سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از روش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو است که از دستورالعمل‌های وبمستر گوگل (سئو کلاه سفید) و روش‌هایی که آنها را نقض می‌کنند (روش‌های کلاه سیاه) پیروی می‌کنند.
به عنوان مثال، ایجاد محتوای با کیفیت ( کلاه سفید ) و خرید بک لینک به آن ( کلاه سیاه ).

آیا سئو کلاه خاکستری مهم است؟

سئو کلاه خاکستری این روزها در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این کار خطرناک است و گوگل ممکن است سایت شما را به دلیل استفاده از چنین تاکتیک هایی جریمه کند.
اگرچه تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری ممکن است در کوتاه ‌مدت موفقیت‌های سریعی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما اگر در حال ساختن یک وب‌سایت تجاری با چشم‌انداز بلندمدت هستید، باید از آنها اجتناب کنید.

در عین حال، درک نحوه عملکرد سئو کلاه خاکستری بسیار مهم است تا بتوانید:

  1.  از این اعمال خودداری کنید
  2.  مطمئن شوید که متخصصان سئو شما از این تاکتیک ها در سایت شما استفاده نمی کنند
  3.  روش های سئو کلاه خاکستری مورد استفاده توسط رقبا را شناسایی کنید

تاکتیک های سئو کلاه خاکستری که باید از آنها اجتناب کنید

حتی اگر تاکتیک های سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری هنوز به طور گسترده استفاده می شود، توصیه می کنیم از آنها اجتناب کنید. در اینجا چند فعالیت وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

1. خرید بک لینک

ساختن یک پروفایل بک لینک قوی زمان و تلاش می خواهد. به همین دلیل است که به راحتی در وسوسه استفاده از میانبرهایی مانند خرید لینک قرار می گیریم.

با این حال، ما خرید بک لینک را توصیه نمی کنیم زیرا:

  1.  دستورالعمل‌های وب‌مستر Google را نقض می‌کند .
  2.  باعث جریمه گوگل می شود.
  3.  لینک های پولی گران هستند.

در مقابل موارد زیر را انجام دهید:

وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید.
می توانید بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط را با وبلاگ نویسی مهمان در مقیاس بزرگ دریافت کنید.

2. پر کردن کلمات کلیدی

در سال های اولیه گوگل، رتبه بندی صفحات وب با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی مشابه و عبارات مشابه آسان بود. اما الگوریتم های گوگل بسیار هوشمندتر شده اند و پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند.
علاوه بر این، پر کردن کلمات کلیدی باعث می‌شود که محتوای شما روباتیک به نظر برسد و خوانندگان شما را ناامید کند. این یک تجربه کاربری منفی است و ممکن است به رتبه سایت شما آسیب برساند.

در مقابل موارد زیر را انجام دهید :

محتوای جامع ایجاد کنید.

محتوای عمیق بنویسید : این به شما کمک می کند تا موضوع را به طور کامل پوشش دهید. و به طور ارگانیک کلمات کلیدی دم بلند یا عبارات جستجویی را که ممکن است مخاطب شما جستجو می کند پوشش دهد.

موضوعات فرعی : عنوان های فرعی رایج را برای محتوای با رتبه برتر در موضوعات مشابه و کادر “مردم نیز می پرسند” را در SERPها بررسی کنید. بعد این موضوعات فرعی را در محتوای خود قرار دهید .

3. سئوی منفی

سئو منفی زمانی است که سعی می کنید وب سایت های رقیب را خراب کنید، عمدتاً با ایجاد تعداد زیادی لینک نامربوط و اسپم به آنها.
این روزها گوگل به اندازه کافی باهوش است که پیوندهای “منفی” را شناسایی کرده و آنها را نادیده می گیرد. بسیاری از متخصصان سئو حتی از رد کردن لینک ها در کنسول جستجوی گوگل دست می کشند.

در مقابل موارد زیر را انجام دهید :

با محتوای مفید از رقبای خود پیشی بگیرید.

هدف جستجو را مطابقت دهید : صفحات با رتبه برتر را برای هدف جستجو ، نوع محتوا، قالب محتوا و زاویه محتوا تجزیه و تحلیل کنید. سپس، هدف جستجو را مطابقت دهید و محتوای بهتری نسبت به آنچه قبلاً رتبه بندی شده است ایجاد کنید.

دریافت بک لینک : بک لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. بنابراین اگر می خواهید صفحات شما در SERP رتبه بندی شوند، باید بک لینک بسازید.

4. محتوای چرخش یا تولید خودکار

چرخنده‌های مقاله با کمک نرم‌افزار، محتوای مختلف متعددی را از یک مقاله اصلی ایجاد می‌کنند.
و اگرچه محتوای تولید شده و چرخانده شده توسط کامپیوتر با توسعه هوش مصنوعی بهتر می شود، اما هنوز نمی تواند با نوشته های انسان مطابقت داشته باشد و گوگل می تواند آن را تشخیص دهد.

5. استفاده از PBN

شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) وب سایت هایی هستند که تنها با هدف پیوند دادن و دستکاری رتبه های جستجو ایجاد شده اند. با این حال، این روش نیز برای فعال کردن جریمه گوگل است

در مقابل موارد زیر را انجام دهید :

ساخت لینک های با کیفیت

سوالات متداول

آیا سئو کلاه خاکستری ایمن است؟

سئو کلاه خاکستری خطرناک است. ممکن است در ابتدا چند برد سریع بدست آورید، اما زمانی که گوگل متوجه استفاده از چنین شیوه هایی شود، سایت شما می تواند جریمه شود.

چرا به آن کلاه خاکستری می گویند؟

به این دلیل کلاه خاکستری نامیده می شود زیرا ترکیبی از تاکتیک های سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است.

آیا سئو کلاه خاکستری همچنان محبوب است؟

بله، سئو کلاه خاکستری همچنان محبوب است (مخصوصاً در جاهای خاص) زیرا متأسفانه الگوریتم های گوگل کامل نیستند. اما آنها در حال بهبود هستند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *