاز اساسی در نظر گرفته می‌شود.
هر کسب و کاری که بخواهد وارد دنیای اینترنت شود باید بتواند خود را به خوبی معرفی کند و توجه و اعتماد مشتریان را جلب کند. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ ممکن است صدها یا حتی میلیون‌ها سایت در سراسر جهان برای کسب و کار شما رقابت کنند. چگونه می‌توانید در میان این تعداد روزافزون سایت‌ها به بالای نتایج جستجو برسید و کاربران را وادار به انتخاب شما کنید؟ همه این سوالات را می‌توان با یک کلمه پاسخ داد: “سئو” پس آموزش سئو را جدی بگیرید!!
اما  باید ببینیم که چرا اهمیت سئو سایت برای وب سایت ها روز به روز بیشتر و بیشتر می شود؟

 

سئو چیست؟

طراحی کدنویسی؛ توسعه استراتژی محتوا؛ ترکیبی از فعالیت هایی که شامل تولید محتوا و پیوندهای خارجی است سئو نامیده می شود. این فعالیت ها برای موقعیت بهتر در نتایج جستجوی گوگل و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت بسیار مهم هستند.
اهمیت سئو سایت نشان می دهد که امروزه توجه ویژه به رضایت کاربران از نتایج موتورهای جستجو حائز اهمیت است. سئوی وب سایت و نتایج موتور جستجوی وب سایت تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. از جمله این دلیل‌ها می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:
کلمات مورد استفاده در متن و محتوا
لینک های ورودی از وب سایت های دیگر
ساختار استاندارد
کدنویسی سایت
به خاطر داشته باشید که این عوامل برای کمک به دستیابی به اهداف بزرگتر مانند بهبود تجربه کاربر ارزشمند و مؤثر هستند.

اهمیت سئو سایت

الگوریتم های گوگل

بله، وقتی یک وب سایت راه اندازی می کنیم، در اولین قدم می خواهیم افراد مختلف وب سایت ما را ببینند، اما دیدن وب سایت شما در گوگل کار آسانی نیست، زیرا الگوریتم های گوگل دائماً مانند سربازانی است که مدام بررسی و نظارت می کنند. این رصد کردن وب سایت شما برای این است که شما اشتباه نکنید و در این زمان قوانین سئو تایید شده توسط فرمول های الگوریتم گوگل به شما کمک می‌کند قلب الگوریتم های گوگل را به دست آورید و پیدا کنید. در نتیجه در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار دارد.

 

مهم ترین الگوریتم های گوگل

پاندا

پنگوئن

گورخر

مرغ مگس خوار

کبوتر

پیج لایت

رنک برین

کافئین

برت

مام

ای‌ای‌تی

 

سئو چه کارهایی برای وب سایت شما می‌کند؟

 

1- وب سایت را با الگوریتم موتورهای جستجو تطابق می دهد.

اگرچه موتورهای جستجو پیشرفت زیادی کرده اند، اما هنوز نمی توانند صفحات وب را مانند یک انسان درک و تجزیه و تحلیل کنند. اهمیت سئو سایت در این است که درک موضوع، معنی و کیفیت هر صفحه را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می کند، مثلاً می خواهید عکسی را در سایت خود ارسال کنید. حتی باهوش ترین موتورهای جستجو در درک مطالب مختلف مانند محتوای تصویر مشکل دارند. فقط یک متخصص سئو می تواند محتوای ما را با استفاده از تکنیک‌های سئو و چارچوب‌ها و اصول خاص برای موتورهای جستجو قابل درک کند.

 

2-کمک  به دیده شدن وب سایت شما در نتایج جستجو می کند.

اگر سایتی که ما طراحی کرده ایم بازدید کننده‌ای نداشته باشد، باز کردن آن چه فایده ای دارد؟

بدون استفاده از سئو، یک وب سایت نمی تواند به خوبی در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود. اگر می‌خواهید کاربران شما را پیدا کنند، ابتدا باید بتوانید خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید.اهمیت سئو سایت اینجا مشخص می‌شود که وقتی موتورهای جستجو شما را پیدا کردند و ارزیابی کردند، وارد رتبه بندی نتایج می شوید.

نکته : اگر به دنبال بازدید کننده بیشتر هستید اهمیت سئو سایت را دست کم نگیرید زیرا معمولا بازدیدکنندگان 5 سایت اول را مشاهده می‌‌کنند و باید تمام تلاش خود را کنید تا بتوانید رتبه سایت خود را بالا بیاورید.

 

3- ترافیک وب سایت را افزایش می دهد.

یکی از مهمترین کارهایی که سئو می تواند برای وب سایت شما انجام دهد این است که ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. شما می توانید سایت خود را در صفحه نتایج مشاهده کنید، اما افراد زیادی ورود به سایت شما نداشته باشند. حتی لینک‌هایی که برای وب سایت خود می سازید پتانسیل محدودی دارند. تبلیغات بنری در سایت های پرمخاطب نیز درصدی از ترافیک را برای شما به ارمغان می آورد.
چیزی که می تواند گوگل را متقاعد کند که شما را به خوبی نشان دهد و بازدیدکنندگان بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد سئو است.

ارتباط بسیار پیچیده ای بین رتبه سایت شما و میزان ترافیک سایت است که با یک تغییر جزئی رتبه ممکن است تغییر چشمگیری در ترافیک سایت مشاهده کنید.

 

4- بهبود تجربه کاربری و رضایت کاربر

سئو فقط برای موتورهای جستجو کار نمی کند. در عوض، با استفاده از تکنیک‌های سئو، کاربران درک بهتری از محتوای سایت شما خواهند داشت. اهمیت سئو سایت برای جذب توجه مخاطب نیز هست. محتوای مورد نیاز خود را راحت‌تر از طریق محتوای سایت شما پیدا می‌کنند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. تعامل و نرخ بازگشت کاربر را افزایش می‌دهند.
تا همین اواخر، گوگل وب سایت‌ها را بر اساس چند فاکتور ساده رتبه بندی می کرد. در نتیجه، صفحه نتایج جستجو پر از محتوای نامربوط یا بی کیفیت شد و در نتیجه کاربران ناراضی بودند. اما الگوریتم‌های گوگل اکنون بسیار هوشمند هستند و صدها عامل را برای رتبه بندی سایت ها ارزیابی می‌کنند. اگر می‌خواهیم با به‌روزرسانی‌های گوگل همراه باشیم، باید به سئو روی بیاوریم.

 

5- به شما کمک می کند تا در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوید.

میلیون ها نفر در سراسر جهان حداقل در یک شبکه اجتماعی حضور دارند. اگر وب سایت شما جایگاه و رتبه خوبی در نتایج جستجو دارد و برای کاربران مفید و جالب است، امکان اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی وجود دارد و این اشتراک گذاری لینک مفیدی محسوب می شود که موقعیت شما را افزایش می دهد و برای برندسازی شما موثر است. اهمیت سئو سایت در اینجاست که شما با یک سئوی قوی و محتوای جذاب می‌توانید تبلیغات رایگاه توسط کاربران بگیرید و در نتیجه مطرح‌تر شوید و متعاقبا درآمد خود را افزایش دهید.

 

6- اعتماد کاربران را جلب کنید.

کلماتی که کاربران جستجو می کنند برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. آنها به کاربران نشان می‌دهند که به دنبال چه چیزی هستند. به همین دلیل، کاربران به نتایج جستجو بیشتر از تبلیغات اینترنتی اعتماد دارند. در این مورد اهمیت سئو سایت را می‌توان اینگونه گفت که با سئو قوی در کلمات کلیدی کاربردی شما می‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

تجربه می‌گوید این ترافیک ارگانیک در دراز مدت کمک زیادی به موفقیت سایت و کسب و کار شما می‌کند. در نتیجه بسیار هزینه ‌های تبلیغات شما را کاهش می‌دهد.

اهمیت سئو سایت

 

7-باعث می شود در مسابقه با سایر رقبا برنده شما باشید.

شما تنها کسی نیستید که در حرفه خود فعال هستید و سایتی راه‌اندازی کرده‌اید. رقبای شما نیز در اینترنت حضور دارند و در تلاش برای کسب رتبه بالاتر هستند. اما برنده این رقابت سخت کیست؟
در تحقیقات خود، مصرف کنندگان به دنبال شرکت‌هایی هستند که بهترین خدمات را به آنها ارائه دهند. خدمات خوب مهمتر از قیمت است. اگر محتوا یا محصولی که در سایت خود ارائه می دهید به اندازه کافی خوب نباشد، کاربران احتمالا به سراغ رقبای شما خواهند رفت. سئو به شما می گوید که چگونه می‌توانید کسب و کار کوچک خود را معرفی کنید و حتی در بین رقبای بزرگ نتایج عالی کسب کنید.

 

چگونه وب سایت خود را سئو کنیم؟

برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل، روش‌ها و تکنیک‌های زیادی در سئو وجود دارد که هر کدام می‌توانند تاثیر مثبتی بر موفقیت یک وب سایت داشته باشند.حال که اهمیت سئو سایت بر ما روشن شد وقت آم است که یاد بگیریم وب سایت خود را بهینه کنیم.

مهمترین کارهایی که یک متخصص سئو می تواند برای ایجاد تفاوت باورنکردنی در رتبه بندی و ترافیک شما انجام دهد شامل 3 چیز اصلی است:

 

1- توجه به سئو تکنیکال

استانداردسازی کدها و منابع وب سایت، رعایت اصول سئو در طراحی وب سایت، بهینه سازی سرعت وب سایت، تطبیق وب سایت شما برای موبایل نمونه هایی از سئو تکنیکال هستند که یک سئوکار حرفه‌ای باید به آنها تسلط داشته باشد. زیرا برای اجرای استراتژی های سئو به یک پلتفرم استاندارد و بهینه نیاز داریم.

 

2- ورود به بازاریابی سئو

فرآیند بازاریابی سئو شامل تحقیق کلمه کلیدی هدف، تجزیه و تحلیل رقبا، توسعه استراتژی محتوا، ایجاد محتوای ارزشمند، ساخت لینک های داخلی (سئوی درون صفحه) و… هر وب سایتی که از این روش‌ها استفاده کند می تواند در صحنه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

3- لینک سازی هدف

با رعایت اصول سئوی فنی و تولید محتوای باکیفیت می توانید به صفحه اول نتایج گوگل برسید اما رقابت برای کسب رتبه بهتر بسیار شدید است. اگر می خواهید به رتبه اول برسید، اعتبار بیشتری کسب کنید و یک برند بسازید،همانطور که در بخش اهمیت سئو سایت بیان کردیم باید شروع به کار در رسانه‌های اجتماعی و ایجاد لینک‌های خارجی کنید. نظرات بازاریابی، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و تمامی فعالیت های مرتبط با سئو خارجی (Off-page SEO) از جمله موارد مهم در سئو هستند.

هنگامی که اهمیت سئو سایت را درک کردید، متوجه خواهید شد که برای بهبود آن باید از لینک‌های داخلی استفاده کنید. تغییرات در گوگل و سایر موتورهای جستجو، خرید لینک از سایت های دیگر را دشوار می کند و ممکن است سایت شما را از نتایج جستجو حذف کند. برای بهبود و افزایش محبوبیت خود می توانید به جای بک لینک از لینک های داخلی سایت استفاده کنید.

 

سئو در یک وب سایت چه زمانی به پایان می رسد؟

دستیابی به سئو وب سایت و رتبه بالا در نتایج گوگل فرآیندی طولانی و زمان‌بر است. اگرچه با رعایت اصول و تکنیک‌های سئو می توانید در نهایت به رتبه اول برسید، اما حفظ رتبه و ماندن در این جایگاه اهمیت بیشتری دارد. در این پروسه توجه به دو نکته بسیار ضروری است:
ابتدا، اگر قصد دارید سایت خود را به روشی قانونی و بر اساس تکنیک های سئو کلاه سفید مقیاس کنید، باید صبور باشید و اجازه دهید روند سئو سایت طی شود.
دوم، باید بدانید که هیچ نقطه پایانی برای سئوی سایت وجود ندارد. سئو تا زمانی ضروری است که سایت شما فعال باشد. اگر برای مدتی یک پروژه سئو انجام می دهید و می خواهید بعد از نتیجه گرفتن آن را رها کنید، مطمئن باشید که رتبه و ترافیک سایت شما کاهش می یابد. در واقع تمام پول و تلاش شما از بین خواهد رفت.

 

راه حل

اهمیت سئو سایت یا همان توسعه وب بالا است زیرا اساسی ترین و قدرتمندترین راه برای افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو و افزایش بازدید است. با بالا رفتن بازدید سایت درآمد شما افزایش می‌یابد پس سئو سایت رابطه مستقیم بر بالا رفتن درآمد شما دارد.

اما به یاد داشته باشید که سئو نمی تواند جایگزین ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی و استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی شود.سئو و سایر ابزارها یک هدف مشترک دارند، اما روش های آنها کاملاً متفاوت است.
سئو می تواند سایت شما را با الگوریتم های گوگل تنظیم کند تا موتورهای جستجو راحت تر شما و نوع کسب و کار شما را شناسایی کنند و عموم مردم راحت تر شما را پیدا و انتخاب کنند.
سئو راهی برای جلب اعتماد کاربران بیشتر در حوزه رقابتی اینترنت است. با رعایت استانداردهای سئو، بازاریابی محتوای مناسب و لینک سازی مناسب، می توانید تجربه کاربری خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید و با افزایش رضایت موتورهای گوگل، ارزش خود را به موتورهای گوگل ثابت کنید.

در نتیجه اهمیت سئو سایت را جدی گرفته و همین امروز اقدام به استخدام یک متخصص سئو کنید. برای این منظور شرکت آوین سئو بهترین و متبحرترین متخصصین را گرد هم آورده است. می‌توانید از مشاوره رایگان ما بهره ببرید. همچنین اگر متخصص سئو دارید ولی از درستی عملکرد مطمئن نیستید می‌توانید از خدمات بازرسی سئو ما استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *