سئو سایت خبری

 نکات و بهترین روش های سئو سایت خبری

سئو سایت خبری برای موتورهای جستجو به معنای بهبود دید آنلاین آنهاست. با این حال، استراتژی های سئو سایت خبری و ناشران با استراتژی های وب سایت های تجاری متفاوت است. به همین دلیل است که سازمان های جدید باید بدانند چگونه وب سایت جدید خود را بهینه سازی کنند تا از مزایای آن بهره ببرند.

سازمان های خبری محتوای به موقع و آموزنده در مورد رویدادهای مختلف در سراسر جهان منتشر می کنند. هر سازمان ممکن است جایگاه خاصی داشته باشد. اما صرف نظر از محتوای هدف و پایگاه خوانندگان، باید اخبار مرتبط را به مخاطبان خود ارائه دهید.

سئو سایت خبری نقش مهمی در کشف محتوای خبری شما دارد. همچنین این یک راه ارزان برای تبلیغ یک خبرنامه و دریافت ترافیک ارگانیک است. همه سازمان‌های خبری تلاش می‌کنند تا در کانال‌های خبری آنلاین بالاتر از رقبای خود قرار بگیرند.

ناشران می توانند چندین استراتژی سئو سایت خبری را دنبال کنند. به این ترتیب، آنها می توانند رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو خود را بهبود بخشند.

 

سئو سایت خبری برای موتورهای جستجو و Google News

گوگل خط ‌مشی‌هایی برای اخبار دارد. کارشناسان سئو سایت خبری متوجه خواهند شد که با یک اصل اساسی سئو همپوشانی دارند: EAT. EAT  کوتاه شده عبارت Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است.

از آنجایی که گوگل فقط بهترین تجربه را برای کاربران خود می خواهد، آنها اطمینان حاصل می کنند که ناشران اخبار محتوایی را ارسال می کنند که اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد. در اینجا چند نمونه از خط‌مشی‌های Google News آمده است که به ناشران هشدار می‌دهد تا موارد زیر را انجام دهند:

  • از ارسال مطالب گمراه کننده خودداری کنید
  • محتوای اخبار باید شفاف باشد (مثلاً دارای تاریخ انتشار مشخص، اطلاعات نویسنده و ناشر و غیره)
  • تبلیغات و محتوای حمایت شده نباید بیشتر از محتوای خبری و غیره باشد

بنابراین، برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج جستجو، باید از بهترین شیوه‌های سئو سایت‌ خبری استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای ارائه محتوای خبری خاص مهم است. علاوه بر این، بررسی 200 فاکتور رتبه بندی گوگل که در رتبه بندی شما نقش دارند، ضروری است.

با این حال، در اینجا برخی از موثرترین استراتژی های سئو برای ناشران اخبار آورده شده است:

بهترین روش های سئو برای وب سایت خبری

تحقیق کلمات کلیدی

برای هر وب سایت خبری که به دنبال رتبه بندی در SERP است؛ باید کلمات کلیدی مرتبط را از طریق تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت خبری خود شناسایی کنید. شما باید داستان های برتر و سایر مطالب خود را با کلمات کلیدی مناسب یا عباراتی که خوانندگان جستجو می کنند، بهینه کنید.

ناشران اخبار می توانند کلمات کلیدی مرتبط را با Google Trends، Semrush و سایر ابزارهای SEO پیدا کنند. مطمئن شوید که زمان، جزئیات و ارتباط کلمات کلیدی را برای ارائه اخبار به موقع و دقیق در نظر می گیرید. حتی می توانید از تحقیقات کلمات کلیدی رقیب  برای به دست آوردن خوانندگان بیشتر استفاده کنید.

سپس، هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهتر است کلمات کلیدی خاص و طولانی را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید. کلمات کلیدی طولانی تر رقابت کمتر و تعامل بیشتری خواهند داشت!

 

نه تنها کلمات کلیدی برای محتوا حیاتی هستند، بلکه عناوین، توضیحات متا و نامک URL نیز ضروری هستند. سرفصل ها همه چیز در محتوای خبری هستند. بهتر است عناوین مستقیم ایجاد کنید، معمولاً هشت کلمه یا کمتر. به این ترتیب، ربات‌های خزنده موتور جستجو و بازدیدکنندگان انسانی می‌توانند به سرعت داستان‌های خبری شما را درک کنند.

 

E-A-T در سئو سایت خبری

ناشران اخبار باید آخرین رویدادها را با خوانندگان به اشتراک بگذارند و اخبار را در صورت وقوع منتشر کنند. بنابراین، بهترین راه برای انجام این کار، توزیع محتوایی است که از اصل EAT پیروی می کند. محتوایی که این ویژگی ها را در بر می گیرد کاملاً با سئو سایت خبری مطابقت دارد.

به هر حال، Google News Initiative به محتوای خبری شفاف و اصلی با رتبه بندی بهتر صفحه پاداش می دهد. برای بهبود شفافیت خود با خوانندگان، بیوگرافی و اعتبار نویسنده را به مقالات خود اضافه کنید. همچنین، به عنوان یک ناشر خبر، باید اطلاعاتی درباره سازمان خود اضافه کنید.

بنابراین، پست کردن منظم محتوای خبری ارزشمند که از اصل EAT پیروی می کند، می تواند به خوانندگان کمک کند تا از رویدادهای جاری به روز بمانند. در نتیجه، محتوای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی در صفحات نتایج جستجو دارد.

بهینه سازی محتوا

بهینه‌سازی محتوا در سئو سایت خبری برای ناشران اخبار نیازمند انتشار مداوم داستان‌های تازه است. البته، محتوای شما باید به موقع، آموزنده و از نظر سئو بهینه باشد. به عنوان مثال، نویسندگان اخبار می توانند از ابزارهایی مانند Yoast SEO یا SURFER SEO برای بهبود کلمات کلیدی استفاده کنند.

شما باید کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی در سراسر محتوای خود توزیع کنید. علاوه بر این، باید رسانه های غیر متنی مانند تصاویر و ویدیوها را اضافه کنید و آنها را با متن Alt بهینه کنید.

بعد، شما باید محتوا را به درستی با سرفصل ها ساختار دهید. تقسیم محتوای خود به بخش‌های خاص می‌تواند خوانایی را بهبود بخشد و به خوانندگان اجازه دهد تا محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنند. همچنین، می توانید کلمات کلیدی را در آن عنوان ها بگنجانید!

محتوای خوب نوشته شده ارزش فوق‌العاده‌ای را برای خوانندگان فراهم می‌کند تا داستان‌های خبری شما را بیشتر بخوانند.

سئو تکنیکال

علاوه بر سئو داخلی، ناشران اخبار باید در مورد سئو تکنیکال نیز بدانند. از جمله این موارد می توان به کاهش سرعت سایت و بهینه سازی موبایل اشاره کرد. در سئو سایت خبری برای بهبود سرعت بارگذاری وب سایت، باید موارد زیر را انجام دهید:

  • بهینه سازی تصاویر
  • اجرای ذخیره سازی
  • بهینه سازی موبایل و
  • کد ساده

در نتیجه این فعالیت ها، صاحبان سایت های خبری می توانند عملکرد کلی و تجربه کاربری را افزایش دهند.

سئو ناوبری وب سایت شما نیز بسیار مهم است. هم بازدیدکنندگان انسانی و هم ربات های خزنده موتورهای جستجو باید بدانند که چگونه در سایت شما حرکت کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند. بخشی از این کار ساده کردن ساختار URL سایت شما برای وضوح بیشتر است.


در نهایت، شما می‌توانید از نشانه‌گذاری‌های طرحواره اسکیما برای مشاهده بهتر در SERPها استفاده کنید. بنابراین، شما فرصتی برای ایجاد ریچ اسنیپت برای نمایش اطلاعات در مورد محتوای خود دارید، از جمله:

  • سرفصل ها؛
  • تصاویر؛
  • تاریخ انتشار؛ و
  • توضیحات متا

این استراتژی‌ها در سئو سایت خبری می‌توانند به محتوای شما در SERP کمک کنند تا ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری را به سایت خبری شما جذب کند.

ساخت لینک

لینک ها برای سئو سایت خبری شما ضروری هستند.  ساخت لینک برای سایت های خبری برای راهنمایی خوانندگان شما به محتوای مرتبط ضروری است. با افزودن پیوندهای داخلی، اطمینان حاصل می کنید که افراد اخبار مرتبط را پیدا می کنند و همچنان  در صفحات شما می‌مانند.

علاوه بر این در سئو سایت خبری، می توانید با افزودن بک لینک های با کیفیت بالا، پروفایل پیوند قوی تری ایجاد کنید. در نهایت، می‌توانید برای دریافت اخبار با منابع مورد اعتماد تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به سایت شما لینک دهند. ایجاد پست مهمان با مشارکت سایر سایت های خبری را در نظر بگیرید.

وب سایت های خبری علاوه بر افزودن لینک از سایت های معتبر و ارسال مهمان، می توانند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند. به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، نیمی از بزرگسالان در سراسر جهان «حداقل گاهی اوقات» اخبار خود را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند. بنابراین، حضور در شبکه‌های اجتماعی با پیوندهایی به آخرین پیشرفت‌های سایتتان بسیار مهم است.

 

تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری در سئو سایت خبری حیاتی است زیرا می تواند بر جایگاه وب سایت شما در SERP تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، همانطور که قبلا ذکر شد، ناوبری برای سئو تکنیکال بسیار مهم است. اگر ربات‌های خزنده موتور جستجو برای نمایه‌سازی محتوای شما مشکل دارند، مخاطبان شما نیز مشکل دارند. بسیار مهم است که به افراد اجازه دهید اخبار را بر اساس دسته بندی ها از طریق نوار پیمایش پیدا کنند.

با توجه به رویکردMobile-First Indexing  گوگل، شما همچنین باید وب سایت خبری خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. به طور متوسط، ترافیک وب از تلفن های همراه در حال حاضر بیشتر از رایانه های رومیزی است. از طریق بهینه سازی موبایل، می توانید اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای خوانندگانی که از گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند در دسترس و کاربرپسند است.

همچنین، حذف تبلیغات UX را بهبود می بخشد، زیرا می تواند باعث کندی بارگذاری شود.

تجزیه و تحلیل

متخصصان سئو می دانند که اندازه گیری منظم تلاش های رتبه بندی شما بسیار مهم است. ابزارهای تحلیلی مناسب  مانندSemrush  وGoogle Search Console  می‌توانند به بهبود تلاش‌های سئو ‌سایت خبری شما کمک کنند.

با ابزارهای تجزیه و تحلیل خود، می توانید عملکرد سایت خبری خود را ردیابی کنید و در مورد استراتژی های فعلی سئو سایت خبری خود اطلاعاتی کسب کنید. پس از یافتن استراتژی های محتوایی که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورند ، می توانید تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. اینها باید بر اساس ترافیک، رتبه بندی و تجزیه و تحلیل رفتار کاربر شما باشد.

بنابراین، داده های خود را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید تا یاد بگیرید که کجا باید استراتژی های سئو سایت خبری خود را بهبود بخشید و در صورت نیاز تنظیم کنید!

سئو سایت خبری

جستجوی صوتی و ناشران اخبار

جستجوی صوتی یکی از  روند های حیاتی سئو سایت خبری است . بنابراین، ناشران اخبار باید برای بهینه سازی وب سایت خود برای آن وقت بگذارند. امروزه، افراد بیشتری به دستیارهای صوتی تکیه می کنند که می توانند به طور متوسط ​​به93.7٪ از تمام سوالات جستجو پاسخ دهند.

البته، اگر محتوا را برای جستجوی صوتی بهینه کنید، می توانید آن را برای دسترسی به وب بهینه کنید. دسترسی بیشتر برای کاربران انسانی به معنای دیده شدن بیشتر در صفحات نتایج جستجو است.

یک نکته مهم برای سئو سایت خبری شما برای جستجوی صوتی، پیش بینی پرسجوهای مکالمه است. این پرسجوها اغلب به شکل جملات معمولی یا کامل هستند.

کلام نهایی

افزایش رتبه برای وب سایت های خبری می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه با انتشارات رقیب که سعی در جلب توجه خوانندگان دارند. سئو سایت خبری برای پیشی گرفتن از رقبا بسیار مهم است. اگرچه سئو می‌تواند ترافیک ارگانیک ایجاد کند، اما مطابقت با استانداردهای گوگل یک فرآیند مداوم است.

استراتژی های مناسب سئو سایت خبری و ناشران به شما کمک می کند اعتماد Google را جلب کنید و محتوا را برای خوانندگان خود ارائه دهید. پیروی از این اقدامات، مانند بهینه سازی برای قطعه های ویژه، اطمینان حاصل کنید که سایت شما یک تجربه کاربری عالی ارائه می دهد. در نتیجه می توانید سایت خود را در موقعیت بسیار خوبی با موتورهای جستجو قرار دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *