سئو تولید محتوا

یکی از مشکلات اصلی این وبلاگ نویسان سئو تولید محتوا است. نحوه سئو تولید محتوای مناسب برای مخاطبان وب سایت و یافتن منابع معتبر بسیار دشوار است.
در این مقاله سئو تولید محتوا می خواهیم در مورد راه حل این مشکل صحبت کنیم. پس با آوین سئو همراه باشید.

 

ایده هایی برای تولید محتوا داشته باشید

اولین قدم در سئو تولید محتوا ایجاد ایده برای تولید محتوا است. ابتدا باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کنید و سپس شروع به تولید ایده‌ها و موضوعات جدید بر اساس آنها کنید. یک دفترچه داشته باشید و موضوعات مربوطه را یادداشت کنید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

 

یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید

یکی از راه‌های فنی سئو تولید محتوا، استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت شماست. لیستی از کلمات کلیدی را که می‌خواهید هدف قرار دهید بنویسید و شروع به تایپ کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کنید و کلمات و عبارات جستجو شده را پیدا کنید.

 

از ابزارهای تولید کلمات کلیدی استفاده کنید

در کنار گوگل، ابزارهای زیادی وجود دارند که بر اساس کلمه کلیدی، کلمه مورد نظر را تولید می کنند. ubersuggest یکی از ابزارها و وب سایت‌هایی است که بهترین عباراتی را که بیشترین تعداد جستجو را دارند به شما نشان می‌دهد.

 

عناوینی برای تولید محتوای جذاب ایجاد کنید

متأسفانه، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که تازه‌کارها هنگام نوشتن محتوای خود مرتکب می‌شوند این است که عنوان محتوای خود را کم بیان می‌کنند یا عنوانی کلی مانند «چگونه ترافیک وب‌سایت را افزایش دهیم» بنویسند. عنوان مهمترین قسمت در سئو تولید محتوا است زیرا در عنوان می توانید از کلمات کلیدی یا عبارات مهم به صورت هوشمندانه استفاده کنید و مهمتر از آن عنوان محتوای شما چیزی است که کاربر را جذب می کند، پس در نوشتن آن دقت کنید.

 

سئو تولید محتوا وب سایت‌های رقبای خود را بررسی کنید

قبل از تولید محتوا، مقالات وب سایت‌های رقیب را بررسی کنید و سعی کنید ایرادات سئو تولید محتوای آنها را در قسمت محتوای وب سایت خود برطرف کنید حتی اگر مقاله خوبی در زمینه کاری شما وجود نداشته باشد، این کار کاملاً به نفع شما و ضروری است. برای ارتقای وب سایت خود نیازی به تلاش زیادی ندارید.

 

نیازهای کاربر را در نظر بگیرید

بیننده اصلی محتوای سایت شما کاربران شما هستند، بنابراین باید به فکر تولید محتوایی باشید که نیازها، موضوعات روزانه و تمام ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستند را پوشش دهد. کاربران ساعت‌ها در اینترنت وقت می گذارند تا محتوای مورد نیاز خود را بیابند، اگر بتوانید نیازهای اولیه آنها را با تولید محتوا برآورده کنید، می توانید منبع قابل اعتمادی باشید.

 

در اصل مطلب کوتاهی نکنید

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات در وب سایت ها این است که اگر با موضوع خاصی سر و کار دارید، سعی می کنید تمام اطلاعات و مسائلی غیر از آن اطلاعات را پوشش دهید. پرداختن به موضوع اصلی با جزئیات در سئو تولید محتوا بسیار ضروری است. این موضوع وب سایت شما را از بقیه متمایز می کند.

 

در چند مقاله مختلف به تحقیق درباره موضوع خود بپردازید

گاهی اوقات چندین موضوع وجود دارد که جنبه های مختلفی برای توضیح دارد اما در واقع یک موضوع است. به عنوان مثال، این مقاله ای را که برای شما نوشتیم. طرق زیادی برای تولید محتوا با جنبه های مختلف وجود دارد. در هر مقاله می توانید روش ها و ایده های مختلفی را توضیح دهید. البته در نظر داشته باشید که در سئو تولید محتوا، ایده‌های شما باید جنبه‌های مختلفی داشته باشند و پشت سر هم نباشند.

 

متضاد دیگران بنویسید

بهتر است این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا، نقش مفید شبکه‌های اجتماعی را می دانید و آن را مهم می‌دانید و همه در مورد آن نظری مشابه شما دارند، اما این بار به جای مزایای شبکه‌های اجتماعی، مضرات آن را بنویسید. این نوع مقاله نشان می دهد که شما به نکاتی توجه می‌کنید که دیگران به آنها توجه نمی‌کنند و شما را از دیگران متمایز می‌کند. در دنیای تولید محتوا به اینها «تکنیک‌های خوانده شدن مقاله» می گویند.

 

لیستی از مقالاتی که تولید می کنید داشته باشید

یک لیست کامل از تمام مقالات ایجاد شده در وب سایت خود ایجاد کنید. مزیت این کار این است که به راحتی می توانید سئو تولید محتوا را رعایت کنید. به راحتی بک لینک ها را به قسمت های دیگر وب سایت خود بدهید.

 

بهترین مقالات تولید شده توسط سایت‌های دیگر را قرار دهید

همیشه کارشناسانی هستند که برای وب سایت‌های دیگر می‌نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وب سایت خود قرار دهید. اصول سئو تولید محتوا اینست که کپی نکنیم و قصد ما هم این نیست. بلکه مطالب را به گونه ای دیگر قرار داده و در قسمت مقاله منبع را ذکر می‌کنیم. البته بهتر است این روش را هر هفته یا هر ماه انجام دهید. این تضمین می کند که سایت‌های رقیب شما مانند سایت شما کار می کنند و به سایت شما لینک می دهند.

 

مقالات آموزنده ایجاد کنید

مردم همیشه به دنبال پاسخ برای سوال “چگونه” هستند، بنابراین نکته در سئو تولید محتوا این است که بتوانید به این سوالات پاسخ دهید. کاربران زیادی با ایده‌های آموزشی وجود دارند که می توانید با کمک آنها مقالات آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کنید تا مطالب خود را در اینترنت نمایش دهند. مزیت این روش این است که نویسندگان محتوا، نام شرکت و وب سایت شما را در بیو قرار می دهند که به ساخت برند شما کمک می کند.

 

تمام رازها و اصول کسب و کار خود را بگویید

هر کسب و کاری اسرار و فوت و فن‌های سئو تولید محتوا خاص خود را دارد. گاهی کاربران را به اشتباه می اندازد و آنها را گمراه می کند. شما باید تمام این رازها را ذکر کنید و با دلایل منطقی آنها را تأیید یا توجیه کنید.

 

برای سئو تولید محتوا قالب مقالات خود را به روز کنید

همیشه راه‌های جدیدی برای تولید محتوا وجود دارد. به عنوان یک بازاریاب محتوا، باید دانش خود را در این زمینه به روز کنید. بهترین نقطه شروع سئو تولید محتوا، مقاله های قدیمی و نشر مجدد آنها است، البته آدرس لینک یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب دارد، در حالی که نوع فونت استفاده شده تاثیر بسزایی در خوانایی دارد، بنابراین در این زمینه نیاز به به روز رسانی اطلاعات و استفاده از تکنیک های جدید قالب بندی است.

 

سئو تولید محتوا مکانیکی

پس از ایجاد محتوای شما، کار اصلی شما شروع می شود. محتوای خود را بر اساس سئو تولید محتوا بنویسید. یعنی به تمام تکنیک‌ها مانند استفاده از کلمات کلیدی، موضوعات و تراکم بر اساس آخرین الگوریتم‌های سئو نگاه کنید.

 

رعایت نکات نگارشی در سئو تولید محتوا

یکی از اصلی ترین نکاتی که قبل از انتشار باید به آن توجه ویژه‌ای شود نکات نگارشی است. استفاده صحیح از این علائم مانند کاما، نقطه و غیره، در سئو تولید محتوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده نادرست از هر یک از این قوانین باعث می شود خواننده از مطالب سوء برداشت کند و تمام زحمات شما را به هدر دهد.

 

مطالب طولانی بنویسید

اندازه یک محتوای استاندارد برای یک وب سایت بین 2 تا 3 هزار کلمه است. حداقل کلماتی که می توانید استفاده کنید 500 کلمه است، اگر مقاله شما کمتر از 500 کلمه باشد ممکن است توسط گوگل جریمه شوید زیرا اصلا وبلاگ محسوب نمی‌شود و اگر بیشتر از 4 هزار کلمه باشد بهتر است دو مقاله شود.

 

متا تگ های عنوان را جدی بگیرید

اولین قسمتی که گوگل می خواند و در سئو تولید محتوا باید رعایت شود، متا تگ عنوان است. بنابراین، باید در نوشتن خود دقیق باشید زیرا اگر گوگل متوجه شود عنوان شما ربطی به محتوای شما ندارد، وب سایت شما را جریمه می کند.

 

تگ توضیحات متا را فراموش نکنید

این متا تگ، مانند نام بسیار مهم است و به بهینه سازی رتبه وب سایت شما کمک می کند. زمانی که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو ایندکس می شود توضیحات شما در زیر نام وب سایت شما ظاهر می شود. این متا تگ توضیحات است. در مقالاتی که کمتر از 500 کلمه هستند، این متا تگ الزامی است. اما در اکثر مقالات حتی اگر آن را ننویسید، گوگل آن را درک می کند و به نوعی ایجاد می کند.

 

از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید

هیچ چیز مانند کلمات کلیدی نمی تواند رتبه وب سایت شما را از بین ببرد. متأسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر می کنند که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند، بهتر است. هرچه احتمال بیشتری برای مشاهده مقالات خود داشته باشند، احتمال بیشتری برای مشاهده مقالات خود دارند. در سئو تولید محتوا میانگین استفاده از هر کلمه 2-3٪ از کل کلمات در یک مقاله است.

 

سئو تولید محتوا

هنگام تولید محتوا هرگز از تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید

گوگل تکنیک‌های کلاه سیاه را اصلا دوست ندارد و سریع متوجه می‌شود. هر سایتی که از این تکنیک‌ها استفاده کند توسط گوگل جریمه می شود.

 

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب

وقتی صفحه ای ایجاد می کنید، پس از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه سایت شما در این صفحه به تدریج از بین می رود، بنابراین باید با استفاده از تکنیک‌های سئو تولید محتوا دوباره این صفحه را به گوگل نشان دهید. بهترین تکنیک ایجاد لینک بین صفحات است.

معرفی منبع و لینک دادن به آن

اگر مقاله خود را از سایت دیگری کپی کرده اید، بهتر است منبع آن را ذکر کنید و لینک منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشود. کاربر معتبر بودن مطالب شما را تایید کند.

ظاهر و زیر عنوان در سئو تولید محتوا

در سئو تولید محتوا باید به چند نکته توجه کنید: اول اینکه نوشتن متن خالی کاربر را آزار می دهد و می توان گفت که متن شما اصلا خوانده نمی شود. باید سعی کنید متن خود را جدا کنید و برای هر قسمت از زیرنویس و تصویر جداگانه استفاده کنید، زیرا به این ترتیب متن بهتر خوانده می شود و کاربر نیز متن شما را بهتر درک می کند.

 

محتوای شما باید به درستی در دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود

اکثر کاربران این روزها از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند، بنابراین محتوای شما باید به خوبی در تلفن‌ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه فونت است.

معرفی خود در سئو تولید محتوا

برای کاربری که برای اولین بار مقاله شما را می خواند، بسیار مهم است که شما چه کسی هستید. بهتر است در قسمتی از مقاله شرکت و خدمات خود را معرفی کنید، می توانید شرکت و تجربیات خود را به عنوان مثال قرار دهید.

 

دسته بندی مقالات مرتبط

یکی از راهبردهای سئو تولید محتوا، قرار دادن محتوا و هر مقاله ایجاد شده در قسمتی خاص است، زیرا کاربر می تواند با توجه به علایق خود وارد بخش مربوطه شود و لینک سازی داخلیآن نیز آسان است.

 

سئو تولید محتوا

قوانین  خوانایی و اصول سئو تولید محتوا

خوانا بودن یکی از مهمترین جنبه‌های خلاقیت است. متن ساده و خوانا کاربر را جذب می کند. بر خلاف متن‌هایی که از قوانین خوانایی پیروی نمی کنند، اغلب خوانندگانش را خسته می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک مقاله علمی در یک مجله می خوانید، چاپ ریز و متن روشن در ابتدای کار شما را خسته می کند. اما متن یک وب سایت جالب، هر چقدر هم که موضوع سخت باشد، می تواند شما را جذب کند و باعث شود مقاله را تا آخر بخوانید.
نوشتن خوب به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید. زیرا کاربران تا زمانی که متن‌های شما را نخوانند و اطلاعاتی که ارائه می دهید را به دقت بررسی نکنند، از شما خرید نمی‌کنند. این خوانا بودن در سئو تولید محتوا موثر است. گوگل استانداردهای خوانایی را در زبان های مختلف درک می کند و اگر متن شما ناخوانا است یا توجه خواننده را پرت می کند، ممکن است رتبه خوبی نداشته باشید.
در اینجا چند اصل مهم را برای خوانایی بهتر و بیشتر هنگام ایجاد محتوا و متن وب سایت یا صفحه به شما می گوییم.

1- طبقه‌بندی و قرار دادن در سرفصل‌ها

همه ما می دانیم که کاربران تنبل هستند. آنها جای خواندن مقاله فقط آن را اسکن می‌کنند و می‌دانند که از کجا می‌توانند پاسخ سوالات خود را سریعتر دریافت کنند. برچسب هایی مانند H1، H2. مقالات را به عنوان یک کل طبقه بندی کنید و به کاربران اجازه دهید بدانند دقیقاً کجا به دنبال پاسخ سوالات خود باشند. سپس به متن یک توالی تقریبی بدهید. هیچ کس دوست ندارد کتابی را برای یافتن پاسخ یک سوال بخواند یا دقایق زیادی را صرف خواندن یک مقاله کامل برای یافتن پاسخ یک سوال کند. بنابراین باید مقالات و صفحات خود را به دقت دسته‌بندی کنید و از عناوین برای سازماندهی آنها استفاده کنید. علاوه بر این، سرفصل‌ها مستقیماً روی سئو تولید محتوا تأثیر می گذارند.

2- اندازه فونت

هیچ کس فونت کوچک را دوست ندارد. فونت کوچک باعث می شود که کاربر بخش‌های مهمی از متن را از دست بدهد. شاید در برخی قسمت‌ها موارد مهمی را ذکر کرده باشید، اما به دلیل کوچک بودن اندازه فونت، کاربر بدون توجه به این قسمت‌ها، آنها را نادیده می گیرد. این هم برای شما و هم برای کاربران مضر است. شما باید فونت وب سایت را به اندازه‌ای تنظیم کنید که هر کسی بتواند آن را بخواند. برای خواندن مطالب نیازی نباشد گوشی را به چشم نزدیک کنید یا خم شوید.
تنظیم اندازه زوم مرورگر وب خود بر روی 100٪ به متن دیگر اجازه می دهد تا با اندازه صفحه نمایش تلفن همراه و مرورگر رایانه شما سازگار شود. تقریباً همه سایت‌ها به شما امکان می دهند اندازه فونت را در تنظیمات قالب کم یا زیاد کنید. یا از سازنده بخواهید تنظیمات اندازه لازم را انجام دهد. مراقب باشید اندازه فونت خیلی بزرگ نشود. از چند نفر در مورد اندازه فونت سایت خود بپرسید و نظر آنها را دریافت کنید. این به این دلیل است که اندازه‌های استاندارد را نمی‌توان دقیقاً تعیین کرد. اما اگر متن به راحتی قابل خواندن باشد و در صفحه گوشی ظاهر خوبی داشته باشد، انتخاب خوبی است.

 

3- فضای سفید یا خالی

فرقی نمی‌کند که یک صفحه فروش طراحی می‌کنید یا محتوایی را برای انتشار در یک وبلاگ می‌نویسید. در هر صورت، باید فضای سفید یا فضای خالی برای صفحات خود در نظر بگیرید. تصور کنید همه این متن را با پاراگراف و عنوان بنویسیم. تا آخر می‌خواندی؟
فضای سفید و خالی نوعی استراحت چشم بیننده است. مقالات علمی خسته کننده هستند زیرا فضای سفید کمی دارند و کل صفحه متن است. در این فضای سفید و خالی، فاصله بین کلمات بسیار مهم است. شما باید فاصله کلمات را روی ثابت قرار دهید. برخی از قالب‌های آماده استانداردهای لازم را ندارند و متن به صورت فشرده و همپوشانی منتشر می شود که باید آنها را تغییر دهید و در صفحات و متون خود از فاصله استفاده کنید.

4- عناصر مهم محتوایی را برجسته کنید

این در صفحات فروش یا صفحات فرود بسیار مهم و کاربردی است. قوانین طراحی به شما این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های مهم محصول یا خدمات خود را در مراحل اولیه به مخاطبان خود نشان دهید تا آنها را متقاعد کنید که صفحه را ترک نکنند. به این گونه می‌توانید سئو تولید محتوای خوب داشه باشید.
به عنوان مثال، می‌توانید رنگ برخی از قسمت‌های مهم متن را تغییر دهید. یا قسمت‌هایی از متن را پررنگ کنید یا از شکلک‌ها در محتوای خود برای جذب بینندگان به صفحه استفاده کنید.

5- استفاده از محتوای بصری

دنیای وب دنیای عکس و تصویر است. همه مقالات و مطالب موجود در وب را بدون عکس و فیلم یا آثار هنری در نظر بگیرید. دنیای اینترنت خسته کننده می‌شود. اما اکنون با امکانات دنیای وب، همه اینها امکان‌پذیر است که می توانید برای جذاب‌تر کردن مطالب خود انجام دهید. از عکس‌های مناسب و کیفیت مناسب استفاده کنید. اگر محتوای شما نیاز به ویدیو دارد، یک ویدیوی مناسب برای آن بسازید.
استفاده از نمادها در اندازه طرح و پس زمینه می تواند نقش مهمی در نحوه خواندن متن داشته باشد. می‌توانید حاشیه متن خود را افزایش دهید و صفحات خود را جذاب‌تر و قانع کننده‌تر طراحی کنید.

6-سبک خاص خود را داشته باشید

خاص بودن یکی از نکات سئو تولید محتوا است. هیچ کس کپی را دوست ندارد. به خصوص اگر کسب‌وکاری هستید که می‌خواهید یک برند بسازید، مهم‌ترین چیز این است که از وب‌سایت خود، نمایه یا تصویری مطابق با برند ایجاد کنید. استفاده از فونت، رنگ‌های برند، نمادها و تصاویر گرافیکی خاص و مواردی از این دست، بیش از هر چیز حس جدیدی را در مخاطب تجربه می‌کند و این تخصص شما، محصولات و خدمات شما را برجسته می‌کند و به ویژگی خاصی در چشم تبدیل می‌شود.

7-استفاده از لیست‌های شماره دار و بدون شماره و بولت پوینت

بولت پوینت‌ها درک محتوای شما را برای کاربران آسان‌تر می‌کنند. بدون اینکه نیاز باشد با پاراگراف‌های طولانی سر و کار داشته باشند. هر دو لیست عددی و غیرعددی کاربر را ملزم می کنند که ابتدا فضای خالی بگذارد. دوم، از جملات کوتاه برای ارائه محتوای مهم به مخاطبان خود استفاده کنید

نتیجه

اگرسئو تولید محتوا قوی می‌خواهید ، باید اصول و قواعد خوانایی متن را در تولید محتوا به دقت رعایت کنید. چون متنی که خوانده نشود ارزشی ندارد. اگر بتوانید محتوای خود را با این اصول و قوانین به خوبی سازماندهی کنید و به دست مخاطب برسانید، در وهله اول با مخاطب ارتباط برقرار می کند. بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت شما می مانند و شما زمان بیشتری برای متقاعد کردن آنها برای استفاده از محصولات و خدمات خود دارید. در نتیجه نرخ تبدیل شما افزایش می یابد.
این اصول سئو تولید محتوا را به خاطر بسپارید. اجرای این اصول، بسیار ساده است. اگر آنها را در دو یا سه دفعه به کار ببرید برای شما تبدیل به یک عادت می شود و می توانید از آن بهره بیشتری ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *