افزایش سئو سایت وردپرسی

افزایش سئو سایت وردپرسی همیشه یکی از دغدغه های طراحی سایت با استفاده از این سیستم است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید سایت شما در لیست موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، نکات زیر را برای افزایش سئو سایت وردپرس بخوانید.

یک هاست قابل اعتماد را انتخاب کنید!

قبل از انجام هر کاری، باید مطمئن شوید که از یک هاست قوی و قابل اعتماد استفاده می کنید. زیرا هاست شما تاثیر زیادی در امنیت و سرعت بالای سایت شما دارد.

از طرفی سرعت سایت بر افزایش سئو سایت وردپرسی شما تأثیر می گذارد و باید بدانید که بدون داشتن یک هاست قوی و قابل اعتماد، سئو سایت خوب نخواهد شد .

بنابراین مطمئن شوید که گزینه مناسب را انتخاب کرده اید و سعی نکنید به سراغ ارزان ترین گزینه بروید زیرا بسیاری از هاست های ارزان قیمت از مشکلات زیادی رنج می برند. در عوض، به دنبال بهترین هاست وردپرس باشید.

بهترین قالب بهینه برای سئوسایت وردپرسی انتخاب کنید!

در حال حاضر هزاران قالب رایگان و پولی وردپرس توصیه می شود، اما شما باید قالبی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن ویژگی های مورد نیاز، بهینه سازی شده در سئو باشد.

اگرچه بسیاری از توسعه دهندگان قالب تاکید می کنند که طرح های آنها به صورت کامل برای سئو بهینه شده است، اما این قالب ها معمولاً دارای اسکریپت ها و افزونه های غیرقابل استفاده هستند که عملکرد سایت شما را کاهش می دهند. بنابراین اگر از قابلیتی استفاده نمی کنید، آن را در تنظیمات قالب غیرفعال یا حذف کنید.

همچنین می‌توانید قبل از تهیه و نصب یک قالب، نسخه ی نمایشی آن را از طریق ابزار web.dev آزمایش و بررسی کنید تا اطلاعاتی در مورد عملکرد بالقوه و مسائل سئو به دست آورید.

افزونه بهبود سئو سایت وردپرس را نصب کنید!

یکی از مهم ترین افزونه ها برای نصب در هر سایتی، افزونه سئو وردپرس است. خوشبختانه در حال حاضر افزونه های قدرتمند زیادی وجود دارند که می توانند به شما در بهینه سازی وردپرس کمک کنند. به عنوان مثال Yoast SEO و   All in One SEO Pack از جمله این افزونه ها هستند .

البته صرفا نصب افزونه های سئو باعث افزایش سئو سایت وردپرسی شما نمی شود، اما این افزونه ها با ارائه نکاتی به بهبود سایت شما کمک می کنند.

قابلیت نمایش باید برای موتورهای جستجو فعال باشد!

قسمت تنظیمات وردپرس دارای قسمتی است که به شما اجازه می دهد نمایش سایت های خود را در موتورهای جستجو فعال یا غیرفعال کنید. برای اطمینان از اینکه سایت شما در موتورهای جستجو نمایش داده می شود و این گزینه تیک نخورده باشد، مطابق تصویر زیر به این قسمت مراجعه کنید.

.غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش برای موتورهای جستجو در وردپرس غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش برای موتورهای جستجو در وردپرس

سایت خود را به  سرچ کنسول گوگل معرفی کنید و نقشه سایت را در آنجا قرار دهید!

یکی از بهترین ابزارهایی که به شما کمک می کند تا سایت خود را در موتور جستجو گوگل بهینه کنید،  سرچ کنسول است. این ابزار دارای ویژگی های مختلفی است که برای سئو بسیار مفید و ضروری است.

از طرف دیگر، یکی از موثرترین امکانات برای ایندکس بهتر صفحات خود در گوگل، قرار دادن نقشه سایت در سرچ کنسول است. برای این کار همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به قسمت نقشه سایت در سرچ کنسول گوگل رفته و نقشه سایتتان را با وارد کردن آدرس ذخیره کنید. به طور معمول، آدرس سایت مپ در وردپرس به شرح زیر است:

https://yourdomain.com/sitemap.xml

آدرس سایت خود را جایگزین com.yourdomain کنید.

نقشه سایت

 افزودن نقشه سایت در سرچ کنسول

اهمیت کلمات کلیدی در افزایش سئو سایت وردپرسی.

با این حال، بدون تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نمی دانید که برای چه عبارات و کلماتی باید محتوای سایت خود را بهینه کنید. به همین دلیل باید در ابتدای هر پروژه تحقیق کلمات کلیدی در نظر گرفته شود و استراتژی و برنامه ریزی برای سایت خود تعیین کنید.

از تگ های هندینگ به صورت بهینه و درست استفاده کنید!

عنوان هر صفحه علاوه بر اینکه در پیوند یکتای آن صفحه قرار می گیرد، در تگ H1 شما نیز قرار می گیرد. به همین دلیل باید عنوانی را انتخاب کنید که علاوه بر محتوای جذاب، کلمات کلیدی شما را نیز در بر گیرد.

به طور کلی بهترین روش برای استفاده از تگ های عنوان این است که تگ H1 (عنوان) باید فقط یک بار استفاده شود و بقیه تگ ها محدودیتی در استفاده ندارند، بلکه با توجه به نیاز شما اولویت بیشتری دارند. یعنی ابتدا از تگ H2 (برای همه سرفصل ها) و سپس H3 و … H6 استفاده کنید.

این تگ ها ساختار محتوا را می دهد و خواندن آن را آسان تر می کند. به عنوان مثال، اگر H1 را عنوان یک کتاب در نظر بگیریم، تگ های H2 فصل های آن و تگ های باقی مانده زیرفصل ها و زیربخش ها هستند.

توجه داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی در تگ هدینگ می تواند نکته مثبتی باشد، اما زیاده روی نکنید و خواندن مقاله خود را برای کاربر سخت نکنید. برای بهینه سازی مقاله برای سئو و سهولت خواندن برای کاربران، باید سعی کنید از کلمات کلیدی خود به درستی در عنوان ها استفاده کنید.

توضیحات متا را برای مقالات و صفحات خود تنظیم کنید.

اگرچه در حال حاضر نوشتن توضیحات متا مستقیماً بر سئو تأثیر نمی گذارد، اما هنوز بسیاری از کاربران با خواندن توضیحات یک صفحه وارد این صفحه می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که توضیحات متا را برای تمام مقالات و صفحات سایت خود درج کنید.

طبق تصویر زیر افزونه یوست سئو بخشی برای این کار دارد، حتما آن را پر کنید.

توضیحات متاباکس توضیحات متا

محتوای خود را جذاب تر کنید

برای ارزیابی کیفیت محتوای یک صفحه، گوگل معیارهای تعامل مانند نرخ پرش، کلیک ها و زمان صرف شده در صفحه را ردیابی می کند. اگر کاربران در یک صفحه بمانند، محتوای بیشتری را مشاهده کنند، روی یک ویدیو یا پیوند کلیک کنند، موتورهای جستجو می توانند فرض کنند که URL دارای محتوای خوبی است که نیازهای کاربر را برآورده می کند. تعامل خوب با محتوای عالی شروع می شود

از عنوان و ALT مناسب برای تصاویر در مقاله یا صفحات وب سایت خود استفاده کنید.

قبل از آپلود تصاویر در کتابخانه رسانه وردپرس خود، باید مطمئن شوید که نام مناسب و ALT را برای آنها انتخاب کرده اید.

از طرف دیگر، استفاده از متن alt یا متن جایگزین برای موتورهای جستجو نیز مهم است، شما باید برای هر تصویری که در مقاله خود قرار می دهید، متن جایگزین مناسب برای آن تصویر در نظر بگیرید.

این روزها افزونه های مختلفی برای بهینه سازی عکس ها وجود دارد که به عنوان مثال افزونه Smush یکی از آنهاست.

حتما از افزونه کش استفاده کنید.

همانطور که در اولین قدم ها برای افزایش سئو سایت وردپرسی خود اشاره کردیم، سرعت سایت یکی از عوامل مهم در بهبود سئو سایت شماست. استفاده از افزونه کش می تواند سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد که خود باعث افزایش رضایت کاربران و بهبود سئوی سایت شما می شود.

صفحات سایت خود را با استفاده از اسکیما بهینه کنید!

اسکیما می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای شما را به صورت یکپارچه درک کند و راه های مختلف و مفیدی را برای افزایش ترافیک سایت به کاربران ارائه دهد. بنابراین مطمئن شوید که از یک اسکیما در سایت خود استفاده می کنید.

خوشبختانه از افزونه یوست سئو نسخه  11 ، شما می توانید از این قابلیت افزونه یوست سئو برای ایجاد یک طرح کلی برای هر پست یا صفحه در سایت خود با مجموعه ای کامل از اطلاعات استفاده کنید.

از برچسب ها و دسته بندی ها استفاده کنید.

برچسب ها و دسته ها به شما این امکان را می دهند که صفحات وب سایت و پست های وبلاگ را به دسته های خاص و گسترده جدا کنید. این امر سئو را بهبود می بخشد زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد ساختار و محتوای وب سایت شما را درک کنند. خبر خوب این است که بسیاری از راه حل های سئو وردپرس نیز به بهبود تجربه کاربر کمک می کنند. برچسب‌ها و دسته‌ها همچنین تجربه کاربری وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشند و به بازدیدکنندگان امکان می‌دهند به سرعت محتوایی را که جستجو می‌کنند پیدا کنند و مدیریت تمام محتوای وب‌سایت را برای شما آسان‌تر کنند.

استفاده از SSL

گواهی SSL یا لایه پروتکل امنیتی یک فناوری امنیتی استاندارد است که ارتباطات سرور و مرورگر رمزگذاری شده را مدیریت می کند. با استفاده از SSL، می توانید مطمئن باشید که داده های بین وب سایت شما و بازدیدکنندگان امن باقی می مانند. برای مثال، فرض کنید شخصی فرم شما را پر کرده و اطلاعات کارت اعتباری خود را فهرست می کند. در این مورد، SSL یک روش تجاری برای اطمینان از عدم تأیید اعتبار داده ها توسط هکرها در راه است.

SSL سئوی سایت شما را بهبود می بخشد زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت شما به دنبال لینک های “امن و رمزگذاری شده” هستند. بنابراین اگر دو سایت یکسان دارید، اما یکی SSL دارد و دیگری ندارد، گوگل به احتمال زیاد سایت را با SSL رتبه بندی می کند.

از لینک های خارجی nofollow استفاده کنید.

وقتی در صفحات سایت خود لینک می دهید، به خود اجازه می دهید. وقتی به منابع خود یا محتوای دیگری که فکر می‌کنید بازدیدکنندگانتان بخواهند بخوانند یا تجربه کنند پیوند خارجی می‌دهید، به آن‌ها کمک می‌کنید قدرت پیدا کنند یا به آن وب‌سایت‌ها «link juice» بدهید. پیوند خارجی برای سئوی شما خوب است، اما سئوی صفحاتی را که در وب سایت خود ذکر می کنید نیز بهبود می بخشد.

پیوندهای خارجی مزایای بسیاری را ارائه می دهند. برای شروع، آنها از ارسال هرزنامه محتوا در وب سایت وردپرس شما جلوگیری می کنند، اما موتورهای جستجو را نیز از دنبال کردن URL به سایت هایی که در وب سایت خود به آنها پیوند می دهید جلوگیری می کنند. در نتیجه، شما فقط رتبه وب سایت وردپرس خود را بهبود می بخشید. شما می توانید به صورت دستی یک لینک nofollow را به سایت وردپرس خود اضافه کنید یا “nofollow” را به فرم “Link Relationship” اضافه کنید.

از لینک های داخلی در سایت خود استفاده کنید.

برای بهبود سئو، باید قدرت وب سایت خود را افزایش دهید. یکی از راه هایی که موتورهای جستجو قدرت وب سایت شما را تعیین می کنند، تعداد لینک های داخلی به صفحات، وبلاگ ها و محتوا است.

امنیت سایت را حفظ کنید!

همانطور که در این بحث در مورد گواهینامه های SSL توضیح داده شد، موتورهای جستجو عاشق وب سایت های امن هستند – بنابراین می توانید برای بهبود امنیت وب سایت خود به اعتبار و رتبه وب سایت خود اعتماد کنید. برای این منظور می توانید از افزونه ای مانند Wordfence Security یا iThemes Security برای محافظت از وب سایت خود استفاده کنید.

نظرات اسپم را مسدود کنید

اگر می خواهید سئوی وردپرس خود را بهبود ببخشید تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، باید کامنت های اسپم را مسدود کنید، اگرچه یکی از ویژگی های منحصر به فرد نسخه جدید وردپرس این است که کمتر شاهد کامنت های اسپم هستیم. می توانید از افزونه Akismet وردپرس برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم استفاده کنید.

روی شبکه های مجازی کار کنید

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در افزایش سئو سایت وردپرسی، تعامل با سایر شبکه های مجازی است، هر چه تبلیغات شما در سایر شبکه های مجازی بیشتر نمایش داده شود، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت و می توانید جایگاه خود را در لیست موتورهای جستجو افزایش دهید.

تغییر آدرس محتوا ها

یکی از مهم ترین نکاتی که برای افزایش سئو سایت وردپرسی باید به خاطر بسپارید، ویرایش لینک است. به طور معمول سیستم وردپرس از قالب خاصی برای نمایش عنوان و محتوای وب سایت استفاده می کند، این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا موتورهای جستجو و محیط قادر به تشخیص آن نیستند. برای بهتر جلوه دادن وب سایت خود در موتورهای جستجو، بهتر است از نام مطالب و مقالات خود در عنوان محتوا استفاده کنید.

استفاده از cdn

یکی از بهترین راه ها برای افزایش سئو سایت وردپرسی استفاده از CDN است، این ابزار یک ابزار عالی برای طراحان سایت به خصوص کسانی است که حجم زیادی از اطلاعات را تحت عنوان محتوای ثابت نگهداری می کنند

پیوند به محتوای قدیمی در محتوای جدید

یکی دیگر از راه های بسیار خوب برای افزایش سئو سایت وردپرسی این است که محتوای قدیمی خود را به محتوای جدیدی که ارائه می کنید پیوند دهید تا بتوانید در وب سایت خود جست  و خیزی ایجاد کنید و محتوای قدیمی خود را دوباره نمایش دهید. به این ترتیب موتورهای جستجو باعث افزایش رتبه سایت و محتوای قدیمی شما خواهند شد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *